Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής F-1 2010-11 Σεμπάστιαν Φέτελ, πέρα από τη συμμετοχή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula-1 του 2012 με την oμάδα της Red Bull, αναλαμβάνει και νέα «καθήκοντα» ως… Πρέσβης της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου-FIA. Αναλαμβάνει λοιπόν δράση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με την ενημέρωση των οδηγών ώστε να αντιληφθούν τα οφέλη των τεχνολογιών ασφάλειας, όπως το Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας (ESC).
Μετά από πολλά χρόνια προσπάθειας ενημέρωσης των οδηγών, η FIA μαζί με σημαντικούς παράγοντες όπως την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υποστήριξε μέσω του προγράμματος eSafety Challenge, ότι όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων στην Ε.Ε πρέπει να είναι εφοδιασμένα με την τεχνολογία eSafety ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC).
Αποτέλεσμα είναι η εφαρμογή κανονισμού της ΕΕ που τέθηκε σε ισχύ το Νοέμβριο του 2011.
Όπως τόνισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ στη διάρκεια βράβευσης του από τη FIA σε εκδήλωσε στο Νέο Δελχί: «Το ESC είναι μία από τις πιο σημαντικές καινοτομίες ασφαλείας, μετά από τη ζώνη ασφαλείας. Όπως οι ζώνες υπάρχουν πλέον στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου που αγοράζουμε, έτσι θα είναι τωρα και το ΕSC. Είναι μεγάλo γεγονός ότι η σύγχρονη τεχνολογία είναι πλέον υποχρεωτική σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη».
Αναμφισβήτητα τα σημερινά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ασφαλή από ότι εκείνα 10-15 χρόνια πριν, καθώς είναι κατασκευασμένα με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, διαθέτουν ζώνες ασφαλείας, αερόσακους κα, οι νέες τεχνολογίες, όπως το ESC, μπορoύν να βοηθήσουν στην αποφυγή συγκρούσεων. Το σύστημα που ενεργοποιείται όταν ο οδηγός «χάσει» τον έλεγχο του οχήματος. Ο οδηγός σε κατάσταση πανικού χρησιμοποιεί τα φρένα….Τότε η ενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας-ESC, επαναφέρει το αυτοκίνητο με ασφάλεια και πάλι στην πορεία του.
Σύμφωνα με μελέτες του Challenge eSafety, τουλάχιστον το 40% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων είναι αποτέλεσμα της ολίσθησης. Το ESC έχει τη δυνατότητα να μειώσει την ολίσθηση των oχημάτων έως και κατά 80%.
Πηγή: auto24.gr