Η Peugeot Sport παρουσίασε πρόσφατα το 308TCR. Πρόκειται για μία εξέλιξη του αγωνιστικού 308 Racing Cup που βασίζεται στο 308 GTi και που προορίζεται για την συναρπαστική κατηγορία του Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού (TCR) και το πιο πρόσφατο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WTCR.
Το 308TCR τοποθετείται πάνω από τα 208 Racing Cup και 308 Racing Cup, τα οποία παραμένουν στην ενεργό δράση. Το πλαίσιο, ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και η αεροδυναμική της σπορ έκδοσης του 308 είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές του TCR και των αγώνων της παγκόσμιας διοργάνωσης που διεξάγεται στην Γερμανία (VLN), στην Ισπανία (CER), στο Βέλγιο (BGDC), στην Ιταλία (CITE) και σε άλλα 24H Series πρωταθλήματα.
Οι παραγγελίες για το 308TCR έχουν ξεκινήσει από τις 3 Ιανουαρίου 2018 και τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν τον Απρίλιο στην (προ φόρων) τιμή των €109.000 με εξαιρετικά χαμηλό λειτουργικό κόστος (περίπου στα 4,50€ ανά χιλιόμετρο). Το 308TCR θα βρεθεί σε κοινή θέα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (8-18 Μαρτίου).
Τεχνικά χαρακτηριστικά 308 TCR
Το 308TCR βασίζεται στο 308 Racing Cup, αλλά με πιο απαιτητική φιλοσοφία υψηλών επιδόσεων. Ο 4 κύλινδρος 1.6 THP κινητήρας μετά από πολλές αναβαθμίσεις στην εισαγωγή, την εξαγωγή και το σύστημα υπερτροφοδότησης αποδίδει 350 ίππους και 420 Nm ροπής από τις 3.000 σ.α.λ. έχοντας την δυνατότητα να καλύψει 5.000 χιλιόμετρα, σχεδόν τα διπλάσια από όσα απαιτεί μία σεζόν στο Πρωτάθλημα WTCR.
Το 308TCR εφοδιάζεται με ένα ειδικής σχεδίασης 6τάχυτο σειριακό κιβώτιο με έλεγχο από διακόπτες στο τιμόνι και σε σχέση με το αντίστοιχο του 308 Racing Cup διαθέτει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.
Χάρη στα μεγαλύτερα μετατρόχια και την ειδική ρύθμιση της ανάρτησης, με ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές ράβδους μπροστά και πίσω, έχει πλεονέκτημα στις στροφές παρουσιάζοντας υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης. Παράλληλα, οι πολλαπλές ρυθμίσεις (χαμήλωμα αμαξώματος, μετατρόχια, κάμπερ κ.α.) γίνονται εύκολα και γρήγορα για προσαρμογή σε κάθε πίστα και σε κάθε οδηγικό στιλ. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά διάστασης 378×34 χλστ. με 6πίστονες δαγκάνες και δίσκους πίσω διάστασης 270×12 χλστ. με 2πιστονες δαγκάνες.
Το εντυπωσιακό αμάξωμα ξεχωρίζει από την αεροδυναμική του και την σπορ εμφάνιση που εξελίχθηκε με χρήση λογισμικών CFD. Το μπροστινό μέρος επιτρέπει την ιδανική ροή του αέρα από την γρίλια και τον εναλλάκτη θερμότητας, όταν το πίσω μέρος διασφαλίζει το μεγαλύτερο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο. Πίσω επίσης, ξεχωρίζει ένας μεγάλος διαχύτης για ακόμη μεγαλύτερο downforce, ενώ το σύνολο συμπληρώνουν οι τροχοί 18’’ με ελαστικά διάστασης 27-65/18.
Νίκος Τσάδαρης