Χωρίς ίσως και ο ίδιος να το περιμένει, ο Jorge Lorenzo απέσπασε την pole position στο GP της Τσεχίας και μάλιστα με ρεκόρ γύρου, ενώ την έκπληξη έκανε και ο Cal Crutchlow με τη δεύτερη θέση.
Ο Lorenzo είχε χάσει και στα 3 ελεύθερα δοκιμαστικά Παρασκευής και Σαββάτου οπότε μάλιστα είχε και μιαν ανώδυνη πτώση, από τον συμπατριώτη του Dani Pedrosa με την Honda. Όμως ο Ισπανός βρήκε τελικά της κατάλληλες ρυθμίσεις και όχι μόνον απέσπασε την πρώτη θέση των Χρονομετρημένων αλλά συνέτριψε και το ρεκόρ γύρου που κρατούσε από το 2009 ο Valentino Rossi.
Οι ρυθμίσεις που “βρήκε” ο Lorenzo δεν ήταν άλλες από τις περσινές τέτοια εποχή, οπότε δοκίμασε για πρώτη φορά την Μ1 των 1000 στο Brno! Ίδια κατανομή βάρους, ίδια περίπου ελατήρια στις αναρτήσεις, και ύψος πίσω ανάρτησης κατά τον Wilco Zeelenberg, team manager του Lorenzo. H επιλογή τους έσωσε την κατάσταση και έκανε τον Jorge να δηλώσει:
“Είχαμε μεγάλη δυσκολία να βρούμε το σετάρισμα της μοτοσυκλέτας, το πρωί ήμαστε σαν χαμένοι. Τότε επιστρέψαμε στις ρυθμίσεις που είχαμε βρει όταν δοκιμάσαμε για πρώτη φορά τη μοτοσυκλέτα με τα 1000 κυβικά εδώ στο Brno και ήταν τέλεια. Απόλαυσα οδήγηση πραγματικά, με περισσότερα γλιστρήματα και λιγότερη παρέμβαση από τα ηλεκτρονικά. Ήθελα να μείνω στην πίστα να οδηγώ και να οδηγώ συνέχεια για να βελτιώσω τους χρόνους μου.”
O Pedrosa έδειχνε έτοιμος να κατακτήσει και εύκολα την pole, αλλά μια πτώση επίσης ανώδυνη στα πρώτα λεπτά των Χρονομετρημένων τον ανάγκασε να χρησιμοποιήσει την εφεδριμή RCV, την οποία όμως δεν κατάφερε ποτέ να ρυθμίσει όπως την πρώτη. Έτσι περιορίστηκε στην τρίτη θέση, αφού μπροστά του πέρασε και ένας πολύ κεφάτος Cal Crutchlow, φρέσκος από την υπογραφή του νέου του συμβολαίου με την Tech3. Είναι το καλύτερο φετινό αποτέλεσμα του Cal σε Χρονομετρημένα.
Οι χρόνοι ήταν πολύ γρήγοροι από την αρχή. Ο Lorenzo έκανε σχεδόν αμέσως τον ταχύτερο χρόνο του, σπάζοντας το ρεκόρ του Rossi, μόλις στο 11ο λεπτό των δοκιμαστικών. Πιο εντυπωσιακό όμως ήταν ότι αυτός ο γύρος ήταν ο ένας από τους 7 συνεχόμενου και πολύ γρήγορους που μπόρεσε να γράψει ο Lorenzo πριν η πίστα γεμίσει κόσμο.
Ελάχιστα αργότερα ο Pedrosa έπεσε από τη μοτοσυκλέτα του, όταν έχασε το μπροστινό στην Κ9, έχοντας μόλις ανέβει στη 2η θέση και δείχνοντας κεφάτος. Είκοσι λεπτά αργότερα επέστρεψε με την εφεδρική, αλλά ήδη η τετράδα των Yamaha τον είχε σπρώξει στην 5η θέση. Με μια απελπισμένη προσπάθεια ο Dani κατάφερε με τον τελευταίο του γύρο να σκαρφαλώσει στην 3η θέση (+0,528 δευτ), από όπου και θα ξεκινήσει τον αγώνα.
Ο Lorenzo αντίθετα έμεινε πρώτος σε όλη τη διάρκεια των δοκιμαστικών και έγινε ο πρώτος αναβάτης που έσπασε το φράγμα του 1’56” έξι λεπτά από το τέλος. Αυτή είναι η 4η φετινή pole του Lorenzo που προηγείται 18 βαθμούς του Pedrosa στη βαθμολογία.
