Με πιο μυώδη σχεδίαση και πλούσιο από τεχνολογία αιχμής, το επόμενο Audi Α4 αναμένεται μέσα στο 2014 και υπόσχεται δυνατούς «πονοκεφάλους» στους άμεσους ανταγωνιστές του, από… το Μόναχο και τη Στουτγάρδη.

Το Audi Α4 από την πρώτη του κιόλας γενιά που παρουσιάστηκε το 1994, αποτέλεσε ένα σημαντικό παίχτη στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν γοήτρου.

Με «όπλα» όπως η ποιότητα, το κύρος, η υψηλή τεχνολογία, οι τούρμπο κινητήρες, η τετρακίνηση, αλλά και οι καυτές του εκδόσεις S4 και RS4, αποτέλεσε και αποτελεί ένα πραγματικό φόβητρο για τις κραταιές δυνάμεις των μεσαίων BMW και Mercedes-Benz.

Στις μέρες μας κυκλοφορεί η ανανεωμένη έκδοση της τρίτης γενιάς του πολυτελούς μεσαίου μοντέλου της Audi, αλλά στη γερμανική φίρμα εξελίσσουν ήδη το εντελώς νέο μοντέλο, που αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2014.

Πιο μυώδες και αεροδυναμικό

Όπως γίνεται έκδηλο και από τις ηλεκτρονικά επεξεργασμένες κατασκοπευτικές φωτογραφίες, το επόμενο, τέταρτης γενιάς, Audi A4 θα διαθέτει ακόμη πιο μυώδες αμάξωμα και πιο ευδιάκριτα τόξα τροχών.

Είναι σίγουρο πάντως πως η χαρακτηριστική τραπεζοειδής μάσκα θα είναι παρούσα πιο συμπιεσμένη, αλλά και με μια πιο τρισδιάστατη προοπτική, τονίζοντας έτσι ακόμη περισσότερο το εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου μαζί με τους προβολείς και τα LED φώτα ημέρας που θεωρούνται ως εκ των ουκ άνευ.

Σύμφωνα μάλιστα με τον αρχισχεδιαστή της Audi, Βόλφγκανγκ Έγκερ, το νέο A4 του 2014, δε θα είναι απλά πιο μυώδες, αλλά και πιο αεροδυναμικό με στόχο εκτός των άλλων τη μειωμένη κατανάλωση σε συνδυασμό με καλύτερες επιδόσεις και λιγότερους θορύβους.

Στόχος προφανώς των αεροδυναμιστών της Audi θα είναι ο συντελεστής οπισθέλκουσας να μην ξεπερνά το 0,26.

Στο εμπρόσθιο μέρος, οι μεγάλοι αεραγωγοί εκατέρωθεν της μάσκας ξεχωρίζουν, ενώ το πίσω μέρος, που χαρακτηρίζεται από τα LED φώτα, θα είναι πιο ήπιο σχεδιαστικά, όπως δηλαδή συμβαίνει και σήμερα.

Για το εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν υπάρχουν ιδιαίτερες πληροφορίες, πέραν του ότι θα θέτει νέα στάνταρ ποιότητας και του ότι θα χαρακτηρίζεται από το τέταρτης γενιάς ΜΜΙ (Μulti Media Interface) με ακόμη πιο εύχρηστα και λειτουργικά χαρακτηριστικά.

Ελαφρύτερο!

Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα περισσότερα μοντέλα σήμερα που οι νέες τους γενιές είναι βαρύτερες, το επόμενο Audi A4 θα είναι ελαφρύτερο από 120-150 κιλά χάρη στην εκτενή χρήση αλουμινίου. Άλλωστε το υλικό αυτό είναι ιδιαίτερα γνωστό στην Audi, η οποία είναι η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που εξέλιξε αυτοκίνητα παραγωγής 100% από αλουμίνιο.

