Η «τεχνολογική ναυαρχίδα» της BMW, το iNEXT, ολοκληρώνει τον πρώτο κύκλο δοκιμών ηλεκτροκινητήρα, πλαισίου και αναρτήσεων σε ακραίες καιρικές συνθήκες στο χειμερινό κέντρο δοκιμών του Arjeplog.
Το χειμερινό κέντρο δοκιμών του BMW Group στην πόλη Arjeplog της Σουηδίας είναι το σκηνικό στο οποίo διεξάγονται οι δοκιμές του αυτοκινήτου, οι οποίες αποσκοπούν στη βελτιστοποίηση, τον έλεγχο και την εναρμόνιση όλων των εξαρτημάτων του κινητήριου συνόλου, του πλαισίου και της ανάρτησης σε ακραίες καιρικές και οδικές συνθήκες. Όντας 100% ηλεκτροκίνητο, το iNEXT φτιάχτηκε για να ικανοποιεί τις ατομικές ανάγκες μετακίνησης με ιδιαίτερα βιώσιμο τρόπο. Συνδυάζει μάλιστα τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης και της έξυπνης συνδεσιμότητας για να χαρίζει στους επιβάτες της μία νέα διάσταση στην έννοια της οδηγικής ευχαρίστησης.
Η έκδοση παραγωγής του iNEXT θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας στο Dingolfing από το 2021. Η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του Γερμανικού Group διαθέτει όλα τα στοιχεία – κλειδιά του μέλλοντος όπως ορίζονται στη στρατηγική Number One & Next της εταιρίας, δηλαδή τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, συνδεσιμότητας, ηλεκτροκίνησης και
προηγμένες υπηρεσίες αυτοκινήτου.
Η καινοτόμα τεχνολογία του πρωτότυπου εστιάζει πάνω απ’ όλα στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του ανθρώπου. Έχοντας τη μορφή ενός μοντέρνου Sports Activity Vehicle (SAV) επαναπροσδιορίζει με πρωτοποριακό τρόπο την απόλαυση στην οδήγηση που αποτελεί τον φιλοσοφικό πυρήνα της μάρκας, διαθέτοντας 100% ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο, έξυπνο σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς και δική του τεχνολογία ανάρτησης. Αυτήν την εποχή, όλα τα εξαρτήματα του iNEXT περνούν για πρώτη φορά από φάση χειμερινών δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες στον πολικό κύκλο. Το εντατικό πρόγραμμα δοκιμών, το οποίο είναι ανάλογο των δοκιμών στις οποίες υποβάλλονται όλα τα μοντέλα της μάρκας με συμβατικούς κινητήρες, δείχνει πόσο ώριμη είναι η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης που έχει αναπτύξει το Group και καθιστά το iNEXT σύμβολο μετάβασης σε μία νέα εποχή για την απόλαυση στην οδήγηση.
Οι δοκιμές των παραλλαγμένων iNEXT γίνονται σε χιονισμένες διαδρομές και παγωμένες λίμνες, εκεί όπου οι χαμηλές θερμοκρασίες και η πολύ χαμηλή πρόσφυση κυριαρχούν. Το πολικό ψύχος αποτελεί από μόνο του πρόκληση προπαντός για τον ηλεκτροκινητήρα, τις μπαταρίες υψηλής τάσης και το σύστημα ψύξης του. Οι μηχανικοί δοκιμών δίνουν επίσης ιδιαίτερη έμφαση στο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας eDrive: αναλύουν τον τρόπο με τον οποίο ακραίες θερμοκρασίες πολύ κάτω από το μηδέν επιδρούν στη φόρτιση των μπαταριών, στη μεταφορά του ηλεκτρικού ρεύματος στον κινητήρα και στην παροχή ενέργειας στο ηλεκτρικό σύστημα, ενώ μελετούν και την απόκριση των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.
Τα συστήματα μετάδοσης της ισχύος και ανάρτησης υποβάλλονται επίσης σε επίπονες δοκιμές που δεν έχουν καμία σχέση με τις συνήθεις καθημερινές συνθήκες στην πόλη. Σε παγωμένες επιφάνειες μέσα σε κλειστές στην κυκλοφορία διαδρομές, η ρύθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων δοκιμάζεται ακόμη και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Για τους τεχνικούς αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι μπορούν να αναλύσουν τη συνεργασία του συστήματος μετάδοσης σε όλους τους τροχούς – το οποίο έχει εξελιχθεί ειδικά για το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο του αυτοκινήτου – με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control). Στη συνέχεια, μπορούν να βελτιώνουν συνεχώς τις ρυθμίσεις σε επαναλαμβανόμενες συνθήκες.
Όπως ακριβώς συμβαίνει με την απόδοση των φρένων, η ανάκτηση ενέργειας όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του γκαζιού πρέπει να προσαρμόζεται με ακρίβεια στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης. Οι δρόμοι γύρω από το Arjeplog αποτελούν ιδανικό πεδίο για τέτοιου είδους δοκιμές και το iNEXT υποβάλλεται σε δοκιμές σε όλο το φάσμα οδηγικών προκλήσεων δυναμικής συμπεριφοράς, σε χωμάτινους δρόμους με χιόνι, σε στεγνή άσφαλτο, καθώς και σε εξαιρετικά ολισθηρές παγωμένες επιφάνειες.