Ο Cal Crutchlow, που το πρωί μάθαμε ότι ανανέωσε το συμβόλαιό του με την Tech 3 για το 2013, χώθηκε σφήνα ανάμεσα σε Lorenzo και Pedrosa, παρότι στα μισά της περιόδου είχε μια πτώση. Ύστερα ο Άγγλος που γνωρίζει καλά το Brno από τα Superbike επέστρεψε με άγριες διαθέσεις και έγινε ο δεύτερος αναβάτης που κατέβηξε κάτω από το 1’56” με την εφεδρομή M1.
Ο χρόνος του απείχε μόλις 196 χιλ. από του Lorenzo. Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση του Crutchlow σε δοκιμαστικά MotoGP.
O Συναθλητής του Lorenzo στην εργοστασιακή ομαδα, ο Αμερικανός Ben Spies έχασε τελικά την τρίτη θέση από τον Pedrosa για 4 μόλις χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ήταν όμως ταχύτερος όλων στο πρωινό warm up, μπροστά από Pedrosa και Lorenzo. Πίσω του ο Andrea Dovizioso συμπλήρωσε το καρέ των Yamaha στην πρώτη πεντάδα.
Ο μοναδικός εργοστασιακός της Ducati, ο Valentino Rossi θα ξεκινήσει από την εξωτερική θέση της δεύτερης σειράς. Ηταν ο τελευταίος αναβάτης που γύρισε στο ίδιο δευτερόλεπτο με τον πρώην και μελοντικό συναθλητή του, Lorenzo. Χαρούμενος ο Rossi, δήλωσε μετά ότι είχε πλησιάσει περισσότερο τον αληθινό Valentino -εννοώντας στις πραγματικές του δυνατότητες. Μπορεί να δηλώνει πως δεν ξέρει αν είναι πλέον όσο ταχύς ήταν πριν πάει στην Ducati, πιστεύουμε όμως ότι το κάνει προληπτικά. Μέσα του πιστεύει και καίγεται να αποδείξει, ότι είναι ο κορυφαίος ακόμα.
Ο rookie της Honda LCR, Stefan Bradl κατέλαβε την 7η θέση, λιγότερο από ένα δέκατο πιο αργός και ξεκινά από την 3η σειρά. Είναι ένα ασυνήθιστο αποτέλεσμα για τον μικρό που μάς έχει συνηθίσει αλλιώς, παρά την απειρία του. Ένα ακόμα δορυφορικόHonda βρέθηκε πίσω του με τον Alvaro Bautista στην 8η, και τον τοπικό ήρωα Karel Abraham στην 9η, παρά μια άγρια πτώση με την Cardion AB Ducati στο τέλος της περιόδου.
Αυτή τη φορά ήταν ο Randy de Puniet (Ομάδα Aspar ART) ταχύτερος των CRT και 10ος, ξεπερνώντας την πτώση που είχε. Γύρισε 2,045 δευτ. πιο αργά από τον Pedrosa, αλλά 0,309 δευτ. ταχύτερα από τον συναθλητή του Aleix Espargaro που όταν δεν καβαλάει την Aprilia του, κοουτσάρει με πάθος τον μικρό του αδερφό στην Moto2 εναντίον του Marquez.
Ο Stoner θα απουσιάζει από το Brno (αλλά και το San Marino κατά πάσα πιθανότατα), όπως και οι Nicky Hayden και Hector Barbera. Η σχάρα εκκίνησης θα είναι συνεπώς ελλιπής, καθώς μόνο ο Tony Elias τρέχει αντικαθιστώντας τον Barbera.
Η μάχη για τη νίκη ανάγεςται σε Ισπανική υπόθεση με τον Lorenzo να έχει ένα προβάδισμα 18 βαθμών από τον Pedrosa.
Ο καιρός της Κυριακής: προβλέπεται δυνατή βροχή το πρωί μέχρι τις 8:00, μετά ελαφριά βροχόπτωση ως τις 11:00 και πάλι βροχή μετά τις 5:00 το απόγευμα.
Αποτελέσματα
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1’55.799
2. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’55.995
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1’56.327
4. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1’56.331
5. Andrea Dovizioso ITA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’56.559
6. Valentino Rossi ITA Ducati Team (GP12) 1’56.735
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’56.827
8. Alvaro Bautista ESP San Carlo Honda Gresini (RC213V) 1’57.068
9. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (GP12) 1’57.773
10. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1’57.844
11. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1’58.153
12. Yonny Hernandez COL Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 1’59.087
13. Toni Elias ESP Pramac Racing (GP12) 1’59.120s
14. Michele Pirro ITA San Carlo Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1’59.387s
15. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Suter-BMW CRT) 1’59.863s
16. Mattia Pasini ITA Speed Master (ART CRT) 1’59.865
17. James Ellison GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 2’0.316
18. Ivan Silva ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 2’0.329
19. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing (Ioda-Aprilia CRT) 2’0.854
Ταχύτερος γύρος αγώνα:
Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1’56.670 (2009)