Μερικούς μήνες μετά από την παρουσίαση σε αυτήν εδώ την ενότητα, του Mitsubishi Eclipse Cross, βρεθήκαμε στο τιμόνι του νέου Ιαπωνικού SUV στην έκδοση με τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Επί τροχάδην, θυμίζουμε ότι, το Eclipse Cross τοποθετείται ανάμεσα στο ASX και το Outlander και ανήκει στην «άνω μικρομεσαία» κατηγορία (έτσι το ορίζει η ελληνική αντιπροσωπεία), που αφορά κυρίως οικογένειες με μεταφορικές ανάγκες εντός και εκτός πόλης.

Με μήκος 4,41 μ., πλάτος 1,81 μ., ύψος 1,69 μ. και μεταξόνιο 2,67 μ. το κατασκευαζόμενο στην Ιαπωνία Eclipse Cross, έχει σχεδίαση εμπνευσμένη από αθλητή δρόμων ταχύτητας την ώρα της εκκίνησης, με κεκλιμένο πίσω μέρος, και πιο έντονες γραμμές εμπρός-πίσω, αποφεύγοντας το σύνηθες ορθογωνικό στιλ της κατηγορίας.

Εσωτερικά, οι σχεδιαστές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην διευκόλυνση επιβίβασης – αποβίβασης οδηγού / επιβατών και στην ευρυχωρία, με αποτέλεσμα ακόμα και πέντε ενήλικες να χωρούν άνετα. Τα πίσω καθίσματα είναι ανακλινόμενα σε 9 θέσεις (16-32 μοίρες) και συρόμενα κατά 20 εκατοστά, αλλάζοντας κατά το δοκούν την κατανομή των χωρών για επιβάτες και αποσκευές.

Έτσι ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα που κυμαίνεται από 341 ως 448 λίτρα, ενώ επιπλέον υπάρχει και ένας υποδαπέδιος χώρος αποθήκευσης 37 λίτρων. Επιπλέον, σε περίπτωση που διπλωθούν τα πίσω καθίσματα η συνολική χωρητικότητα φθάνει τα 1136 λίτρα, με την 5η πόρτα να διευκολύνει την φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Κατά τα λοιπά, η ποιότητα υλικών, το φινίρισμα και ο διάκοσμος είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο, ενώ η εργονομία απαιτεί χρόνο εξοικείωσης από τον οδηγό. Την σύγχρονη εικόνα του εσωτερικού ενισχύει το Touchpad Controller, που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα των ταχυτήτων και ελέγχεται με αφή για τις διάφορες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, που όμως και αυτές απαιτούν εξοικείωση.

Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, cruise control, ζάντες αλουμινίου κλπ.

Εκτός αυτών, η λίστα του βασικού και έξτρα εξοπλισμού περιλαμβάνει πολλά σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, αλλά και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, όμως δεν περιλαμβάνει ρεζέρβα – έστω και ασφαλείας -, αξεσουάρ σχεδόν απαραίτητο για τους ελληνικούς δρόμους.

Το Eclipse Cross της δοκιμής μας, «φορούσε» τον 4 κύλινδρο, 1500άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό («καθαρότητας» επιπέδου Euro 6b), με απόδοση 163 ίππων στις 5.500 στροφές και  μέγιστη ροπή 25,5 χγρμ από τις 1.800 έως τις 4.500 στροφές. Ο κινητήρας συνοδεύεται από χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (με μηχανικό χειρόφρενο), με μακριά κλιμάκωση, που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο συνδυασμός τα καταφέρνει μια χαρά απέναντι στα 1425 κιλά βάρους της κατασκευής, επιταχύνοντάς την από στάση στα 100 χλμ/ώρα, μέσα σε 10.3΄΄ και φθάνοντάς την στην τελική ταχύτητα των 205 χλμ/ώρα.

Αντίτιμο για τις επιδόσεις αυτές, η κατανάλωση καυσίμου, που στην περίπτωσή μας, παρά την διακριτική μεταχείριση και το σύστημα start/stop του κινητήρα άγγιξε την μέση τιμή των 9,3 λίτρων/100 χλμ.

