Η ανανέωση του Ford Ecosport το 2018, πρόσθεσε στην γκάμα του δημοφιλούς crossover και μια τετρακίνητη έκδοση, που οδηγήσαμε πρόσφατα και στις επόμενες γραμμές θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Σχεδίαση

Η εμφάνιση του «υπερυψωμένου» (160 χλστ από το έδαφος) Ecosport AWD, μοιάζει πλέον αρκετά στον «μεγάλο αδερφό», δηλαδή το Kuga. Με «φουσκωμένο» καπό και επιθετική μάσκα, διαθέτει πολυεστιακούς προβολείς που τώρα προσφέρονται με σύστημα φωτισμού High Intensity Discharge, ενσωματώνοντας φώτα ημέρας LED, ενώ έχει και πολυεστιακούς προβολείς ομίχλης, στοιχείο που δηλώνει  και την «διάθεση» για περιπέτεια.

Πίσω, ο επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τα νέα φωτιστικά σώματα, δίνει πιο όμορφη και επιθετική εμφάνιση, ενώ στην έκδοση ST Line που δοκιμάσαμε, υπάρχουν μερικές ελκυστικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Πρόκειται για τους προφυλακτήρες και τις πλαϊνές ποδιές που «κατάγονται» από το τμήμα βελτιώσεων της μάρκας (Ford Performance). Η έκδοση ST-Line διαθέτει επιπλέον μαύρες ράγες οροφής και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών (Dark Tarnish), το λογότυπο ST-Line σε διάφορα σημεία, και είναι δίχρωμη (οροφή και εξωτερικοί καθρέπτες).

Εσωτερικό – Χώροι – Εξοπλισμός

Εσωτερικά η αναβάθμιση αφορά την καλύτερη ποιότητα υλικών (ειδικά στο ταμπλό που πλέον έχει μαλακά πλαστικά) και την άψογη συναρμολόγηση. Η γενική εικόνα θυμίζει Fiesta καθώς το ταμπλό είναι ίδιο, με την οθόνη αφής 8 ιντσών να δεσπόζει στο κέντρο του, ενώ καινούριος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 4.2 ιντσών. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει εφτά αερόσακους, infotainment SYNC 3, σύστημα πλοήγησης, δύο θύρες USB και εφτά ηχεία, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, δερμάτινο τιμόνι, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, συναγερμό, μερικώς δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων, κρυφό φωτισμό, μπουτόν εκκίνησης, δερμάτινο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, δερμάτινη επένδυση σε χειρόφρενο και επιλογέα ταχυτήτων, σπορ πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι, κ.ά.

Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 επιβάτες και -με πολλούς συμβιβασμούς- για 5, ενώ τα 356 λίτρα του χώρου αποσκευών (με διπλό πάτωμα), είναι στα πλαίσια της κατηγορίας, αλλά με μειονέκτημα στον τρόπο που ανοίγει η πόρτα (από το πλάι), που ειδικά στις αστικές χρήσεις δημιουργεί προβλήματα.

Σοβαρή έλλειψη εδώ, η απουσία ρεζέρβας, που είναι διπλά επικίνδυνη, καθώς το ύψος από το έδαφος και οι εκτός δρόμου δυνατότητες του τετρακίνητου Ecosport, μπορεί να σε παρασύρουν σε περιπέτεια χωρίς «άμυνα», καθώς το κιτ επισκευής ελαστικού αφορά ελάχιστες περιπτώσεις από αυτές που πραγματικά συμβαίνουν στους ελληνικούς δρόμους.

Όσον αφορά τα συστήματα υποστήριξης οδηγού, η Ford προσφέρει στο συγκεκριμένο μοντέλο για πρώτη φορά Cruise Control με Adjustable Speed Limiter, όπως και Rear View Camera για πιο εύκολο παρκάρισμα. Επιπλέον υπάρχουν συστήματα, όπως το Blind Spot Information System που προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν, αλλά και το Roll Stability Control που προσαρμόζει τη ροπή του κινητήρα και το φρενάρισμα για διατήρηση του ελέγχου.

Κινητήρας – Κιβώτιο – Ανάρτηση

Κάτω από το καπό του EcoSport της δοκιμής μας, βρισκόταν ο νέος 1.500άρης EcoBlue ντίζελ κινητήρας της Ford, με intercooler αέρος-νερού, νέο turbo, νέο σύστημα ψεκασμού, ανακυκλοφορία καυσαερίων υπό χαμηλή πίεση, ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής για καλύτερη «αναπνοή» και λιγότερο θόρυβο. Το 4κύλινδρο σύνολο αποδίδει μέγιστη ισχύ 125 ίππων στις μόλις 3600 στροφές και μέγιστη ροπή 30,6 χγρμ, από τις 1750 έως τις 2000 στροφές. Το αποτέλεσμα είναι ένα σβέλτο σύνολο που κινεί με άνεση και τους 4 τροχούς (για πρώτη φορά τετρακίνηση στο Ecosport) του βάρους -σχεδόν- 1450 κιλών οχήματος, σε συνδυασμό με ένα σωστά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο, 6 σχέσεων.

Το σύστημα τετρακίνησης (Intelligent All Wheel Drive) εκτιμά το επίπεδο πρόσφυσης των τροχών και μπορεί να προσαρμόσει την κατανομή ροπής έως 50:50 εμπρός/πίσω σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 20 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Το σύστημα επιμερίζει ομαλά τη ροπή μεταξύ των τεσσάρων τροχών και δίνει σταθερό «πάτημα», κυρίως σε ολισθηρές συνθήκες.

