Το Opel Ampera-e βρίσκεται σε αγωνιστική εμπλοκή. Το επαναστατικό, ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Opel, αφού συμμετείχε με επιτυχία στο i-Mobility Rallye της νότιας Γερμανίας την Άνοιξη, το περασμένο Σαββατοκύριακο συμμετείχε στο 8ο North European E-Mobile Rally, έναν από τους μεγαλύτερους αγώνες του είδους του στη Βόρεια Ευρώπη, με εντυπωσιακά αποτελέσματα, καθώς ανάμεσα στα 37 πληρώματα, τα δύο Ampera-e που συμμετείχαν, τερμάτισαν στην 3η και στην 9η θέση της κατηγορίας τουρισμού.

ampera2

Το ένα από τα δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδηγούσε ο ηθοποιός Benjamin Sadler. Από τις ακτές της Βαλτικής το Ampera-e κατευθύνεται τώρα στα βουνά, όπου το καινοτόμο ηλεκτρικό θα αποδείξει την πρακτικότητά του σε καθημερινή χρήση και σε ορεινά εδάφη στον επόμενο αγώνα στις 6-7 Ιουλίου.

Αυτή είναι η ημερομηνία διεξαγωγής του Silvretta E-Auto Rallye, του αγώνα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διοργανώνεται στα πλαίσια του ράλι ιστορικών αυτοκινήτων Silvretta Classic, στην Αυστρία.

8ο North European E-Mobile Rally

Το περασμένο Σαββατοκύριακο στο 8ο North European E-Mobile Rally, το Ampera-e δεν αναγκάστηκε να εξαντλήσει την αυτονομία του με μία φόρτιση (520 χιλιόμετρα), σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης (NEDC). Όμως το επαναστατικό ηλεκτρικό της Opel κάλυψε άνετα τα 270 χιλιόμετρα από το Schleswig-Holstein της Γερμανίας στη Δανία και πίσω.

ampera3

Συνολικά 37 αυτοκίνητα, με δύο Ampera-e ανάμεσά τους, αντιμετώπισαν τις προκλήσεις του αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων που διοργάνωσε η Ένωση ECO-Mobility e.V. Ο αγώνας ξεκίνησε το Σάββατο από το πανεπιστήμιο GreenTEC του Enge Sande, περίπου 30 χιλιόμετρα δυτικά του Flensburg, στη Γερμανία. Η διαδρομή διέσχισε τα σύνορα με τη Δανία φτάνοντας στο Schloss Schackenborg και συνέχισε μέχρι το λιμάνι Aabenraa της Βαλτικής για στάση και πιθανή επαναφόρτιση. Από εκεί, η διαδρομή επέστρεψε στο Schleswig-Holstein Flensburg, όπου ήταν ο τερματισμός της ημέρας. Την Κυριακή, το πρόγραμμα περιλάμβανε ειδικές διαδρομές στο Flensburg, στο Goldelund και στο Enge.

Το ράλι ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν αφορούσε τον καλύτερο χρόνο και το ποιος θα φτάσει στον τερματισμό μπροστά από τους υπόλοιπους. Αντίθετα, ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθε πληρώματος είχαν να αντιμετωπίσουν δύσκολες ασκήσεις και time trials κι αυτό επειδή το 8ο North European E-Mobile Rally είχε σχεδιαστεί ως αγώνας ρεγκιουλαριτέ και αντοχής. Ανάλογα με τις ικανότητές τους τα πληρώματα ήταν χωρισμένα σε κατηγορίες «sporty» και «toutistic».

Αυτό που καθόρισε το αποτέλεσμα δεν ήταν η ταχύτητα αλλά η εξυπνάδα, η οικονομική οδήγηση και το πνεύμα συνεργασίας. Τα οχήματα και τα πληρώματα των οδηγών και συνοδηγών είχαν τη δυνατότητα να δείξουν τι σημαίνει η οδήγηση με εναλλακτικούς κινητήρες αλλά και το πόσο απολαυστική μπορεί να είναι η οδήγηση με ένα Ampera‑e.

«Ήταν η πρώτη φορά που οδήγησα το Ampera-e και έμεινα απόλυτα ενθουσιασμένος», δήλωσε ο Benjamin Sadler. «Θα μπορούσαμε εύκολα να είχαμε ολοκληρώσει τη διαδρομή χωρίς ενδιάμεση φόρτιση και αυτό πραγματικά με εντυπωσίασε».

ampera4

 Silvretta E-Auto Rallye

Ο επόμενος αγώνας ρεγκιουλαριτέ (ή  αγώνας TSD – time-speed-distance) για ηλεκτρικά οχήματα, το Silvretta E-Auto Rallye, συμπίπτει με τον περίφημο αγώνα κλασικών αυτοκινήτων Silvretta Classic. Το Ampera-e βρίσκεται και πάλι στη λίστα συμμετοχών, εδώ στο Montafon της Αυστρία. Έτσι, στις 6-7 Ιουλίου, «Η Ιστορία συναντά το Μέλλον» για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Παράλληλα με το Silvretta Classic, τα ηλεκτρικά οχήματα θα διανύσουν περισσότερα από 260 χιλιόμετρα με πολλές δοκιμασίες χρόνου και ικανοτήτων στο διήμερο πρόγραμμα. Από το Schruns, μέσα από την αλπική διαδρομή Silvretta, από το Bludenz και το Lech, η διαδρομή του αγώνα διασχίζει διάφορα Αλπικά περάσματα στις περιοχές Vorarlberg και Τιρόλο. Από τα 600 μέτρα υψόμετρο, ο αγώνας ξεπερνά τα 2000 μέτρα υψόμετρο, στο οποίο το Ampera-e θα έχει την ευκαιρία να αποδείξει πόσο αποτελεσματικά ανταπεξέρχεται στις συγκεκριμένες προκλήσεις.

Με αυτονομία 520 χιλιομέτρων σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC), το ηλεκτρικό Opel διαθέτει τη μεγαλύτερη αυτονομία από τον πλησιέστερο αντίπαλό του στην κατηγορία. Το Ampera-e τα καταφέρνει και στην πιο ρεαλιστική μέτρηση του κύκλου WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure).

ampera1

Με βάση το συγκεκριμένη δοκιμή εξέλιξης, οι μηχανικοί υπολογίζουν τη μέση αυτονομία κατά WLTP στα 380 χιλιόμετρα, ανάλογα με το προσωπικό στιλ οδήγησης και εξωτερικούς παράγοντες. Κατά τη διάρκεια του ορεινού ράλι, οπουδήποτε το Ampera-e χρειαστεί μεγαλύτερη ταχύτητα και ισχύ, ο ηλεκτροκινητήρας των 150 kW/204 hp εξασφαλίζει εντυπωσιακή επιτάχυνση και ελαστικότητα χάρη στην άμεσα διαθέσιμη ροπή των 360 Nm. Αυτή χαρίζει επιτάχυνση υπεραυτοκινήτου στο ηλεκτροκίνητο, 5θέσιο μοντέλο με 3,2΄΄ για τα 0-50 km/h, ενώ επιταχύνει σε προσπεράσεις από τα 80 στα 120 km/h σε 4,5΄΄.

Νίκος Τσάδαρης