Το νέο Opel Insignia GSi είναι ένα εργαλείο ακριβείας, όντας δέκα χιλιοστά χαμηλότερο από ένα απλό Insignia και τουλάχιστον 160 κιλά ελαφρύτερο από ένα Insignia OPC προηγούμενης γενιάς.
Με «έξυπνο» σύστημα τετρακίνησης (AWD), το οποίο μεταφέρει την ιδανική ροπή σε κάθε τροχό χάρη και στο σύστημα ελέγχου κατανομής ροπής (torque vectoring), που βελτιώνει περαιτέρω την οδική συμπεριφορά και εξουδετερώνει την ενοχλητική υποστροφή. Φορά, ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S σε ζάντες 20 ιντσών που εξασφαλίζουν εξαιρετική πρόσφυση, ενώ τα φρένα Brembo που διαθέτει εγγυώνται μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος.
Επιπλέον, το άμεσο σύστημα διεύθυνσης, τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ μαζί με τον έλεγχο του κινητήρα και του κιβωτίου επικοινωνούν μεταξύ τους και αντιδρούν με ακρίβεια όταν ενεργοποιείται το Sport Mode.
Με λίγα λόγια, το GSi απευθύνεται στους λάτρεις της οδήγησης και των επιδόσεων και όπως όλα τα σπορ μοντέλα της Opel ρυθμίζεται στο θρυλικό Nordschleife, που θεωρείται το πιο απαιτητικό μέρος στον κόσμο για να δοκιμάζεις ένα αυτοκίνητο στα όριά του.
Στις 18 Ιουνίου, 1927, εγκαινιάστηκε η πρώτη «ορεινή, αγωνιστική πίστα κατάλληλη και για δοκιμές» μήκους 28 χλμ στους πρόποδες του Nürburg. Οι ιδρυτές πρόσεξαν ιδιαίτερα, το Nürburgring να περιέχει κομμάτια με χαρακτηριστικά επαρχιακού δρόμου ώστε η ανερχόμενη βιομηχανία αυτοκινήτου να μπορεί να δοκιμάζει τα αυτοκίνητά της. Τον πρώτο αγώνα στο Eifel κέρδισε ο διάσημος Rudolf Caracciola, ο οποίος αργότερα παραδέχτηκε ότι βρήκε την πίστα ‘πραγματικά δύσκολη’ το 1927. Λίγο αργότερα, ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Jackie Stewart, έδωσε στο ορεινό κομμάτι της πίστας, που περιβάλλεται από δάσος, το θρυλικό υποκοριστικό «Η Πράσινη Κόλαση».
Σήμερα, ένας από τους κορυφαίους ειδικούς του Nürburgring είναι ο Διευθυντής του Opel Performance Cars & Motor Sport, Volker Strycek, ο οποίος το 2003, κέρδισε τον 24ωρο αγώνα με ένα Astra V8 Coupé. Η ομάδα του κ. Strycek είναι αυτή που ρύθμισε το Insignia GSi στο Nürburgring.
Οι μηχανικοί αναβάθμισαν το πλαίσιο του GSi συγκριτικά με το στάνταρ νέο Insignia. Κοντύτερα ελατήρια χαμηλώνουν το GSi κατά δέκα χιλιοστά, ενώ ειδικά σπορ αμορτισέρ μειώνουν τις κινήσεις του αμαξώματος στο ελάχιστο. Τα ισχυρά τετραπίστονα φρένα της Brembo (διαμέτρου 345 χλστ) και το ήδη άμεσο σύστημα διεύθυνσης προσαρμόστηκαν ανάλογα. Το Insignia GSi είναι στάνταρ εξοπλισμένο με το μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide, σύστημα προσαρμόζει τα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Η μονάδα ελέγχου μεταβάλλει επίσης την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών σχέσεων του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μεταξύ Standard, Tour και Sport modes. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού είναι ακόμα πιο άμεση. Αποκλειστικά με το GSi προσφέρεται το Competition mode, που ενεργοποιείται μέσω του μπουτόν ESP. Με διπλό πάτημα, οι έμπειροι οδηγοί μπορούν να εκμεταλλευτούν την αυξημένη ολίσθηση του αμαξώματος, ενώ απενεργοποιείται και ο έλεγχος πρόσφυσης, προκειμένου για ένα γρήγορο γύρο όπως π.χ. στην πίστα Nordschleife.
Το σπορ πλαίσιο που εξελίχθηκε σε συνδυασμό με τα υψηλής πρόσφυσης ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S και με μεγάλες ζάντες 20 ιντσών, προσφέρει εξαιρετικό κράτημα. Σημαντική είναι η συμβολή της τετρακίνησης με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) που προσφέρεται στάνταρ και είναι μοναδική στην κατηγορία. Σε αυτό το high-tech σύστημα, ένα συμβατικό διαφορικό στον πίσω άξονα αντικαθίσταται από δύο συμπλέκτες, που μπορούν να επιταχύνουν ατομικά κάθε τροχό σε κλάματα του δευτερολέπτου, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.
Το σπορ sedan χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που συνδυάζει απόδοση με επιδόσεις. Ο ισχυρός 2.0λιτρος turbo παράγει 260 ίππους και αποδίδει ροπή 400 Nm (κατανάλωση NEDC: 11,2 λτ / 100 χλμ στην πόλη, 7,1 λτ/100 χλμ εκτός πόλης, 8,6 λτ/100 χλμ μικτός κύκλος, εκπομπές CO2 197 γρ/χλμ).
Εναλλακτικά, το GSi διατίθεται επίσης με τον 210 ίππων 2.0λιτρο BiTurbo diesel (Κατανάλωση: στην πόλη 8,9 λτ/100 χλμ, εκτός πόλης 6,1 λτ/100 χλμ, μικτός κύκλος 7,3 λτ/100 χλμ, επίσημη, ειδική τιμή εκπομπών CO2 192 γρ/χλμ), μία μονάδα ειδικά σχεδιασμένη που αποδίδει 480 Nm. Και οι δύο 4κύλινδροι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο, 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις από τα χειριστήρια του τιμονιού (paddles) χωρίς να αφήνει το τιμόνι ή να διασπάται η προσοχή του από το δρόμο. Επιπλέον, τα σημεία αλλαγών του αυτόματου κιβωτίου μπορούν να προεπιλέγονται μέσω των Standard και Sport modes.
Το νέο Insignia GSi διατίθεται είτε σαν σπορ λιμουζίνα, ή ακόμα και σαν ένα πιο οικογενειακό station wagon (στην περίπτωση αυτή με την ονομασία Insignia GSi Sports Tourer).
Νίκος Τσάδαρης