Το νέο Peugeot 5008 είναι ένα 7θέσιο SUV, που στοχεύει να ανταγωνιστεί στα ίσια, τα premium μοντέλα της κατηγορίας διαθέτοντας μοντέρνα σχεδίαση, εξελιγμένο i-Cockpit, σύγχρονους κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης Euro 6 και πλούσιο εξοπλισμό νέας τεχνολογίας.

Ο σπορτίφ σχεδιασμός του αμαξώματος, το μακρύ και οριζόντιο καπό, το ύψος από το έδαφος, οι μεγάλοι τροχοί με το λεπτό ανάγλυφο στις ζάντες, οι χρωμιωμένες διακοσμητικές γραμμές, οι μπάρες οροφής αλουμινίου και η οροφή Black Diamond που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης GT, αναδεικνύουν τις μεγάλες διαστάσεις του δημιουργώντας ταυτόχρονα την εικόνα ενός καθαρόαιμου SUV.

pgnrpgt2

Το περιορισμένο για την κατηγορία ύψος της οροφής (1,64 μέτρα με τις μπάρες οροφής) συνεισφέρει στην δυναμική του εμφάνιση, όπως επίσης η μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου και η πίσω μαύρη gloss λωρίδα με τα φώτα LED.

Ευρύχωρο

Με μεταξόνιο 2,84 και μήκος 4,64 μέτρα, το νέο 5008 διαθέτει τους μεγαλύτερους χώρους από όλα τα SUV της κατηγορίας του, ενώ διακρίνεται για τις ισορροπημένες εξωτερικές διαστάσεις του, καθώς το επιπλέον μήκος (+16,5 εκ. στο μεταξόνιο) έχει διατεθεί σχεδόν όλο στη διάθεση των επιβατών.

Την ίδια στιγμή, προσφέρει καινοτόμες λύσεις διαμόρφωσης του χώρου όπως:

  • 3 ανεξάρτητα, πανομοιότυπα, αναδιπλούμενα καθίσματα στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, που ρυθμίζονται σε μήκος (+/-15 cm) και σε κλίση (5 ρυθμίσεις πλάτης)
  • 2 ανεξάρτητα, αναδιπλούμενα και αφαιρούμενα καθίσματα στην τρίτη σειρά καθισμάτων (βάρος ~11 kg/κάθισμα)
  • Τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας του με 1.060 λίτρα.

Προσφέρει επίσης τη δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού προκειμένου να μεταφερθούν αντικείμενα μήκους μέχρι 3,2 μέτρα,  ενώ  στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι διαθέσιμη η πόρτα χώρου αποσκευών με άνοιγμα hands-free που ανοίγει με μια απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και η ανοιγόμενη πανοραμική οροφή.

Λειτουργικό και διαμορφώσιμο, το εσωτερικό του νέου 5008 περιλαμβάνει εξοπλισμό, βασικό ή προαιρετικό ανάλογα με την έκδοση, σχεδιασμένο για να διευκολύνει τη ζωή εν κινήσει, όπως: πρίζες 12V και 230V, αναδιπλούμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, κουρτινάκια σκίασης, άγκιστρα, ποτηροθήκες και άφθονο αποθηκευτικό χώρο.

Στην διάθεση του οδηγού

Στο εσωτερικό, συναντάμε την τελευταία εξέλιξη του i-Cockpit, που προσφέρει στους επιβάτες μοναδική εμπειρία. Με το compact τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια,  τη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών και τον υπερυψωμένο πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με δυνατότητες διαμόρφωσης και γραφικά HD που απεικονίζει ακριβώς μπροστά στα μάτια του οδηγού όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, η οδήγηση του νέου 5008 SUV γίνεται (όπως υπόσχεται ο κατασκευαστής) μια εύκολη και ευχάριστη εμπειρία.

Το 5008 SUV προσφέρει καλή ηχομόνωση και πολλαπλά συστήματα άνεσης στον βασικό ή προαιρετικό ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμό, όπως: σύστημα μασάζ στα εμπρόσθια καθίσματα, σύστημα ήχου Hi-Fi Premium FOCAL, ασύρματη φόρτιση Smartphone που γίνεται επαγωγικά σε συσκευές συμβατές με πρότυπο Qi κ.α.

