H ίδια η ιδέα του αυτοκινητόδρομου είναι να μη σταματάς πουθενά, παρέχοντας γρήγορες μετακινήσεις μεταξύ των πολύβουων πόλεων. Γι’ αυτό και δεν έχουν διαβάσεις πεζών και φανάρια.
Εκτός κι αν μιλάμε για τον αυτοκινητόδρομο Μ6 της Αγγλίας που εγκαινιάζει ένα πιλοτικό πρόγραμμα τον άλλο μήνα εγκαθιστώντας φανάρια. Ένα πρόγραμμα κόστους 7,8 εκατ. ευρώ!
Ένας από τους πλέον πολυσύχναστους αυτοκινητόδρομους της Αγγλίας θα έχει πλέον φανάρια, στην προσπάθεια των συγκοινωνιολόγων να περιορίσουν τη συμφόρησή του.
Το μέτρο έρχεται μετά την επίσημη ανακοίνωση για τα επίπεδα-ρεκόρ που άγγιξε η κίνηση στην Αγγλία την τελευταία χρονιά, με τα «εμφράγματα» στους δρόμους και τους αυτοκινητόδρομους να είναι σε ημερήσια διάταξη. Όπως υπολογίζουν μάλιστα οι βρετανικές αρχές, τα μποτιλιαρίσματα στοιχίζουν στην εθνική οικονομία 9 δισ. λίρες τον χρόνο.
Η εταιρία μέτρησης Intrix υπολόγισε πως το τελευταίο 12μηνο υπήρξαν 1,35 εκατ. φρακαρίσματα στους βρετανικούς δρόμους, κάπου 3.700 την ημέρα δηλαδή. Πλάι στα φανάρια, που θα ανοιγοκλείνουν συγκεκριμένες ώρες, ο Μ6 θα έχει και ηλεκτρονικές πινακίδες που θα ενημερώνουν τους οδηγούς για την κατώτατη επιτρεπτή ταχύτητα κίνησης στον αυτοκινητόδρομο.
Το σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί και θα ξεκινήσει κανονικά τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο, με τις κάμερες κυκλοφορίας να παρατηρούν την εξέλιξη της κίνησης για έναν χρόνο, όταν και θα αποφανθούν για την αποτελεσματικότητα του μέτρου…