Τα ποσοστά της κατηγορίας των μοντέλων SUV, ανεβαίνουν κατακόρυφα μήνα με τον μήνα, πλησιάζοντας ποσοστό 30% του συνόλου της διεθνούς αγοράς, γεγονός που κάνει τους κατασκευαστές να τρέχουν για να φτάσουν.
Στην ίδια λογική και ο όμιλος VW που παρουσιάζει συνεχώς νέα μοντέλα, τόσο με τις θυγατρικές, όσο και με την μητρική εταιρία.
Ένα από αυτά, είναι το VW T-Roc που συναντήσαμε πρόσφατα στους δρόμους της ορεινής Κορινθίας και το οδηγήσαμε τόσο στο επαρχιακό δίκτυο, όσο και σε αυτοκινητόδρομους.
Πρόκειται για ένα όμορφο μικρομεσαίο SUV, που εύκολα θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις «υπερυψωμένο Golf», αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θα περάσει απαρατήρητο.
Βασισμένο στην «πολυπρόσωπη» πλατφόρμα MQB, με διαστάσεις 4,23 Χ 1,82 Χ 1,59 μ. απέχει από το έδαφος 158 έως 161 χλστ (ανάλογα την έκδοση), χωρά 415 λίτρα αποσκευών (με ρεζέρβα ασφαλείας) στις δικήνητες εκδόσεις, 362 λίτρα στις τετρακίνητες και είναι ήδη 5άστερο στις δοκιμές ασφαλείας του Euro N CAP.
Το σχεδιαστικό του ύφος είναι κάτι σαν σπορ κουπέ με στοιχεία off road, έντονη κλίση του παρμπρίζ και σχετικά μικρούς προβόλους. Ουσιαστικά είναι ένα crossover, που συνδυάζει επιδόσεις με άνεση, ορθολογισμό με lifestyle πόλης και αναμφίβολη προσωπικότητα.
Διαθέσιμο είτε με μπροστινή κίνηση είτε με τετρακίνηση (και με το διακόπτη 4Motion Active Control ως στάνταρ), συνδυάζει την επιβλητικότητα ενός SUV με τη σβελτάδα ενός μικρού σπορ μοντέλου.
Διατίθεται με 11 εξωτερικούς χρωματισμούς, 4 χρώματα οροφής και ένα σύνολο 24 χρωματικών συνδυασμών, ενώ υπάρχουν και 11 επιλογές ζαντών αλουμινίου διαστάσεων 16,17 και 18 ιντσών.
Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν να επιλέξουν μεταξύ του T-Roc Design pack (με δίχρωμο ντιζάιν ως στάνταρ) και του T-Roc Sport pack (δίχρωμο ντιζάιν ως προαιρετικό), με αποτέλεσμα ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει το αυτοκίνητό του όπως ακριβώς επιθυμεί.
Εσωτερικά, η σύγχρονη σχεδίαση συνδυάζεται με γερμανική λειτουργικότητα, καθώς το T-Roc είναι ένα 5θέσιο όχημα με πιλοτήριο που προσφέρει μεγάλο εύρος ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας. Είναι το πρώτο SUV στην κατηγορία του που προσφέρει ψηφιακά όργανα χάρη στο νέας γενιάς ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display. Μαζί με τα συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, προσφέρει νέες δυνατότητες ψηφιακών απεικονίσεων και ελέγχου. Αυτό ταιριάζει απόλυτα με τις εφαρμογές και τις διαδικτυακές υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας του VW Car-Net.
Λιτό ταμπλό, με οριζόντια διάταξη, πλαστική φάσα απομίμηση μετάλλου και σκληρά πλαστικά, όλα άψογα συναρμολογημένα μεταξύ τους, συνθέτουν ένα ευχάριστο και ευρύχωρο (σε σχέση με τις διατάσεις) σκηνικό, όπου με κάποιες παραχωρήσεις μπορούν να βολευτούν ακόμα και πέντε επιβάτες.
Το Τ-Roc εφοδιάζεται με 6 κινητήρες τούρμπο. Προς το παρόν είναι διαθέσιμο με τρία σύνολα βενζίνης (TSI 1.0 με 115 ίππους, 1.5 Evo με 150 ίππους και TSI 2.0 με 190 ίππους) και ένα ντίζελ (2.0 TDI με 150 ίππους). Όλοι οι κινητήρες έχουν στροβιλοσυμπιεστή (τούρμπο) και άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Μια λειτουργία παραμετροποίησης, η οποία περιλαμβάνεται ως στάνταρ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αποθηκεύονται οι ρυθμίσεις των συστημάτων υποστήριξης, άνεσης και ενημέρωσης/ψυχαγωγίας.
Οι ρυθμίσεις αυτές ανακαλούνται μέσω του κλειδιού του οχήματος και χρησιμοποιούνται για την προσαρμογή του αυτοκινήτου στις ανάγκες και προτιμήσεις του οδηγού.