pgnrpgt3

Διαθέτει επίσης λειτουργία Mirror Screen για σύνδεση με συσκευές smartphone tablet συμβατές με Apple CarPlay, MirrorLink ή Android Auto* καθώς και 3D σύστημα δορυφορικής πλοήγησης που προσφέρει πιο ρεαλιστική τρισδιάστατη απεικόνιση, ενώ δίνεται η δυνατότητα δωρεάν αναβάθμισης των χαρτών 4 φορές τον χρόνο, εφόρου ζωής, μέσω του επίσημου δικτύου επισκευαστών της μάρκας. Για ευκολότερη ανάγνωση και μεγαλύτερη ασφάλεια, οι χάρτες του συστήματος πλοήγησης αναπαράγονται και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Το 5008 μοιράζεται με τα 308 και 3008 την πλατφόρμα EMP2 και διαθέτει υψηλά χαρακτηριστικά ασφάλειας στον βασικό του εξοπλισμό, όπως ενισχυμένη δομή αμαξώματος για την απορρόφηση της ενέργειας τυχόν σύγκρουσης, έξι αερόσακους, ABS, ESP, κ.α.

Χάρη στην πλατφόρμα EMP2 και το σύγχρονο σασί, πετυχαίνει ιδανικό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος, καθώς σημαντικό ρόλο παίζει το μειωμένο βάρος που εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, μειωμένους ρύπους, μεγαλύτερη ασφάλεια και καλύτερες επιδόσεις.

Συστήματα ασφαλείας

Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης νέας γενιάς που ανήκουν στον βασικό και τον προαιρετικό εξοπλισμό του 5008, έχουν ως εξής:

  • Αναγνώριση σημάτων ορίου ταχύτητας / Σύσταση ορίου ταχύτητας
  • Ρυθμιστής και περιοριστής ταχύτητας
  • Σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού (Driver Attention Alert)
  • Προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας
  • Προσαρμοζόμενος ρυθμιστής ταχύτητας με λειτουργία Stop (Active Cruise Control)
  • Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Active Safety Brake) με ειδοποίηση κινδύνου σύγκρουσης (Distance Alert)
  • Ενεργή προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας
  • Ενεργό σύστημα ελέγχου γωνίας χωρίς ορατότητα κ.α.

Επιπλέον, για καλύτερο έλεγχο του δρόμου, διαθέτει στον βασικό ή τον προαιρετικό εξοπλισμό του κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στο παρμπρίζ, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερες οπισθοπορείας 180° και 360° και Park Assist.

Όπως κάθε γνήσιο SUV το νέο 5008 έχει και δυνατότητες εκτός δρόμου, χάρη στο Advanced Grip Control, ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης που βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω πέντε προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) και αποτελεί βασικό εξοπλισμό από το επίπεδο Active, ενώ συνδυάζεται μόνο με χειμερινά ελαστικά M+S (Mud & Snow) και ζάντες αλουμινίου 18″ Los Angeles.

Το Advanced Grip Control περιλαμβάνει και το Hill Assist Descent Control, το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης που εξασφαλίζει  πλήρη έλεγχο στις απότομες πλαγιές.

pgnrpgt1

Κινητήρες

Το νέο 5008 SUV εφοδιάζεται με τους κινητήρες βενζίνης PureTech Turbo («Κινητήρας της Χρονιάς» στην κατηγορία του για 3 συνεχόμενες χρονιές) και πετρελαίου BlueHDi Euro 6 που το κατατάσσουν ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας όσον αφορά τις επιδόσεις, την οικονομία και τις εκπομπές CO2.

Η πλήρης γκάμα περιλαμβάνει τους εξής κινητήρες :

Βενζίνης

  • 1.2 PureTech 130 S&S, με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο, μικτή κατανάλωση 5,1 ή  5,4* l/100 km και εκπομπές CO2 117 ή 124* g/km
  • 1.2 PureTech 130 S&S, με αυτόματo 6τάχυτο κιβώτιο, μικτή κατανάλωση 5,5* l/100 km   και εκπομπές CO2 127* g/km

Diesel

  • 1.6 BlueHDi 100 S&S, με μηχανικό 5τάχυτο κιβώτιο, μικτή κατανάλωση 4,1 l/100 km και εκπομπές CO2 106 g/km
  • 1.6 BlueHDi 120 S&S, με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο, μικτή κατανάλωση 4,4* l/100 km και εκπομπές CO2 115* g/km
  • 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6, με αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο, μικτή κατανάλωση 4,6* l/100 km και εκπομπές CO2 118* g/km
  • 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο , μικτή κατανάλωση 4,8* l/100 km και εκπομπές CO2 124* g/km (διαθέσιμος αποκλειστικά στην έκδοση GT).

(*) Αφορά τις εκδόσεις με Grip Control

Το νέο 5008 έχει ήδη ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης τις 25.900 ευρώ.

Νίκος Τσάδαρης