Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου PACE! η Opel/Vauxhall έχει επιστρέψει σε σωστή πορεία. Το “PACE! «λειτουργεί». Η Opel θα είναι κερδοφόρα, ηλεκτρική και παγκόσμια. Αυτό είναι κάτι για το οποίο μπορούν να είναι υπερήφανοι όλοι οι εργαζόμενοι, καθώς κατάφεραν να αναδιοργανωθούν τους τελευταίους δώδεκα μήνες και να αλλάξουν νοοτροπία. Αποτέλεσμα, η καταγραφή κερδών ύψους 502 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2018.
Ένας σημαντικός μοχλός επιτυχίας είναι η βελτιωμένη ανταγωνιστικότητα σε όλους τους τομείς της εταιρίας. Η Opel κατάφερε να περικόψει τα πάγια έξοδά της κατά 28% το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Εκτενείς συμφωνίες για την προώθηση της ανταγωνιστικότητας υπογράφηκαν με τους κοινωνικούς εταίρους, κάτι που επέτρεψε μία αξιοσημείωτη βελτίωση της σχέσης κόστους προς έσοδο. Η εταιρία τήρησε επίσης τη δέσμευσή της να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία των ανώτερων κλιμακίων της διοίκησης: κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, έγιναν περικοπές κατά 25% σε διευθυντικές θέσεις, ενώ η μάρκα παραμένει πιστή στο στόχο της για αποφυγή του κλεισίματος εργοστασίων. Αντίθετα, γίνονται επενδύσεις σε διάφορους τομείς, ενώ σε πολλά εργοστάσια έχει ήδη ανατεθεί η παραγωγή νέων προϊόντων.
Η Γερμανική μάρκα ωφελείται όλο και περισσότερο από την ένταξή της στο Groupe PSA. Οχήματα βασισμένα στις κοινές «Multi Energy Platforms» είναι κατά 50% λιγότερο κοστοβόρα στην εξέλιξή τους ενώ ταυτόχρονα βελτιώνονται ποιοτικά. Επίσης, επιτυγχάνονται εκτενείς συνέργειες σε πολλές λειτουργίες της εταιρίας, όπως η δημιουργία ενιαίων δομών πωλήσεων σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Παράλληλα, το Μηχανολογικό Κέντρο του Rüsselsheim Engineering Center έχει ενισχύσει τη θέση του στην καρδιά του δικτύου του Groupe PSA R&D: Πέρα από τα 15 Κέντρα Εξειδίκευσης (Centers of Competence) με παγκόσμια ευθύνη (συμπεριλαμβανομένων αυτών των, κυψελών καυσίμου, καθισμάτων και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού) για ολόκληρο το group, οι μηχανικοί του Rüsselsheim είναι επίσης επικεφαλής της εξέλιξης ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) και μιας νέας οικογένειας 4κύλινδρων βενζινοκινητήρων. Εξ αιτίας της αναμενόμενης πλεονάζουσας δυναμικότητας, λόγω της παύσης ανάθεσης εργασιών σε τρίτους, η Opel ανακοίνωσε επίσης σχέδια για μία στρατηγική συνεργασία με την Segula Technologies προκειμένου να διασφαλίσει εξειδικευμένες θέσεις εργασίας σε Rüsselsheim και Dudenhofen. Μέχρι 2.000 εργαζόμενοι της μάρκας θα μπορούν να εργαστούν στην εταιρία μηχανολογικών υπηρεσιών. Η προστασία από απόλυση μέχρι τον Ιούλιο του 2023 θα εξακολουθήσει να ισχύει, όπως έχει συμφωνηθεί.
Επίσης, ο στόχος εκπομπών CO2 θα εκπληρωθεί χάρη στο αυξανόμενο επίπεδο εξηλεκτρισμού
Η πρόσβαση σε προηγμένες πλατφόρμες και τεχνολογίες κίνησης του Groupe PSA είναι η βάση για τον εκτενή εξηλεκτρισμό της γκάμας μοντέλων. Τέσσερα οχήματα θα είναι ήδη ηλεκτροκίνητα το 2020. Μεταξύ αυτών το νέο Corsa σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μπαταρίας και το Grandland X PHEV.
Ένας ακόμα βασικός πυλώνας του στρατηγικού σχεδίου PACE! είναι η περαιτέρω ενίσχυση της μάρκας και η επικέντρωση σε επικερδείς κατηγορίες, στο μίγμα καναλιών πωλήσεων και στις αγορές. Η Opel ήδη δίνει μία πρώτη γεύση από την εικόνα της μάρκας και τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μέλλοντος με το GT X Experimental, ενώ τα πρώτα χειροπιαστά αποτελέσματα της ενισχυμένης μάρκας είναι ήδη ορατά και η πιστότητα των πελατών έχει βελτιωθεί σημαντικά συγκριτικά με το 2016.
Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV)
Η Opel προσεγγίζει την επικερδή κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) πιο δυναμικά από ποτέ. Στο μεσοδιάστημα, η εταιρία επιθυμεί να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της σε αυτό των επιβατικών αυτοκινήτων. Αυτό θα επιτευχθεί με βελτιώσεις σε Συμβάσεις Διανομέων (κάθε διανομέας Opel μπορεί να πουλά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα) και ένα πλήρως ανανεωμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο. Το πρόσφατα λανσαρισμένο νέο Combo απέσπασε αμέσως το περίοπτο βραβείο «International Van of the Year» και η εταιρία έχει ήδη λάβει 25.000 παραγγελίες από τα μέσα Σεπτεμβρίου που ξεκίνησε η παραγγελιοληψία. Επιπλέον, εντός του 2019 θα παρουσιαστεί το νέο Vivaro.
Τέλος, η επέκταση σε μη Ευρωπαϊκές αγορές εξαγωγών κερδίζει επίσης έδαφος. Έχουν υπογραφεί νέες συμβάσεις με ισχυρούς εισαγωγείς για ανάπτυξη σε πολλές χώρες όπως το Μαρόκο, η Τυνησία και η Ν. Αφρική. Ήδη εντός του τρέχοντος μηνός θα ξεκινήσει η συναρμολόγηση του Grandland X για την Αφρικανική αγορά σε ένα νέο εργοστάσιο στη Ναμίμπια. Για πρώτη φορά, ένα εκτενές, full service πρόγραμμα leasing (υπό τη σκέπη του Free2Move brand του Groupe PSA) λανσαρίστηκε για τις Ευρωπαϊκές αγορές τις τελευταίες εβδομάδες, γεγονός που θα αποτελέσει νέο, σημαντικό κίνητρο ανάπτυξης.
Νίκος Τσάδαρης