Η παράνομη αφαίρεση των φίλτρων μικροσωματιδίων πετρελαίου αιθάλης DPF, στην χώρα μας, παίρνει διαστάσεις επιδημίας ειδικά στα επαγγελματικά οχήματα. Αυτό τονίζει με Δελτίο Τύπου το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ) και ζητά μέσω του αρμόδιου υπουργείου από τα ΚΤΕΟ, να μπουν στο κυνήγι των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων
Συνυπεύθυνοι φυσικά είναι και οι επισκευαστές που εμπλέκονται στην παράνομη αφαίρεση (συνήθως είναι απαίτηση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου), πολλοί εκ των οποίων δεν γνωρίζουν τις ευθύνες τους
Οι πληροφορίες λένε ότι, δεν υπάρχει ταξί diesel σε κάποια μεγάλη πόλη που να μην έχει αφαιρέσει το φίλτρο μικροσωματιδίων πετρελαίου ή φίλτρο αιθάλης (DPF). Μάλιστα κάποιοι έχουν αποθρασυνθεί τόσο που δεν διστάζουν να βάζουν και διαφήμιση στο internet πειράζοντας το λογισμικό του εγκεφάλου ή τοποθετώντας emulators μετά την αφαίρεσή του.
Από έρευνα που διεξήχθη η δεύτερη πόλη στην Ευρώπη σε ρύπανση είναι η Αθήνα με 65%, ενώ η ρύπανση τις εξατμίσεις των οχημάτων ευθύνεται κατά 14% για την επιβάρυνση του αέρα των ευρωπαϊκών πόλεων.
Μάλιστα, ο Νέος «Άτλας Ποιότητας Αέρα» αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για την κατάσταση της ατμόσφαιρας σε 150 πόλεις με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων και με πυκνότητα πληθυσμού άνω των 1.500 κατοίκων ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.
Ειδικότερα η ρύπανση από την κίνηση και τις εξατμίσεις των οχημάτων ευθύνεται κατά μέσο όρο κατά 14% για την επιβάρυνση του αέρα των ευρωπαϊκών πόλεων.
Το ζήτημα που τίθεται λοιπόν ειδικά για την Αθήνα είναι το εξής:
Αν και απαγορεύονται τα πετρελαιοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, (EURO 5 και μετά), αν και οι τεχνολογίες αντιρύπανσης των επιβατικών αυτοκινήτων έχουν βελτιωθεί σε ύψιστα επίπεδα, αν και με την διαδικασία της απόσυρσης ο στόλος των οχημάτων έχει ανανεωθεί, αν και τα αυτοκίνητα περνούν από περιοδικό τεχνικό έλεγχο, αν και τα συνεργεία σχημάτων κάνουν καλά την δουλειά τους γιατί η ρύπανση συνεχίζεται; … και μάλιστα με θετικό πρόσημο και η Αθήνα βρίσκεται στην δεύτερη θέση ρύπανσης με ποσοστό 65%;
Προφανώς κάποιος ή κάποιοι «κρίκοι» από την παραπάνω αλυσίδα έχουν «οξειδωθεί» και επειδή σε αυτούς τους κρίκους ανήκει και το συνεργείο θα πρέπει ο καθένας από τη θέση του να αναλάβει και τις ευθύνες του. Όσον αφορά τα KTEO, αρκεί μία ψηλάφηση με το χέρι στο επάνω μέρος του γαζωμένου κέλυφους του DPF προκειμένου να διαπιστωθεί αν όντως υπάρχει φίλτρο, ή ένα άδειο κουτί.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και η επισήμανση του ΥΜΕ προς τα ΚΤΕΟ όπου σε έγγραφο του επισημαίνει για τον τεχνικό έλεγχο ότι θα πρέπει να γίνεται:
« … Διεξοδικός έλεγχος του συστήματος εξάτμισης των οχημάτων diesel, για τη διαπίστωση ύπαρξης του φίλτρου μικροσωματιδίων πετρελαίου DPF, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του προβλήματος σχετικά με την αφαίρεση του φίλτρου αυτού. Επί τούτου, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι οποίες έχουν περιέλθει σε γνώση μας, αφαιρείται το φίλτρο DPF και επανασυγκολλάται το περίβλημα της συσκευής με τους εκπεμπόμενους ρύπους να βρίσκονται εντός ορίων».
Νίκος Τσάδαρης