Όσον αφορά τα κιβώτια, οι εκδόσεις με 115 ίππους συνδυάζονται με 6άρια χειροκίνητα κιβώτια, ενώ αυτές των 150 και 190 ίππων μπορούν να συνδυαστούν και με το τελευταίας γενιάς DSG σχέσεων, που μπορεί να αλλάζει σχέσεις σε χρονικό διάστημα μεταξύ 150-200 ms.
Από τα παραπάνω σύνολα, με τετρακίνηση διατίθενται ο 2λιτρος TSI και οι δυο 2λιτροι TDI. Το σύστημα τετρακίνησης 4Motion, περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κέντρο, που κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες.
Οι τετρακίνητες εκδόσεις συνδυάζονται με σύστημα επιλογής λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, με δύο επιλογές για κίνηση στο δρόμο (street και snow) και δύο επιλογές για κίνηση εκτός δρόμου (off road και off road individual). Επίσης το σύστημα προσφέρει και δυνατότητα επιλογής οδηγικού προφίλ, με πέντε διαφορετικές επιλογές (comfort, normal, sport, eco και individual).
Σημαντικό είναι ο εφοδιασμός του αυτοκινήτου ακόμα και στη βασική έκδοση με καλό επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας, ενώ υπάρχει κι ένας ακόμα μεγαλύτερος κατάλογος ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας. Η πλουσιότερη έκδοση εξοπλισμού διαθέτει και ένα πλήρως ψηφιακό και διαδραστικό πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 10,3”.
Το T-Roc πωλείται με τρία επίπεδα εξοπλισμού (discover, advance & experience). Ιδιαίτερα πλήρης είναι ο εξοπλισμός για το βενζινοκίνητο χιλιάρι TSI των 115 ίππων, που περιλαμβάνει ESP με hill holder με λειτουργίες ηλεκτρονικού μπλοκέ, σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, λειτουργία διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, Bluetooth και θύρες SD και USB (συμβατή με iPod/iPhone), υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και πολλά άλλα που επιβάλλονται στην εποχή μας, όπου οι περισσότεροι ψάχνουμε να αγοράσουμε ένα …τάμπλετ σε τέσσερις ρόδες.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης οδηγήσαμε την προσθιοκίνητη βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 TSI των 150 ίππων, που με τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, πλησιάζει την τιμή των 30 χιλιάδων ευρώ.
Με ψηλή θέση οδήγησης, σωστή εργονομία, άνετους χώρους, πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, αλλά κυρίως γεροδεμένη κατασκευή, το T-Roc δεν είναι σε καμιά περίπτωση ένα συμπληρωματικό αυτοκίνητο.
Σαφώς μικρότερο από το Tiguan, έχει τους χώρους και την δυνατότητα να εξυπηρετήσει μια τετραμελή οικογένεια χωρίς πολλούς περιορισμούς. Ο 1500άρης κινητήρας με τους 150 ίππους, είναι εύστροφος, έχει καλή ροπή (αν και όχι από τις πολύ χαμηλές στροφές), επιταχύνει γραμμικά και συνδυάζεται άριστα με το 6άρι κιβώτιο, αλλά «τσιμπάει» στην κατανάλωση, ειδικά όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 120-130 χλμ/ώρα. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η μέση κατανάλωση (με τρεις εύσωμους επιβάτες) έφτασε τα 9,1 λίτρα/100 χλμ., αποτέλεσμα κυρίως της κίνησης στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες άνω των 140 την ώρα.
Πάντως η οδική συμπεριφορά δεν θυμίζει SUV ακόμα και στις απαγορευτικές ταχύτητες. Με σφιχτή ανάρτηση το «υπερυψωμένο Golf» είναι ιδιαίτερα εύχρηστο στους επαρχιακούς δρόμους και απρόσμενα σταθερό στο εθνικό δίκτυο.
Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και χωρίς κανένα απολύτως θόρυβο στα κακοτράχαλα κομμάτια του δρόμου, είναι ένα όχημα που υπόσχεται απροβλημάτιστη μακρά συμβίωση με υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών στον χρήστη. Υπηρεσίες που μπορούν να επεκταθούν και σε ήπιους χωματόδρομους, αρκεί οι απαιτήσεις να μην είναι παράλογες ειδικά όταν η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς.
Πάντως, ίσως η λύση 1,5 να μην είναι η ενδεδειγμένη για την εποχή αυτή στην χώρα μας, καθώς ο 1000άρης TSI κινητήρας των 115 ίππων με το επίσης 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, φαίνεται πως τα καταφέρνει μια χαρά, κάτι που θα δούμε σε λίγες ημέρες με την δοκιμή διαρκείας.
Όσο για τις τιμές, αυτές ξεκινούν από τα 19.650 ευρώ για το 1.0 TSI και 23.950 για το 1.5 TSI, ενώ οι τιμές των ντίζελ (όλα με 2λιτρο κινητήρα TDI 150 ίππων και τετρακίνηση) ξεκινούν από 26.700 ευρώ με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού.
Νίκος Τσάδαρης