Η καινούργια πίστα της Μόσχας «Moscow Raceway», η οποία υποδέχεται φέτος για πρώτη φορά αγώνα του Παγκοσμίου Superbike, άνοιξε χτες τις πύλες της στους αναβάτες του πρωταθλήματος, ώστε να πάρουν μια πρώτη γεύση πριν ξεκινήσουν την Παρασκευή με τα Α’ Ελεύθερα Δοκιμαστικά του ρώσικου αγώνα.

Κατασκευασμένη με προδιαγραφές που της επιτρέπουν να προσελκύσει διεθνείς και παγκόσμιους αγώνες μοτοσυκλέτας, απέσπασε ως επί το πλείστον θετικά σχόλια από τους οδηγούς των WSBK και WSS.

Είναι μια σχετικά μικρή πίστα με συνολικό μήκος 3.955 μέτρα που χαρακτηρίζεται από ένα αργό και γεμάτο αλλεπάλληλες στροφές πρώτο κομμάτι, που κατόπιν ανοίγει, γίνεται πιο γρήγορο και καταλήγει στη μεγάλη ευθεία του τερματισμού.

Η σχεδίαση αυτή προκάλεσε μια κάποια έκπληξη στους αναβάτες που συμφωνούν ότι η πίστα είναι αρκετά σφιχτή, τόσο που δεν επιτρέπει σε πολλά σημεία τις προσπεράσεις. Ταυτόχρονα όμως θεωρούν πως είναι πολύ διασκεδαστική και ότι σίγουρα μεγάλες δυνατότητες προσπέρασης θα προσφέρει η κλειστή τελευταία στροφή στο τέλος της ευθείας.

Χτες, οπότε διεξήχθη κατ’ εξαίρεση μια ημερίδα γνωριμίας με την πίστα, ο παγκόσμιος πρωταθλητής Checa (Ducati Althea Racing) φάνηκε να τα βρίσκει αμέσως με την άγνωστη διαδρομή. Ο Ισπανός έκανε τον ταχύτερο χρόνο και στις δύο περιόδους, το πρωί και το απόγευμα, με καλύτερο το 1’35 .891 .

Ο καιρός ήταν πολύ καλός, αίθριος, με θερμοκρασία αέρα 20 β. Κελσίου. Πραγματικά ιδανικός για τον 11ο γύρο του WSBK. Να ποια είναι η γνώμη του Carlos για τη νέα πίστα:
“Ο ερχομός στην Ρωσία είναι μια πραγματική περιπέτεια, η πίστα όμως είναι αληθινά ενδιαφέρουσα: σε κάποια τμήματα πας μόνο με 15% γκάζι και απλά ρολάρεις. Δουλέψαμε πολύ καλά και το πρωί και το απόγευμα σήμερα. Μάθαμε τις γραμμές, ποιες σχέσεις θα χρησιμοποιήσουμε και το πως συμπεριφέρονται τα λάστιχα, τα οποία δούλεψαν σωστότερα το απόγευμα, ίσως επειδή η άσφαλτος κράταγε καλύτερα από το λάστιχο που άφησαν οι μοτοσυκλέτες. Χάνουμε πολύ στην ευθεία πάντως και δεν θα είναι εύκολο.”

Ο Checa γύρισε ταχύτερα από τους Leon Haslam (BMW Motorrad), Tom Sykes(Kawasaki Racing) αλλά και τους δύο διεκδικητές του τίτλου, τους Ιταλούς Marco Melandri (BMW Motorrad) και Max Biaggi ( Aprilia Racing), που βρέθηκαν με διαφορά 116 χιλιοστών μεταξύ τους πίσω από τον Sykes. Ανώδυνες πτώσεις είχαν οι Davide Giugliano (Althea Racing Ducati) και Eugene Laverty (Aprilia Racing).



Χρόνοι αναβατών

01- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – 1’35.891
02- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 0.180
03- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 0.228
04- Marco Melandri – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 0.413
05- Max Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 0.530
06- Chaz Davies – ParkinGO MTC Racing – Aprilia RSV4 Factory – + 0.746
07- Davide Giugliano – Althea Racing – Ducati 1198 – + 0.825
08- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 0.932
09- Niccolò Canepa – Red Devils Roma – Ducati 1198 – + 0.967
10- Sylvain Guintoli – PATA Racing Team – Ducati 1198 – + 0.974
11- Lorenzo Zanetti – PATA Racing Team – Ducati 1198 – + 1.008
12- Jonathan Rea – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 1.052
13- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.109
14- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – + 1.187
15- John Hopkins – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.272
16- Michel Fabrizio – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – + 1.306
17- David Salom – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 1.445
18- Hiroshi Aoyama – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 1.452
19- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 1.842
20- David McFadden – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 3.276
21- Alexander Lundh – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 3.728

Δηλώσεις αναβατών
Leon Haslam: Μέχρι στιγμής η πίστα δείχνει διασκεδαστική. Έχει πολλές αυξομειώσεις υψομέτρου, οι περισσότερες στροφές παίρνονται με 1η και 2η σχέση, αλλά είναι πολύ επιθετική πίστα και μου αρέσει. Όσο για τις δυνατότητες προσπέρασης, η πρώτη και η τελευταία στροφή θα έχουν πολύ θέαμα, εξαιτίας των 2 ευθειών τις οποίες ακολουθούν.
Marco Melandri: Η πίστα είναι διασκεδαστική αλλά νομίζω ότι είναι πολύ μικρή για τα Superbike. Οι στροφές είναι πολύ κλειστείς και δεν νομίζω ότι θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες για προσπέραση, ειδικά στο μεσαίο κομμάτι της διαδρομής. Αλλά θα δούμε…
Jonathan Rea: Η πρώτη μου εντύπωση είναι πως πρόκειται για μια σφιχτή και στριφτερή πίστα. Στο μεγαλύτερο μέρος του γύρου χρησιμοποιούμε τη 2α, όχι βέβαια στις ευθείες, αλλά έχει γούστο! Είναι πολύ τεχνική και την απολαμβάνω, αλλά οι χρόνοι θα είναι παρόμοιοι για όλους και περιμένω πολύ κλειστή μονομαχία.
Chaz Davies: Μου αρέσει. Δεν είναι τόσο μεγάλη όσο οι άλλες πίστες όπου έχω οδηγήσει και η χάραξή της μοιάζει να ταιριάζει περισσότερο στις μοτοσυκλέτες παρά στα αυτοκίνητα. Η άσφαλτος είναι ΟK, και η αίσθηση που δίνει σωστή. Δεν είναι γρήγορη πίστα, αλλά υπάρχουν κάποια σημεία που μπορώ να εκμεταλλευτώ τα πλεονεκτήματα της Aprilia μου.
Loris Baz: Η πίστα είναι πολύ καλή, πολύ τεχνική αλλά και μάλλον αργή. Προσωπικά προτιμώ τις γρήγορες πίστες, οπότε δεν θα είναι από τις αγαπημένες μου.

Στο βίντεο – animation μια πρώτη γεύση από τη διαδρομή.