Έσφιξαν τα λουριά στην Aprilia, ο Biaggi έβαλε το κεφάλι κάτω, δεν θέλει να χάσει τον 2ο τίτλο στο Παγκόσμιο Superbike από τον Melandri και την BMW. Έντονα ακούγεται ότι είτε θα αποσυρθεί στο τέλος της χρονιάς είτε θα μετακομίσει σε άλλη ομάδα.
Ανέβασε την πίεση ο Ιταλός και έδειξε τα δόντια του, καθώς στην Superpole του Nurburgring (διαδικασία που συχαίνεται…) γύρισε ταχύτερα από τους Tom Sykes και Marco Melandri. Στην πορεία έγινε και ο πρώτος αναβάτης SBK που γύρισε στη γερμανική πίστα σε λιγότερο από 1’54”.
Η γερμανική πίστα πρόσφερε στεγνή Superpole, πράγμα όχι και τόσο σύνηθες, οπότε διεξήχθησαν και οι τρεις περίοδοι (SP1, SP2 και η καθοριστική για την εκκίνηση SP3). Οι τρεις αυτές περίοδοι καθορίζουν τη σειρά των πρώτων 16 αναβατών.
Στην Superpole1 ο νεοφώτιστος Salom έπεσε στην τελευταία στροφή κατά τον «ιπτάμενο» γύρο του, πράγμα που του εξασφάλισε την 16η και τελευταία θέση στην εκκίνηση. Ταυτόχρονα γέμισε την στροφή με λάδια και συντρίμμια, αναγκάζοντας την διεύθυνση του αγώνα να βγάλει κόκκινες σημαίες μέχρι να καθαριστεί.
Με την επανεκκίνηση της SP1 ο Nicolo Canepa δεν κατάφερε να ξεκινήσει από τα πιτ και αυτόματα υποβιβάστηκε στην 15η θέση. Τον ταχύτερο χρόνο έκανε ο Chaz Davies (1’54″609) με λάστιχα qualifier. Ακολούθησαν οι Loris Baz και Marco Melandri.
Στο ξεκίνημα της SP2 ήταν ο Haslam που βγήκε από την πίστα πριν ολοκληρώσει τον γύρο του, ενώ ο Sykes έκανε ταχύτερο χρόνο (1’53″927) σπάζοντας το περσινό ρεκόρ του Carlos Checa. Και οι δέκα πρώτοι αναβάτες κατέβηκαν το 1’55” χρησιμοποιώντας σούπερ μαλακά λάστιχα (qualifiers).
Στην τελευταία περίοδο της Superpole ο γερόλυκος Max Biaggi στρογγυλοκάθισε στην pole με τον πρώτο γύρο του. Τη δεύτερη θέση κατάφερε να εξασφαλίσει ο Tom Sykes και πήγαινε για δεύτερο γύρο, αλλά το λάστιχό του δεν άντεξε. Πίσω του οι Marco Melandri (που προσπάθησε να ακολουθήσει τον Max στον γρήγορο γύρο του αλλά δεν τα κατάφερε…) και Eugene Laverty συμπλήρωσαν την πρώτη σειρά εκκίνησης.
Κι ενώ η περίοδος είχε επίσημα λήξει, ο Sykes ξαναβγήκε με ένα καταφαγωμένο από αγώνα λάστιχο και ξεκίνησε έναν απίστευτο γύρο που αρχικά φάνηκε πως θα του χάριζε την pole. Μετά από μερικές στροφές όμως το ZX-10 R άρχισε να πλαγιολισθαίνει σε βαθμό γελοιότητας και πλέον ήταν φανερό πως τα λάστιχα ήταν τελειωμένα.
Τελικά ο γύρος κατέληξε σε επίδειξη πλαγιολίσθησης, αλλά πιθανότατα ο παράλογος αυτός γύρος θα είναι ο ταχύτερος του σαββατοκύριακού του με γόμα αγώνα.
Αυτή ήταν ο πρώτη φετινή pole του Max Biaggi και μόλις η 5η στην καριέρα του στα Superbike. Ωστόσο στέρησε το Tissot από τον Sykes -ο οποίος μετά τη φετινή συγκομιδή pole (και ρολογιών), είναι έτοιμος να ανοίξει ωρολογοποιείο. Ο Sykes έχει 7 pole εφέτος.
Ρόλο στον αγώνα ευνοϊκό για τον Biaggi μπορεί να παίξει ο Laverty με την 4η θέση του στην εκκίνηση. Κάτι που δεν μπορούμε να πούμε για τον Haslam που ξεκινά 12ος. Ο Άγγλος φεύγει από την BMW στο τέλος της χρονιάς και καταλήγει μάλλον στην Ten Kate Honda. Στη θέση του κατά πάσα πιθανότητα ο Chaz Davies.
Έχει λένε υπογράψει, αλλά η μεταγραφή θα ανακοινωθεί επίσημα αργότερα. Αυτό σημαίνει ότι απομακρύνθηκε οριστικά η περίπτωση να επιστρέψει στα Superbike ο Spies.
Απώλεια από τον αγώνα ο Niccolo Canepa. Ο Ιταλός δεν έλαβε μέρος καν στην Superpole αφού έσπασε την κνήμη του πέφτονας στην FP2.
Κατάταξη Superpole στο Nurburgring:
1. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 1m 53.855
2. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 53.904
3. Marco Melandri ITA BMW Motorrad S1000RR 1m 53.912
4. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV-4 1m 54.148
5. Jonathan Rea GBR Honda WSBK CBR1000RR 1m 54.300
6. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1098R 1m 54.322
7. Leon Camier GBR FIXI Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 55.165
8. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 55.734
Superpole 2
9. Davide Giugliano ITA Althea Ducati 1098R 1m 54.540
10. Chaz Davies GBR ParkinGO MTC Aprilia RSV-4 1m 54.800
11. Lorenzo Zanetti ITA PATA Ducati 1098R 1m 55.671
12. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR (δεν χρονομετρήθηκε)
Superpole 1
13. Michel Fabrizio ITA BMW Italia Goldbet S1000RR 1m 56.290
14. John Hopkins USA FIXI Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 56.530
15. Niccolo Canepa ITA Red Devils Ducati 1098R (δεν χρονομετρήθηκε)*
16. David Salom ESP Pedercini Kawasaki ZX-10R (δεν χρονομετρήθηκε)
Δεν πέρασαν στην Superpole
17. Ayrton Badovini ITA BMW Italia Goldbet S1000RR 1m 56.256
18. Sylvain Guintoli FRA PATA Ducati 1098R 1m 56.465
19. Hiroshi Aoyama JPN Honda WSBK CBR1000RR 1m 57.101
20. Lorenzo Lanzi ITA Liberty Effenbert Ducati 1098R 1m 57.504
21. Maxime Berger FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1m 57.729
22. Brett McCormick CAN Effenbert Liberty Ducati 1098R 1m 58.177
23. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 58.567
24. Norino Brignola ITA Grillini Progea BMW S1000RR 1m 59.385
Επίσημα ρεκόρ WSBK στο Nurburgring:
Καλύτερος γύρος: Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 1’53″855 (2012)
Ρεκόρ αγώνα: Jonathan Rea GBR HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1′ 55″392 (2010)