Η σβελτάδα του κινητήρα αποδεικνύεται και από τις επιδόσεις, που είναι 11” για τα 0-100 χλμ και 181 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας, αλλά το βάρος μερικές φορές δεν ευνοεί τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις και έτσι ο οδηγός πρέπει να δουλέψει με το εύχρηστο και θετικό στις αλλαγές κιβώτιο ταχυτήτων.

Στα πλαίσια της οικονομίας καυσίμου και μείωσης των ρύπων, ο κινητήρας διαθέτει σύστημα start/stop, που λειτουργεί άριστα και κρατά σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση, που στην περίπτωση της δοκιμής μας, κυμάνθηκε στην μέση τιμή των 7,6 λίτρων/100 χλμ.

Η πίσω ανάρτηση στο τετρακίνητο EcoSport έχει πολλαπλούς συνδέσμους αντί του ημιάκαμπτου άξονα των δικήνητων, ενώ στην περίπτωση μας (έκδοση ST-line), είναι πιο σφιχτή, λιγότερο άνετη, αλλά σωστά ρυθμισμένη, χωρίς να τερματίζει, δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα και προσφέρει στον οδηγό αμεσότητα αντίδρασης, καθώς και ισορροπία στο φρενάρισμα, αφού δεν βυθίζει την «πλώρη».

Στον δρόμο

Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με ψηλή θέση οδήγησης, τα εργονομικά τοποθετημένα χειριστήρια και την καλή ορατότητα, προσφέρουν στον οδηγό ευκολία χρήσης και οδηγική ευχαρίστηση, εντός ή εκτός πόλης.

Το καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης (τουλάχιστον στην έκδοση ST-Line), προσφέρονται για άνετα και οικονομικά ταξίδια, καθώς με μόλις 2300 στροφές του κινητήρα (που «αρπάζει» από τις 1500 σαλ και μετά), η ταχύτητα (με 6η σχέση) είναι 130 χλμ/ώρα. Σε αυτά τα επίπεδα ο θόρυβος και η κατανάλωση παραμένουν χαμηλά, ενώ αν «ξεφύγεις» πάνω από τα 140-150 χλμ. τότε η άνεση και η κατανάλωση πάνε… περίπατο, καθώς οι τριβές της τετρακίνησης και το βάρος, λειτουργούν αρνητικά.

Από την άλλη, στις πόλεις, το μικρό μέγεθος και το «κοφτερό» τιμόνι, διευκολύνουν στην κίνηση αλλά και στο παρκάρισμα, ενώ σε όλες τις διαδρομές απολαμβάνεις τα προνόμια της ψηλής θέσης οδήγησης.

Πάντως ακόμα και στην έκδοση ST-Line, το Ecosport δεν είναι ένα όχημα που θα σε προτρέψει να κινηθείς γρήγορα (αν και μπορεί), αλλά συνδυάζει σχεδόν άριστα την καθημερινότητα στην πόλη, μαζί με το ταξίδι, αλλά και μια εξόρμηση εκτός ασφάλτινων διαδρομών για ψυχαγωγία και χαλάρωση.

Με πολύ καλά φρένα, μέτρια φώτα, ανθεκτικό αμάξωμα και πλούσιο εξοπλισμό, υπό προϋποθέσεις μπορεί να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο ενός ζευγαριού, ή μιας μικρής οικογένειας, ικανοποιώντας όλες τις ανάγκες μετακίνησής της, πάνω από τον μέσο όρο.

Βέβαια, η τιμή είναι τσουχτερή καθώς ξεπερνά τα 25.500 ευρώ για την έκδοση St-Line που σας παρουσιάζουμε. Όμως, υπάρχει και η έκδοση Business 1,5 EcoBlue AWD, με 21.300 ευρώ, αλλά και οι βενζινοκίνητες εκδόσεις με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, όπως η έκδοση 1,0 100PS Trend, με μόλις 15.168 ευρώ.

Υπέρ

  • Μοντέρνα σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας/Κιβώτιο
  • Ποιότητα κύλισης
  • Φρένα
  • Ευκολία χρήσης
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Άνοιγμα 5ης πόρτας
  • Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά!

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο crossover

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.096 X 1.765 X 1.653 χλστ

Μεταξόνιο: 2519 χλστ

Βάρος: 1440 Κιλά

Χώρος αποσκευών: 356 / 1238 λίτρα

Ρεζερβουάρ: 52 λίτρα

Κινητήρας: Diesel, 4κύλινδρος, 8βάλβιδος, turbo, common rail, 1499 κ.εκ.

Ισχύς: 125 ίπποι/3600 σαλ

Ροπή: 30,6 χγρμ/1750-2000 σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους 4 τροχούς, με Intelligent All Wheel Drive

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός, Γόνατα Μακ Φέρσον / Πίσω, πολλαπλοί σύνδεσμοι

Φρένα: Εμπρός, Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω, Ταμπούρα

Τροχοί: 205/50/17

Επιτάχυνση 0-100: 11”

Τελική ταχύτητα: 181 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 7,6 λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 125 γρ/χλμ

Νίκος Τσάδαρης