Η πολύπαθη τους τελευταίους 16 μήνες, ομάδα GP της Ducati, αφού άλλαξε τα πάντα εκτός του κινητήρα, κατέβηκε με την νεότευκτη GP12 στα δεύτερα δοκιμαστικά της Valencia, για να δει πόσα «απίδια βάνει τελικά ο σάκος».

Στις πιο πρόσφατες δοκιμές, όμως που έγιναν στη Sepang της Μαλαισίας, οι χρόνοι των Hayden και Rossi δεν ήταν όσο γρήγοροι έλπιζε η ομάδα, η Dorna και οι πάμπολλοι λάτρεις της φίρμας και του Rossi. Η αλήθεια όμως είναι πως ο Rossi είχε φοβερό όγκο δουλειάς για την εξέλιξη κάθε μέρους της νέας GP Desmosedici -και πολύ λίγο χρόνο στη διάθεσή του, εξαιτίας των άσχημων καιρικών συνθηκών.

Ας δώσουμε όμως τον λόγο στον Vitto Guareschi, πρώην οδηγό εξέλιξης και νυν team manager της εργοστασιακής ομάδας, για να παρουσιάσει την άποψή του:

«Αντεπεξήλθε (ο Rossi) σε τεράστιο φόρτο εργασίας», αποκάλυψε ο Vitto, «δοκιμάζοντας έναν μεγάλο αριθμό διαφορετικών ρυθμίσεων και λύσεων. Και όπως είναι λογικό, ένας αναβάτης σε αυτήν τη θέση δεν κυνηγά τον καλύτερο χρόνο, ειδικά από τη στιγμή που τη ταχύτητα δεν αποτελεί για μας προτεραιότητα…»

Η GP12 βρίσκεται ακόμα στα πρώτα της βήματα και ο Vittoriano πιστεύει ότι υπάρχει πολύς χώρος ακόμα για βελτιώσεις. «Αν συγκρίνεις τους χρόνους του Rossi με τού Hayden, που βρίσκεται στο 70% της φυσικής του κατάστασης, βλέπεις τι θα μπορούσε ακόμα ο Rossi. Αν επικεντρωνόταν μόνον στο να βελτιώσει την εμπιστοσύνη του στη μοτοσυκλέτα, θα πήγαινε οπωσδήποτε ταχύτερα. Ωστόσο είχε άλλες προτεραιότητες».

Αυτό σημαίνει ότι δεν εξεπλάγη ιδιαίτερα όταν o Μπαρμπερά έκανε τον 6ο ταχύτερο χρόνο με μια δορυφορική Ducati. «Η δουλειά που είχε να κάνει ο Εκτωρ ήταν τελείως διαφορετική. Η δική του μοτοσυκλέτα ήταν πανομοιότυπη με εκείνη που οδήγησε πριν ένα μήνα εδώ, οπότε μπορούσε να επικεντρωθεί στην εκμάθηση της μοτοσυκλέτας του και στο χτίσιμο της απαραίτητης εμπιστοσύνης. Ο ταχύτερος χρόνος του δεν είναι έξω από τις δυνατότητες του Rossi. Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους δορυφορικούς αναβάτες που ήταν ταχύτεροι από εμάς».

Αφότου ο Guareschi ανέλαβε team manager δεν δοκιμάζει πια ο ίδιος τις Desmosedici και κάποιοι αναρωτιούνται φωναχτά μήπως θα έπρεπε να το κάνει, για να επιταχύνει τη διαδικασία της εξέλιξης της GP12. «Σε καμία περίπτωση. Αυτό που χρειαζόμαστε στο παρόν στάδιο δεν είναι οι αναβάτες δοκιμών. Μόνον ένας οδηγός αγώνων μπορεί να οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα αυτή στο όριο, ώστε να συγκεντρώσουμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε».

Ο Vittoriano είναι συγκρατημένα αισιόδοξος σχετικά με την επόμενη εμφάνιση της ομάδας, στα δοκιμαστικά της Jerez. «Προφανώς θα προτιμούσαμε να είμαστε πιο κοντά στους πρώτους, αλλά και οι δυο αναβάτες δήλωσαν ευχαριστημένοι με τα νέα ηλεκτρονικά που παρουσιάσαμε στην Sepang. Είχαμε ακόμα να διεκπεραιώσουμε πολλή βασική αλλά αναγκαία δουλειά. Θα πάμε στην Jerez με πολύ πιο ξεκάθαρες απόψεις και εκεί ο Valentino θα μπορέσει να επικεντρωθεί στην οδήγησή του, στο να μάθει να εμπιστεύεται την GP12. Εκεί θα δούμε πώς θα πάνε τα πράγματα και θα μάθουμε αν πρέπει να ανησυχούμε ή όχι».