Το νέο Honda CR-V διαθέτει το ισχυρότερο και πιο προηγμένο πλαίσιο στην ιστορία του μοντέλου. Μία χαμηλής αδράνειας, άκαμπτη πλατφόρμα είναι αποτέλεσμα της νέας δομής αμαξώματος που χρησιμοποιεί προηγμένα, ελαφριά και υψηλής ενδοτικότητας υλικά.

Το CR-V έχει ρυθμιστεί ώστε να πληροί τα ευρωπαϊκά πρότυπα αλλά και να παρέχει εμπιστοσύνη και άνεση ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

Το Σύστημα Real Time AWD βελτιώνει την συμπεριφορά στις στροφές, μαζί με τα νέα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης.

honda2

Το αμάξωμά του είναι από ατσάλι υπερυψηλής αντοχής νέας γενιάς, πρεσαριστό εν θερμώ, που αυξάνει την αντοχή σε περιοχές που καταπονούνται περισσότερο σε μία σύγκρουση, και παράλληλα μειώνοντας το συνολικό βάρος του πλαισίου.

Η συνδυασμένη χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής 780 MPa, 980 MPa και 1500 MPa αποτελεί το 36% στο νέο CR-V, συγκριτικά με το 10% του προηγούμενου αυτοκινήτου. Αυτός ο συνδυασμός υλικών με προηγμένες μηχανολογικές διαδικασίες έχει σαν αποτέλεσμα μία αύξηση 35% στην αντοχή στην κάμψη και 25% στη στρεπτική ακαμψία.

Η διαδικασία συναρμολόγησης του αμαξώματος, γίνεται με μια νέα τεχνική συγκόλλησης, ενώ ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτα, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο, και μετά οι συγκολλήσεις. Αυτή η τεχνολογία παραγωγής διαφέρει από τη συμβατική μέθοδο συναρμολόγησης πλαισίου και συμβάλλει στη συνολική ακαμψία του αμαξώματος.

honda3

Η νέα ανάρτηση συμπληρώνει την αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος, αποτελούμενη από εμπρός ανάρτηση γονάτων MacPherson με κάτω βραχίονες και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι μία κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και ηλεκτρική υποβοήθηση με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, η οποία στη συγκεκριμένη Ευρωπαϊκή έκδοση CR-V είναι ειδικά ρυθμισμένη για να προσφέρει στον οδηγό ακριβή πληροφόρηση (feedback), βελτιωμένη γραμμικότητα, ομαλότητα και ακρίβεια.

Μια συμπαγής πίσω αντιστρεπτική δοκός βελτιώνει τις εισόδους στις στροφές και μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ ένα υποπλαίσιο που εδράζεται σε ελαστικά σαϊλενμπλόκ βελτιώνει την ηχομόνωση σε σχέση με το προηγούμενο CR-V. Υδραυλικά σαϊλενμπλόκ ανάρτησης τοποθετούνται μπροστά και πίσω, με αποτέλεσμα καλύτερη απομόνωση θορύβων και βελτιωμένο έλεγχο κραδασμών.

honda4

Στα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, κυριαρχεί το Agile Handling Assist (AHA). Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας έχει ρυθμιστεί ειδικά για την Ευρώπη, με γνώμονα τις συνήθεις εδαφικές συνθήκες και τα στυλ οδήγησης. Απαντά στις κινήσεις του τιμονιού με έξυπνη, διακριτική υποβοήθηση για πρόσθετη ασφάλεια και πιο ομαλή, πιο προβλέψιμη συμπεριφορά όπως στρίψιμο και αλλαγή λωρίδας σε roundabouts, σε χαμηλές και υψηλές ταχύτητες.

Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της μάρκας  (‘Real Time AWD με Intelligent Control System) διατίθεται προαιρετικά για το νέο CR-V. Ενημερώσεις λογισμικού στο σύστημα AWD επιτρέπουν την κατανομή μέχρι του 60% της ροπής στους πίσω τροχούς όταν χρειάζεται, κυρίως σε ανηφόρα. Ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί την κατανομή ροπής μέσω μιας ένδειξης στο ταμπλό.

honda1

Η πλατφόρμα του νέου CR-V ενσωματώνει την επόμενη γενιά δομής αμαξώματος ACE (Advanced Compatibility Engineering), που χρησιμοποιεί ένα συνδεδεμένο δίκτυο εμπρός πλαισίων για την απόσβεση και διάχυση της ενέργειας που εκλύεται σε μία μετωπική σύγκρουση. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα όχι μόνο την «αυτοπροστασία» αλλά και την ελαχιστοποίηση των ζημιών σε άλλα οχήματα σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης μέσω «μηχανολογικής συμβατότητας»  που απορροφά την ενέργεια κρούσης και τη διαχέει μέσα από πολλαπλές διαδρομές απόσβεσης φορτίου σε όλο το κλωβό επιβατών του αυτοκινήτου.

Το σύστημα παθητικής ασφάλειας ACE συμπληρώνεται με τη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Honda Sensing, που τοποθετείται σε όλες τις εκδόσεις και περιλαμβάνει Lane Keeping Assist, Adaptive Cruise Control, Forward Collision Warning και Collision Mitigation Braking System.

Οι πρώτες παραδόσεις του νέου CR-V στην Ευρώπη αναμένονται το φθινόπωρο του 2018, με ένα βενζινοκινητήρα 1.5L VTEC Turbo να διατίθεται εξ αρχής, και υβριδικά μοντέλα να ακολουθούν στις αρχές του 2019.

Νίκος Τσάδαρης