Το κλασικό roadster επαναπροσδιορίζεται και είναι πιο σπορ από ποτέ. Η νέα BMW Z4 συνδυάζει τον δυναμισμό ενός σπορ αυτοκινήτου με σχεδίαση που απευθύνεται στο συναίσθημα, ένα αποκλειστικό περιβάλλον και προηγμένα στοιχεία εξοπλισμού. Η γνήσια οδηγική απόλαυση συναντά την προηγμένη τεχνολογία κινητήρων, πλαισίου, ελέγχου και συνδεσιμότητας
Η νέα Z4 είναι μία πολύ μοντέρνα προσθήκη στη μακρά ιστορία της μάρκας στα μοντέλα roadster. Διθέσια με πλήρως ηλεκτρικό, υφασμάτινο soft-top. Έχει ανανεωμένες αναλογίες, κεντρική θέση καθισμάτων, μικρότερο μεταξόνιο για αυξημένη ευελιξία και φαρδύτερα μετατρόχια από την προκάτοχό της. Μεγάλη προσπάθεια έγινε στην εξοικονόμηση βάρους και την ιδανική κατανομή βάρους 50 : 50, ενώ το αμάξωμα έχει βελτιστοποιηθεί αεροδυναμικά.
Η εξωτερική σχεδίαση δίνει έμφαση στην αισθητική ακρίβεια και την στιλιστική ταυτότητα. Προβολείς τοποθετημένοι στα εξωτερικά άκρα του εμπρός τμήματος και σε κάθετη διάταξη για πρώτη φορά. Προβολείς LED στάνταρ, προσαρμοζόμενοι προβολείς LED με λειτουργία matrix για αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα και φώτα στροφών, προαιρετικά.
Μεγάλη μάσκα «νεφρών» με νέο σχέδιο πλέγματος. Μεγάλο καπό με έντονο περίγραμμα που εκτείνεται μέχρι τους θόλους των τροχών. Μεγάλα Air Breathers από όπου ξεκινούν οι γραμμές και οι πλευρικές επιφάνειες που καθορίζουν τα πλευρά. «Φουσκωμένο», ανάγλυφο πίσω τμήμα με ενσωματωμένη αεροτομή, λεπτά φώτα LED και διαχύτη.
Το μοντέρνο, οδηγοκεντρικό εσωτερικό διαθέτει στυλ, γραμμές που κινούνται δυναμικά προς τα εμπρός και άριστα οργανωμένα πάνελ ελέγχου. Η λιτή αισθητική ενισχύει τον αυθεντικό χαρακτήρα, ενώ οι γραμμές των πάνελ θυρών παραπέμπουν σε εξωτερικά γραφιστικά στοιχεία που φαίνονται από το πλάι.
Η εκθεσιακή πρεμιέρα του μοντέλου γίνεται αυτές τις ημέρες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, ενώ θα ακολουθήσει το λανσάρισμα τον Μάρτιο του 2019 με δυνατότητα επιλογής από τρεις εκδόσεις: Z4 M40i M Performance, με νέο, 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα 340 ίππων, Z4 sDrive30i και Z4 sDrive20i, με 4κύλινδρους κινητήρες και ισχύ 258 και 197 ίππων αντίστοιχα.
Οι κινητήρες αυτοί συνδυάζονται με το βελτιωμένο, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport. Όλοι οι κινητήρες φέρουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης, ενώ οι εκπομπές ρύπων τους πληρούν το πρότυπο Euro 6d-TEMP.
Η νέα Ζ4 διαθέτει χαμηλό κέντρο βάρους, με εξαιρετικά άκαμπτη δομή του αμαξώματος και των βάσεων πλαισίου, καθώς και νέα σχεδίαση των εμπρός και πίσω άξονα. Τα φρένα M Sport, η ανάρτηση Adaptive Sport, το διαφορικό M Sport και τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων προσφέρονται στάνταρ (Z4 M40i) ή προαιρετικά.
Η μεταβλητή, σπορ υποβοήθηση διεύθυνσης και ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων μπροστά / πίσω, είναι στάνταρ για όλες τις εκδόσεις.
Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ειδικά σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα. Η δερμάτινη ταπετσαρία Vernasca είναι στάνταρ στις Z4 sDrive30i, ενώ η Z4 M40i έχει δερμάτινο / Alcantara σαλόνι, σταθερά roll bar, διακόπτη Driving Experience Control για επιλογή των προγραμμάτων Comfort, Sport & Sport+, που αλλάζουν αισθητά την απόκριση του αυτοκινήτου.
Το υφασμάτινο soft-top ανοίγει και κλείνει πιέζοντας ένα μπουτόν μέσα σε δέκα δευτερόλεπτα, ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι αυξημένη πάνω από 50% (στα 281λτ) συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο.
Η πλούσια γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνει:
Collision και Pedestrian Warning με λειτουργία City Braking στάνταρ, όπως και σύστημα Lane Departure Warning.
Ακόμα διατίθενται προαιρετικά: Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, αναγνώριση οδικής σήμανσης, πληροφορίες απόστασης, σύστημα Lane Change Warning, Rear Collision Prevention και Cross-Traffic Alert, Active Park Distance Control, κάμερα οπισθοπορείας, Parking Assistant με αυτοματοποιημένη διαμήκη και εγκάρσια καθοδήγηση κατά τους ελιγμούς εισόδου/εξόδου από χώρους στάθμευσης, και Reversing Assistant. Τέλος το Head-Up Display διατίθεται στο roadster για πρώτη φορά.
Με λειτουργία φιλική προς το χρήστη την ευφυή συνδεσιμότητα απολαμβάνουν οι οδηγοί, χάρη στο BMW Operating System 7.0. Προαιρετικό είναι το BMW Live Cockpit Professional με εναρμονισμένα, εξατομικεύσιμα γραφικά στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και στο Control Display (και στις δύο περιπτώσεις με οθόνη 10,25 ιντσών). Επίσης, διατίθενται πολλαπλά προγράμματα λειτουργίας οθόνης αφής μέσω του Control Display, iDrive Controller, χειριστήρια στο τιμόνι ή φωνητικός έλεγχος (voice control).
Οι εκδόσεις του μοντέλου έχουν ως εξής:
– Z 4 M 40 i :
6κύλινδρος, εν σειρά βενζινοκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Κυβισμός: 2.998 cc, ισχύς: 340 ίπποι στις 5.000 – 6.500 στροφές, μέγιστη ροπή: 500 Nm στις 1.600 – 4.500 στροφές. Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ σε 4,6 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα. Κατανάλωση μικτού κύκλου: 7.4 – 7.1 λτ/100 χλμ, CO2 εκπομπές στο μικτό κύκλο: 168 – 162 γρ/χλμ, με πρότυπο εκπομπών ρύπων: EU6d-TEMP.
– Z 4 sDrive 30 i :
4κύλινδρος, εν σειρά βενζινοκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Κυβισμός: 1.998 cc, ισχύς: 258 ίπποι στις 5.000 – 6.500 στροφές, μέγιστη ροπή: 400 Nm 1.550 – 4.400 στροφές. Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ: 5,4 δεύτερα, τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα. Κατανάλωση μικτού κύκλου: 6.1 – 6.0 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 139 – 137 γρ/χλμ, EU6d-TEMP.
– Z 4 sDrive 20 i :
4κύλινδροι, εν σειρά βενζινοκινητήρες, 8τάχυτο Steptronic. Κυβισμός: 1.998 cc, ισχύς: 197 ίπποι at 4.500 – 6.500 στροφές, μέγιστη ροπή: 320 Nm στα 1.450 – 4.200 στροφές. Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ: 6,6 δεύτερα, τελική ταχύτητα: 240 χλμ/ώρα. Κατανάλωση μικτού κύκλου: 6.1 – 6.0 λτ/100 χλμ, CO2 εκπομπές στο μικτό κύκλο: 139 – 137 γρ/χλμ, πρότυπο εκπομπών ρύπων: EU6d-TEMP.
Νίκος Τσάδαρης