Η Ford αποκάλυψε την πρώτη φωτογραφία του Puma. Πρόκειται για ένα μικρό crossover μοντέλο, εμπνευσμένο από τα μοντέλα της SUV κατηγορίας, που συνδυάζει μία εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση, εξαιρετική χωρητικότητα και ευελιξία στο χώρο φόρτωσης, καθώς και ένα κινητήριο σύνολο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας των 48 Volt.
Το Puma θα αρχίσει να πωλείται στο τέλος της χρονιάς και θα παράγεται σύμφωνα με τα υψηλά κατασκευαστικά στάνταρ ποιότητας του εργοστασίου της Ford που βρίσκεται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, σε συνέχεια της επένδυσης της εταιρείας, ύψους σχεδόν 1,5 δις ευρώ, που πραγματοποιήθηκε εκεί ήδη από το 2008.
Η πρώτη εικόνα του Puma αποκαλύπτει σημαντικά στιλιστικά στοιχεία του αυτοκινήτου. Όπως είναι, για παράδειγμα, οι χαρακτηριστικοί εμπρός προβολείς που εδράζονται στα άνω άκρα των φτερών και συνδυάζονται συνολικά με γοητευτικές, σπορτίφ και αεροδυναμικές γραμμές. Την ίδια στιγμή, οι συμπαγείς αναλογίες του crossover αμαξώματος υποστηρίζουν ιδανικά το χαρακτηριστικό της αυξημένης απόστασης από το έδαφος -στοιχείο που εξασφαλίζει όχι μόνο μία εμπειρία οδήγησης που αυξάνει την αυτοπεποίθηση, αλλά και το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα χώρο φόρτωσης στην κατηγορία (456 λίτρα).
Ύστερα από εκτενείς συζητήσεις και αναλύσεις με πελάτες της μάρκας, η πρωτοποριακή φιλοσοφία του πίσω αποθηκευτικού μέρους του νέου Puma έρχεται να προσφέρει ένα βαθύ και προσαρμόσιμο στις εκάστοτε ανάγκες χώρο φόρτωσης που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη διάταξη.
Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid της Ford θα βελτιστοποιήσει την απόδοση του Puma και θα προσφέρει σπορ επιδόσεις και άμεση απόκριση, αποδίδοντας έως και 155 ίππους. Μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.
Το σύστημα BISG λειτουργεί επίσης ως μοτέρ, έχοντας συνεχή συνεργασία με τον χαμηλών τριβών τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρου EcoBoost. Το σύστημα χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια είτε για να μειώσει το φορτίο του κινητήρα και κατ’ επέκταση την κατανάλωση καυσίμου, είτε για να ενισχύσει τη συνολική διαθέσιμη ροπή του κινητήριου συνόλου προς όφελος των επιδόσεων.
Νίκος Τσάδαρης