Με αλλαγές στην εμφάνιση και νέο 1,8 TFSI κινητήρα ισχύος 170 ίππων εφοδιάζεται το ιδιαίτερα ελκυστικό κουπέ μοντέλο της Audi. Πρόκειται για κινητήρα ο οποίος εκτός από ισχυρότερος είναι πιο «καθαρός» και οικονομικός.
Το A5 κουπέ είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα της Audi, με χαρακτηριστικά σημεία του design, όπως οι καμπύλες της οροφής και το σβήσιμό τους στο «όλα τα λεφτά» πίσω μέρος, στοιχεία που δεν αλλοιώθηκαν στο ανανεωμένο Α5.
Ξεχωρίζει ωστόσο, από τους διαφορετικούς προβολείς αλλά και από τη νέα έκφανση της τραπεζοειδούς μάσκας του. Μην περιμένετε εδώ ριζικές αλλαγές. Απλά προσέξτε τις πάνω γωνίες της που είναι πλέον φαλτσαριστές, ενώ σύμφωνα με την Audi οι γρίλιες της έχουν «τρισδιάστατο look», κάτι που ισχύει και για το σήμα της μάρκας.
Την εικόνα συμπληρώνουν τόσο ο νέος προφυλακτήρας όσο και το ελαφρώς πιο ανάγλυφο καπό.
Πολυτελές και μοντέρνο εσωτερικό
Στο εσωτερικό πρέπει να έχει σπουδάσει κανείς interior design και να έχει κάνει διατριβή πάνω στο κουπέ της Audi για να εντοπίσει τις διαφορές, αλλά στην τελική αυτό παίζει πολύ μικρό ρόλο. Κι αυτό γιατί η συνολική εικόνα είναι και πάλι σύγχρονη και πολυτελής, ενώ οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις, μιας και πίσω είναι άνετο.
Σχετικά εύκολη είναι και η είσοδος- έξοδος των πίσω επιβατών, ενώ το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 455 λίτρων ενισχύει το χαρακτήρα GT του Α5.
Ιδανικός ο νέος 1,8 TFSI
Η πιο σημαντική αλλαγή πάντως κρύβεται κάτω από το καπό με το πιο έντονο πλέον ανάγλυφο που προαναφέρθηκε. Κι αυτό γιατί ο βασικός κινητήρας -ενδιαφέρει περισσότερο την ελληνική αγορά- είναι ουσιαστικά καινούργιος, παρότι διατηρεί το χαρακτηρισμό 1,8 TFSI.
Είναι ισχυρότερος κατά 10 ίππους, με εκπομπές CO2 χαμηλότερες κατά 21 γρ./χλμ και κατανάλωση μικρότερη κατά 1,0 λτ./100 χλμ., χάρη στις αλλαγές στο χρονισμό των βαλβίδων του, στον καλύτερο θερμικό του έλεγχο, στις τροποποιήσεις στο turbo και στο καινούργιο σύστημα τροφοδοσίας του.
Το τελευταίο διαθέτει κι έναν συμπληρωματικό έμμεσο ψεκασμό (ο βασικός είναι άμεσος), που ενεργοποιείται όταν ο τετρακύλινδρος turbo λειτουργεί με μερικό φορτίο, προκειμένου να μειώνεται κι άλλο η κατανάλωση.
Πράγματι, ο καινούργιος αυτός 1,8 TFSI που αποδίδει 170 ίππους και 320 Nm ροπής μπορεί να γίνει πολύ αποτελεσματικός στη διαχείριση της αμόλυβδης, όταν ο οδηγός του τον διατηρεί με τη βοήθεια του κιβωτίου με το ακριβή επιλογέα στη μεσαία περιοχή στροφών.
Από την άλλη αν τον πιέσεις μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα εκμεταλλευόμενος πέρα από τα προσόντα του κινητήρα και αυτά του πλαισίου και της ανάρτησης. Εδώ πάντως μην περιμένετε σκληρές ρυθμίσεις και απόλυτα χαρακτηριστικά. Άλλωστε θα ήταν περίεργο να υπήρχαν τέτοιες επιλογές σε ένα αυτοκίνητο σαν το Α5 που έχει χαρακτήρα Gran Tourismo.
Πηγή: autotriti.gr