Η ανακοίνωση του Stoner ότι θα αποχωρήσει από τους αγώνες στο τέλος της σεζόν, έβαλε σε κίνηση πραγματικούς και φανταστικούς μηχανισμούς αναδιάταξης των αναβατών στις ομάδες. Με έναν «εξωγήινο» λιγότερο στην αγορά εργασίας, οι Pedrosa, Lorenzo και Rossi αποκτούν μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη, ενόψει των νέων τους συμβολαίων με τα εργοστάσια.
Θυμίζουμε ότι στο τέλος του 2012 λήγουν και των τριών τα συμβόλαια. Συνήθως δε, για να συνεχίσουν οι ομάδες να λειτουργούν απρόσκοπτα, θα πρέπει τα νέα συμβόλαια να έχουν υπογραφεί ως το τέλος Αυγούστου. Αυτό έχει δείξει η μέχρι τώρα ιστορία.
Ήδη ο Lorenzo υπέγραψε εκ νέου στην Yamaha για 2 χρόνια και έναντι άγνωστης αμοιβής. Η οποία πάντως, ενόψει του κινδύνου να τον αρπάξει η Honda, θα πρέπει να είναι αρκετά υψηλότερη της προηγούμενης.
Με τους Lorenzo και Stoner εκτός παιδιάς, ισχυροποιείται σημαντικά η θέση του Pedrosa –και από σπόντα, του Rossi φυσικά. Εχουν απομείνει μόλις 2 alien στο παιχνίδι και η Honda δεν έχει δεσμεύσει ακόμα κανέναν.
Ετσι λογικά, ο μεν Dani θα μπορέσει με διετές συμβόλαιο να εξασφαλίσει ότι δεν θα τον πετάξει έξω η Honda το 2014, οπότε θα μετακομίσει στην πρώτη ομάδα ο Marquez. Ο πιτσιρικάς θα ανέβει του χρόνου στα MotoGP αλλά σε δορυφορική ομάδα, λόγω του Κανόνα των Νεοφώτιστων (Rookie Rule).
«Να τον πετάξει έξω η Honda» είπαμε για τον Pedrosa; Ας ρίξουμε μια ματιά στην ιστορία του HRC, γιατί τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, όσο κάποιοι τα παρουσιάζουν».
Σύμφωνα δε με πρόσφατη δήλωση του Marketing Director του HRC, Ιταλού Livio Suppo, το εργοστάσιο σκοπεύει να κρατήσει τον Pedrosa στις τάξεις του για το 2013: «Ο Pedrosa είνα μαζί μας πολλά χρόνια και έχει κερδίσει πολλές φορές. Προτεραιότητά μας είναι να επεκτείνουμε το συμβόλαιό του», δήλωσε ο Suppο στο Gpone.com. Ο ίδιος επανέλαβε ότι η μόνη προοπτική του Rossi να οδηγήσει Honda του χρόνου, είναι σε κάποια από τις δορυφορικές της ομάδες, δηλαδή την LCR ή την San Carlo Gresini.
Η πολιτική του HRC συνηγορεί στο να θεωρηθεί η θέση του πιστού Pedrosa ασφαλής. Διαβάζοντας τα στοιχεία βλέπουμε ότι από την ίδρυσή του (1982) και μετάμ, το HRC επέλεγε πάντα τη συνέχεια και σταθερότητα στη διάρθρωση των ομάδων, παρά τις ριζοσπαστικές αλλαγές. Αυτό σημαίνει ότι πάντα κρατούσε τουλάχιστον τον έναν αναβάτη της και στην επόμενη σεζόν.
Για παράδειγμα, στη δεκαετία του ’80 τον βασικό κορμό της ομάδας αποτέλεσαν οι Freddie Spencer και Wayne Gardner. Επειτα οι Gardner και Mick Doohan, ο οποίος παρέμεινε στο HRC μέχρι το ατύχημα του 1999 που έβαλε τέλος στη σταδιοδρομία του.
Το 1995 ήρθε στο ΗRC σαν χορηγός τίτλου η Repsol, και από τότε οι ομάδες που παρέταξε η Honda Racing Corporation είχαν ως εξής:
1995: Alex Criville, Mick Doohan (τίτλος), Shinichi Itoh
1996: Alex Criville, Mick Doohan (τίτλος)
1997: Alex Criville, Mick Doohan (τίτλος), Tadayuki Okada
1998: Alex Criville, Mick Doohan (τίτλος), Tadayuki Okada
1999: Alex Criville (τίτλος), Mick Doohan, Tadayuki Okada
2000: Alex Criville, Tadayuki Okada, Sete Gibernau
2001: Alex Criville, Tohru Ukawa
2002: Valentino Rossi (τίτλος), Tohru Ukawa
2003: Valentino Rossi (τίτλος), Nicky Hayden
2004: Alex Barros, Nicky Hayden
2005: Max Biaggi, Nicky Hayden
2006: Dani Pedrosa, Nicky Hayden (τίτλος)
2007: Dani Pedrosa, Nicky Hayden
2008: Dani Pedrosa, Nicky Hayden
2009: Dani Pedrosa, Andrea Dovizioso
2010: Dani Pedrosa, Andrea Dovizioso
2011: Dani Pedrosa, Casey Stoner (τίτλος), Andrea Dovizioso
2012: Dani Pedrosa, Casey Stoner
2013: Dani Pedrosa, ?