Ένα ελαφρύ αμάξωμα συντελεί τα μέγιστα όχι μόνο στην διατήρηση της κατανάλωσης χαμηλά σε συνδυασμό με τονισμένες επιδόσεις, αλλά και στα πιο ζωντανά οδικά χαρακτηριστικά, αφού η αδράνεια περιορίζεται.

Το καλύτερο είναι πως το χαμηλότερο βάρος του νέου A4 θα συνδυάζεται με αυξημένες διαστάσεις προς όφελος της ευρυχωρίας στο εσωτερικό και τον χώρο αποσκευών.

Η πλατφόρμα του αυτοκινήτου θα δεχθεί μεγάλες τροποποιήσεις, ώστε να μπορεί να δεχθεί plug-in υβριδική, αλλά και e-tron ηλεκτρική, τεχνολογία.

Με δηλώσεις το Ρούμπερτ Στάντλερ, προέδρου της Audi, η τεχνολογία e-tron θα χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της φίρμας μέχρι το 2020 και φυσικά το επόμενο Α4 δεν μπορεί να αποτελεί εξαίρεση.

Στο ρυθμό του TFSI και της τεχνολογίας

Αν και ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες πληροφορίες, η Audi θα βασίσει τη γκάμα των συμβατικών βενζινοκινητήρων της στην τεχνολογία TFSI (από 1,8 λτ.), κάτι που μεταφράζεται σε τούρμπο και άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Φυσικά δεν θα λείπουν και οι πετρελαιοκινητήρες TDI (από 2,0 λτ.).

Μιας και δεν προβλέπεται αλλαγή πλάνων, η κίνηση θα γίνεται στους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ φυσικά θα υπάρχει και η επιλογή για τετρακίνηση quattro με κεντρικό διαφορικό.

Για την ανάρτηση προβλέπεται η διατήρηση του συστήματος 4 συνδέσμων μπροστά και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ωστόσο αναμένεται ακόμη καλύτερη κατανομή βάρους σε σχέση με τη σημερινή γενιά (που ήταν ένα μεγάλο βήμα μπροστά σε σχέση με την προηγούμενη) για ακόμη καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι και καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά.

Όπως είναι λογικό, όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, από το Adaptive Cruise Control (ενεργό cruise control) και Αudi Side Assist (έλεγχος τυφλών σημείων) μέχρι το ενεργό σύστημα φώτων και το Audi Drive Select, θα είναι παρόντα στην πιο εξελιγμένη μορφή τους.

Το Audi Drive Select, ρυθμίζει με το πάτημα ενός κουμπιού, παραμέτρους όπως είναι το τιμόνι, η απόκριση του κινητήρα, το κιβώτιο (στην περίπτωση παρουσίας ημιαυτόματου S-Tronic με διπλό συμπλέκτη) και η απόσβεση των αναρτήσεων, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού και τις οδικές συνθήκες.

Για το Μάιο του 2015, προβλέπεται και το λανσάρισμα της έκδοσης Allroad που γνώρισε επιτυχία στη σημερινή γενιά του μοντέλου και που διαθέτει χαρακτηριστικά οχήματος ελεύθερου χρόνου, χάρη στην τετρακίνηση, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα.

Όπως όλες οι προηγούμενες γενιές, έτσι και το νέο Audi A4 θα διαθέτει στέισον έκδοση με κωδικό Avant.

Το πρώτη γενιάς Audi A4 παρουσιάστηκε το 1994 και είχε κωδικό B5 (Type 8D).

Το δεύτερης γενιάς Audi A4 παρουσιάστηκε το 2001 και είχε κωδικό B6 (Typ 8Ε). Τo 2005 εμφανίστηκε η εκτενώς αναβαθμισμένη έκδοση (Β7) μέχρι το τέλος της καριέρας του, το 2008.

Η τρίτη γενιά Audi A4 παρουσιάστηκε το 2008 με κωδικό B8 (Typ 8Κ). Εμφανίστηκε η έκδοση Allroad και το coupe A5. Στα τέλη του 2011 ανανεώθηκε.

Πηγή: autotriti.gr