Το νέο Ford Focus προσφέρει αυτοπεποίθηση στους οδηγούς του, σε όλα τα οδηγικά σενάρια, χρησιμοποιώντας μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού και μηχανολογικών καινοτομιών, που του έδωσαν τα 5 αστέρια του ανεξάρτητου οργανισμού δοκιμών Euro NCAP.
Το Focus εξελίχθηκε στη νέα εγκατάσταση δοκιμών της Ford αξίας 15,5 εκατ. ευρώ στην Κολωνία, για περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας. Το δημοφιλές επιβατικό μοντέλο προσφέρει την πλουσιότερη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού από οποιοδήποτε μοντέλο Ford μέχρι σήμερα, χρησιμοποιώντας τρία ραντάρ, δύο κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων, με στόχο μία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ασφαλέστερη οδήγηση. Επιπλέον, η προηγμένη δομή αμαξώματος και ένας κλωβός ασφαλείας από ατσάλια υπερυψηλής αντοχής είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος.
Σύμφωνα με τον οργανισμό Euro NCAP οι τεχνολογίες του νέου Focus πετυχαίνουν την ιδανική ισορροπία μεταξύ υποστήριξης και αίσθησης του οδηγού ότι έχει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου, χωρίς να γίνεται πλήρως εξαρτώμενος από αυτές, ενώ είναι απλές και διαισθητικές στη χρήση. Αυτό ήταν το πόρισμα της πρώτης αξιολόγησης αυτοματοποιημένης οδήγησης που έγινε στη Γερμανία. Ο ίδιος οργανισμός πριν από λίγο καιρό απένειμε υψηλή βαθμολογία στο Focus για την προστασία ενηλίκων επιβατών και παιδιών και μέγιστα σκορ σε δοκιμές σχεδιασμένες να αναπαράγουν τις συνθήκες πλευρικών συγκρούσεων μεταξύ οχημάτων, στο πλαίσιο μιας πεντάστερης κατάταξης.
Το Focus λανσάρει επίσης ένα ειδικό σύστημα Ford Stability Control που έχει εξελιχθεί εσωτερικά για πρόσθετη ασφάλεια στο δρόμο, ενώ οι αποστάσεις φρεναρίσματος από 100 χλμ/ώρα μειώνονται κατά 1 μέτρο συγκριτικά με του απερχόμενου μοντέλου χάρη στο νέο Electric Brake Booster για ορισμένα μοντέλα, με ταχύτερη εφαρμογή της πίεσης πέδησης.
Η νέα εγκατάσταση δοκιμών πρόσκρουσης με τεστ επιτάχυνσης (sled test) βελτιώνει την ασφάλεια στις συγκρούσεις και το μοντέλο είναι το πρώτο της Ford που έχει βελτιστοποιηθεί με το λεγόμενο τεστ επιτάχυνσης (sled test) στο Τεχνικό Κέντρο της εταιρίας στο Merkenich.
Η εγκατάσταση, που αντιπροσωπεύει μία επένδυση ύψους 15,5 εκατομμυρίων ευρώ ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2018, και επιτρέπει στους μηχανικούς της εταιρίας να βελτιώνουν την απόδοση των συστημάτων συγκράτησης του οχήματος με μεγαλύτερη ακρίβεια και ευελιξία, βελτιώνοντας την ασφάλεια για τους επιβάτες.
Μέχρι τέσσερις δοκιμές πρόσκρουσης την ημέρα μπορούν να διεξάγονται στην εγκατάσταση, που χρησιμοποιεί ένα υδραυλικό σύστημα προώθησης για να επιταχύνει το αμάξωμα με δύναμη ώθησης που αντιστοιχεί σε 250 τόνους, προσομοιώνοντας φορτία 80G όπως παράγονται σε πραγματικές συνθήκες σύγκρουσης.
Κάμερες που καταγράφουν μέχρι 1.000 καρέ το δευτερόλεπτο επιτρέπουν στους μηχανικούς να παρατηρούν προσεκτικά τον συγχρονισμό του αερόσακου και των συστημάτων συγκράτησης των καθισμάτων. Η τελευταία γενιά ανδρείκελων δοκιμών παρέχουν δεδομένα από 70 εξαιρετικά ευαίσθητους αισθητήρες σε βασικές ανατομικές θέσεις, ανάμεσα στους οποίους 15 επιταχυνσιόμετρα μόνο στο κεφάλι.
«Τα Crash tests πλήρους κλίμακας μας παρέχουν πληθώρα πληροφοριών αλλά απαιτούν περισσότερο χρόνο. Τα εικονικά crash tests είναι γρήγορα, αλλά όχι τόσο αξιόπιστα όσο τα πραγματικά. Η νέα μας δοκιμή sled test γεφυρώνει το κενό μεταξύ πραγματικών και εικονικών κόσμων, ώστε να μπορούμε να πετυχαίνουμε βελτιώσεις ταχύτερα, με αποτέλεσμα τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα» δήλωσε ο Stephan Knack, επικεφαλής των εγκαταστάσεων στην Κολωνία. «Το sled test θα παίξει τώρα κρίσιμο ρόλο στην ασφάλεια όλων των επιβατικών και επαγγελματικών μοντέλων Ford που εξελίσσονται στην Ευρώπη».
Νίκος Τσάδαρης