Στην ψηλή θέση οδήγησης απολαμβάνεις την σχεδόν ιδανική περιμετρική ορατότητα και τα ευανάγνωστα όργανα μαζί με την μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό.

Ο δυνατός και πρόθυμος σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου κινητήρας, ανταποκρίνεται γραμμικά, με ζωντάνια, την ώρα που ο ήχος του θυμίζει σπορ αυτοκίνητο. Το εύχρηστο (παρά τις μεγάλες διαδρομές) κιβώτιο, ταιριάζει με την από χαμηλά μεγάλη ροπή του κινητήρα και η ποιότητα κύλισης θεωρείται από τις κορυφαίες για SUV βοηθούμενη και από τα υψηλού προφίλ ελαστικά.

Κατά τα λοιπά, το Eclipse Cross πατά γερά στον δρόμο, με συμπεριφορά σχεδόν απολύτως ουδέτερη, ασφαλή, προβλέψιμη. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές περιορίζονται από την σφιχτή ανάρτηση, η οποία όμως με την σειρά της περιορίζει την άνεση των επιβατών. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το μεσαίο SUV της Mitsubishi δύσκολα θα αιφνιδιάσει τον οδηγό του, αλλά κι αν αυτό συμβεί, υπάρχουν τα εξελιγμένα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και τα δυνατά φρένα, για να αποτρέψουν τα χειρότερα.

Ακόμα και σε χωμάτινους δρόμους, η ανάρτηση τα καταφέρνει καλά παράγοντας μόνο μικρά ελάχιστα ενοχλητικά χτυπήματα, ενώ το ύψος από το έδαφος επιτρέπει ως ένα σημείο τις χωρίς ανάσα υπερβάσεις των έντονων ανωμαλιών της διαδρομής.

Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης, δεν διεκδικεί βραβείο αίσθησης και ακρίβειας, αλλά δεν αφήνει και εκτεθειμένο τον οδηγό που ξέρει ότι, τα SUV δεν είναι GTI…

Κλείνοντας αυτή την κατάθεση εμπειριών από την εβδομαδιαία συμβίωση μας με το δικήνητο Eclipse Cross, σημειώνουμε ότι, έχουμε να κάνουμε με μια πρόταση που δεν υστερεί αισθητά σε κάποιο τομέα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει ένα σύγχρονο και ζωντανό κινητήρα, ασφαλή οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, ευρυχωρία, πλούσιο εξοπλισμό και την παραδοσιακή αξιοπιστία που εγγυάται το made in Japan στο ταμπελάκι του πλαισίου. Πλέον αυτού το «έχω ήσυχο το κεφάλι μου» εξασφαλίζεται και από την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 100.000 χιλιόμετρα).

Όλα τα παραπάνω στην τιμή από 21.650 ευρώ, πολύ χαμηλότερη από τα σχεδόν 35.000 ευρώ της τετρακίνητης έκδοσης, που δεν δικαιολογούν την επιλογή της ειδικά για κατοίκους των αστικών κέντρων.

Yπέρ

– Κινητήρας – επιδόσεις

– Οδική συμπεριφορά

– Χώροι επιβατών / αποσκευών

– Ποιότητα κατασκευής

– Οδική συμπεριφορά

– Εξοπλισμός

– 5 χρόνια εγγύηση

– Made in Japan

– Τιμή

Κατά

– Μακριές διαδρομές επιλογέα

– Μέτρια άνεση

– Κατανάλωση

– Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τύπος: Μεσαίο 5θυρο, 5θέσιο SUV

Διαστάσεις: 4405 Χ 1805 Χ 1685 χλστ

Μεταξόνιο: 2670 χλστ

Χώρος αποσκευών: 341 έως 1136 λτ

Δοχείο καυσίμων: 63 λτ

Βάρος: 1425 κιλά

Απόσταση από το έδαφος: 175 εκ.

Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1499 κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό & turbo

Μέγιστη ισχύς: 163 ίπποι / 5500 σαλ

Μέγιστη ροπή: 25,5 χγρμ / 1800 – 4500 σαλ

Μετάδοση κίνησης:  Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Μακ Φέρσον / Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων

Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100:   10.3΄΄

Τελική ταχύτητα: 205 χλμ./ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:  9,3 λτ/100 χλμ

Νίκος Τσάδαρης