Πιστοί οι Ιάπωνες στην πολιτική τους, αποδεικνύουν συνεχώς με τις πράξεις τους, τα λεγόμενά τους. Θεωρούν ότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι στα υβριδικά αυτοκίνητα και γι’ αυτό το λόγο μεγαλώνουν συνεχώς τη γκάμα τους, με στόχο όπως έχουν σημειώσει στο παρελθόν, μέχρι το 2020, κάθε μοντέλο της εταιρείας να έχει και αντίστοιχο υβριδικό.
Λίγες μέρες λοιπόν έπειτα από την παρουσίαση του υβριδικού Yaris, έφτασε η ώρα για τον ειδικό Τύπο, να δοκιμάσει και το Prius+ σε μία διαδρομή από την Βιέννη έως την Μπρατισλάβα.
Η πρώτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 1997 και ο κόσμος την είχε αντιμετωπίσει τότε με έναν κάποιο σκεπτικισμό. Στη δεύτερη όμως που γνωρίσαμε το 2003, τα πράγματα άλλαξαν πολύ και τα «λίγα» αντίτυπα έγιναν αυτομάτως.. 1.268.874(!) παγκοσμίως μέχρι το 2009 όπου παρουσιάστηκε το Prius που γνωρίζουμε σήμερα, το οποίο εκτός από «+» θα το δούμε επίσημα το Σεπτέμβριο και ως Plug in Hybrid.
Μαζί με το Yaris και το Auris δηλαδή, σύνολο πέντε υβριδικά μοντέλα και οι άνθρωποι της Toyota συνεχίσουν ακάθεκτοι τον προγραμματισμό τους!
Γιατί Prius+ όμως;
Πού διαφέρει από το «απλό»; Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι το συγκεκριμένο ανήκει στην κατηγορία των MPV, τόσο εμφανισιακά όσο και πρακτικά, αφού πλέον δίνει τη δυνατότητα μιας ακόμη σειράς δύο καθισμάτων, δημιουργώντας ένα 7θέσιο εσωτερικό.
Το μήκος είναι μεγαλύτερο κατά 135 χλστ. (4.615 χλστ.) και το μεταξόνιο κατά 80 χλστ. (2.780 χλστ.) σε σχέση με το 5θέσιο μοντέλο. Μεγαλύτερο όμως είναι γενικότερα σε όλες του τις διαστάσεις και συγκεκριμένα 30 χλστ. στο πλάτος (1.775 χλστ.) και 85 χλστ. στο ύψος (1.575 ή 1.600 χλστ. με την πανοραμική ηλιοροφή).
Η αύξηση των διαστάσεων όμως, εκτός από τις επιπλέον δύο θέσεις, άλλαξε και την πρακτικότητα του μοντέλου αλλά και τις δυνατότητες αποθήκευσης και μεταφοράς μεγάλων αντικειμένων.
Μπορεί όταν επιβαίνουν σε αυτό επτά επιβάτες, να έχουν στη διάθεσή τους 232 λίτρα πορτ μπαγκάζ και 60 επιπλέον λίτρα στο από κάτω επίπεδο, αλλά με τις δύο τελευταίες θέσεις πεσμένες, υπάρχουν διαθέσιμα 784 λίτρα (θυμίζουμε ότι το 5θυρο έχει 445 λίτρα) ενώ αν σε αυτές προσθέσουμε και τις τρεις μεσαίες, τότε εξασφαλίζεται ένας επίπεδος χώρος 1.750 λίτρων, ικανός να μεταφέρει οτιδήποτε.
Οι αλλαγές συνεχίζονται και με την εσωτερική εμφάνιση του Prius+ η οποία διαφέρει από εκείνη του Prius, με τη βασικότερη να βρίσκεται στην εικόνα της κεντρικής κονσόλας αλλά και στα υψηλότερα ποιοτικά στάνταρ που διαθέτει.
Παράλληλα ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει και περισσότερα αλλά και ανανεωμένα «καλούδια» ικανά να κάνουν πιο εύκολη και ασφαλή τη ζωή των επιβατών του, όπως για παράδειγμα το νέο Park Assist για εύκολο παρκάρισμα «χωρίς χέρια», το βελτιωμένο σύστημα Pre-Crash που επεμβαίνει στο σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου για να βοηθήσει τον οδηγό στη δύσκολη στιγμή, αλλά και το έξυπνο Cruise Control το οποίο ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητά του, όταν το προπορευόμενο όχημα πηγαίνει αρκετά πιο αργά, διατηρώντας απόσταση ασφαλείας από αυτό.
Οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με το απλό Prius όμως συνεχίζονται και στα μηχανικά, με το highlight του Prius+ να είναι η νέα μπαταρία του, η οποία είναι πλέον ιόντων λιθίου 202V (56 κυψέλες) και μάλιστα 8 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη νικελίου-υδριδίου μετάλλου των επίσης 202V (168 κυψέλες).
Σημειώνεται ότι πλέον βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από από τους δύο εμπρός επιβάτες ενώ αυτή του Prius είναι στον χώρο αποσκευών. Η νέα μπαταρία δεν αλλάζει τα δεδομένα του μοντέλου και το φουλ υβριδικό σύστημα, φυσικά παραμένει.
Αυτό σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική πρόωση, μόνο με το βενζινοκινητήρα ή με οποιοδήποτε συνδυασμό ισχύος των δύο. Η ισχύς του συνόλου είναι στους 136 ίππους, με χρήση κινητήρα 1,8 λίτρων.
Σύμφωνα με την Toyota, η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ. έρχεται σε μόλις 11,3 δλ. (10,4 δλ. το Prius) για το αμάξωμα των 1.495-1.565 κιλών (+ 125 κιλά από το Prius), η τελική ταχύτητα είναι στα 165 χλμ./ώρα (πάνω από τα 180 χλμ./ώρα του Prius) και η κατανάλωση μόλις 4,1 λίτρα/100 χλμ. στο μικτό ευρωπαϊκό κύκλο (96 γρ. CO2/χλμ.).
Οδηγώντας, τα πρώτα πράγματα που κάνουν εντύπωση είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η αθόρυβη καμπίνα, ακόμα και σε επιταχύνσεις τέρμα γκάζι, όπου το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης βάζει τον κινητήρα να λειτουργεί με στροφές ψηλά. Το τιμόνι είναι άμεσο και γρήγορο ενώ η ανάρτηση ξεπερνά με ευκολία και χωρίς χτυπήματα τα διάφορα σαμαράκια.
Τέλος, ο κλασικός μπλε επιλογέας, που επανέρχεται στην κεντρική θέση ύστερα από κάθε επιλογή, έχει παραμείνει, όπως και τα τρία mode λειτουργίας του Prius.
Στη θέση PWR (Power) το αυτοκίνητο αντιδρά 25% πιο γρήγορα στις εντολές του πεντάλ του γκαζιού. Στη θέση ECO η ανταπόκριση της πεταλούδας του γκαζιού είναι πιο αργή και ο έλεγχος του κλιματισμού ανάλογα με την ενεργειακή κατάσταση του οχήματος, δίνοντας ακόμα ένα 10%-15% στην οικονομία καυσίμου.
Τέλος, στη θέση EV το αυτοκίνητο κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα – για όσο διάστημα υπαγορεύει η φόρτιση της μπαταρίας.
Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό, πότε αλλά και αν θα το φέρει τελικά, στην χώρα μας η ελληνική αντιπροσωπεία και φυσικά σε ποια τιμή.
Πηγή: 4troxoi.gr