Στο εργοστάσιο Gumma στην πόλη Ota της Ιαπωνίας ξεκίνησε και επίσημα η παραγωγή των δίδυμων κουπέ των Subaru και Toyota!
Το… νερό μπήκε στο αυλάκι! Ή, για να κυριολεκτούμε, τα πολυαναμενόμενα, εδώ και καιρό, κουπέ των δύο ιαπωνικών εταιρειών μπαίνουν και επίσημα πλέον στο στάδιο της παραγωγής, με στόχο να πατήσουν το πόδι τους στις αγορές της Ευρώπης σε λίγους μήνες από σήμερα.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Subaru, στο εργοστάσιο Gumma της οποίας θα κατασκευάζονται από σήμερα και εξής τα δύο πισωκίνητα κουπέ, έχει δεχθεί όλες τις απαραίτητες τροποποιήσεις και… διευρύνσεις, ώστε να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στον απαιτούμενο ρυθμό παραγωγής των δύο μοντέλων, συν το γεγονός ότι από το Μάρτιο του 2013 και μετά, στη δυναμική των εν λόγω εγκαταστάσεων θα προστεθεί και το Impreza.
Πρόκειται για δύο «όμοια» κουπέ 2+2 θέσεων, με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα 2+2 θέσεων, που έρχονται να προτάξουν «αγνές» και απλές λύσεις που εξασφαλίζουν αυτό που με μια φράση ονομάζεται «απόλαυση πίσω από το τιμόνι». Σε ό,τι αφορά αυτό που κρύβεται κάτω από μεταλλικές επιφάνειες τους, συναντάμε ένα εξαιρετικά άκαμπτο νέο πλαίσιο, το οποίο διακρίνεται, συν τοις άλλοις, για το πολύ χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζει (στα 475 χλστ. από το έδαφος στο κέντρο του στροφάλου) ακόμα και σε σύγκριση με πολύ πιο καθαρόαιμα σπορ μοντέλα, όπως είναι λόγου χάρη η Porsche Cayman, το Nissan GT-R, το Mitsubishi EVOX κοκ.
Από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων τώρα, οι σχεδιαστές κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αρκετά… μαζεμένο σύνολο, με μήκος 4.200 χλστ., (4,24 μ. για το Toyota), ύψος 1,27 μ. (1,285 μ.) και πλάτος 1,77 μ. Μάλιστα, η κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες των πισωκίνητων κουπέ εντυπωσιάζει, αγγίζοντας την αναλογία 53/47.
Στο εσωτερικό, το κυρίαρχο στοιχείο είναι η χρηστικότητα και το απλό ντιζάιν, που στόχο έχει τον οδηγό και τις ανάγκες του. Εξ ου και η απουσία πινελιών… χλιδής! Όπως και στο Toyota GT86, έτσι και στο BRZ το τριάκτινο σύστημα διεύθυνσης έχει διάμετρο μόλις 375 χλστ., ενώ, στο μέσον ακριβώς του πίνακα οργάνων δεσπόζει το στροφόμετρο.
Και φτάνουμε τώρα στην καρδιά των δύο αυτοκινήτων. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για έναν 2λιτρο κινητήρα μπόξερ (βλ. Subaru), με τέσσερις κυλίνδρους με φυσική αναπνοή και τετράγωνες εσωτερικές διαστάσεις (ΔιάμετροςxΔιαδρομή: 86,0×86,0 χλστ.), ο οποίος έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Toyota. Εξ ου και διαθέτει το γνωστό σύστημα άμεσου ψεκασμού της βενζίνης D-4S της τελευταίας, αποδίδοντας 200 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και ροπή της τάξης των 205 Nm στις 6.600 σ.α.λ..
Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, ο παραπάνω κινητήρας καταναλώνει κατά μέσο όρο μόλις 8,0 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης για κάθε 100 χλμ. κίνησης εξασφαλίζοντας έτσι μια αυτονομία που μπορεί να υπερβεί τα 600 χλμ. Φυσικά, ο εν λόγω κινητήρας μεταφέρει την κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς (17 ιντσών, με ελαστικά 225/40 πίσω) μέσω ενός κιβωτίου 6 σχέσεων ή ενός ημιαυτόματου, επίσης 6τάχυτου, με paddles στο τιμόνι.
Και στις δύο περιπτώσεις, στάνταρ είναι το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (μπλοκ). Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειωθεί πως το ESP απενεργοποιείται πλήρως, ενώ στον τομέα των αναρτήσεων, η ομάδα των μηχανικών της Toyota και της Subaru εφοδίασε το νέα BRZ και GT 86 με ό,τι πιο σύγχρονο. Και συγκεκριμένα, με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια, πίσω.
Πηγή: 4troxoi.gr