Η Seat επενδύει συνολικά 900 εκατομμύρια ευρώ στον τομέα R&D για τα νέο Ibiza και Arona. O Πρόεδρος της φίρμας Luca de Meo έκανε τη σχετική ανακοίνωση κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο Martorell του Πρόεδρου της κυβέρνησης της Καταλονίας Carles Puigdemont με αφορμή την έναρξη της μαζικής παραγωγής του νέου Ibiza.
O Luca de Meo εξήγησε ότι το ποσό αυτό έχει επενδυθεί για τη παραγωγή των δύο νέων μοντέλων καθώς και για την προσαρμογή του εργοστασίου στις παραγωγικές τους ανάγκες. Το ποσό των 900 εκατομμυρίων ευρώ αποτελεί μέρος της συνολικής επένδυσης των 3,3 δις ευρώ που ανακοινώθηκε το Σεπτέμβριο του 2015, για τη περίοδο 2015-2019.
Σύμφωνα με τον κ. De Meo, «η επένδυση αυτή αποδεικνύει τη δέσμευση μας για συμβολή στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και επιβεβαιώνει την ηγετική μας θέση ως τον μεγαλύτερο βιομηχανικό επενδυτή στο R&D. Επενδύουμε πρωτοφανή ποσά στο λανσάρισμα των νέων μοντέλων. Η Seat κατέχει σημαντικό ρόλο στο τομέα των επενδύσεων, της τεχνολογίας, της βιομηχανίας και της απασχόλησης καθώς και στη δημιουργία πλούτου και ευημερίας».
Ανεπτυγμένο εξ’ ολοκλήρου στη Βαρκελώνη, το νέο Ibiza κατασκευάζεται στη Γραμμή Παραγωγής 1 στο Martorell, το εργοστάσιο που παράγει τα περισσότερα οχήματα στην Ισπανία. Χτισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα MQB A0, το νέο Ibiza έχει ως στόχο να σηματοδοτήσει ένα φιλόδοξο σημείο καμπής όσον αφορά την ασφάλεια, τη σχεδίαση, την απόδοση και την άνεση. Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2017, η ίδια γραμμή παραγωγής θα φιλοξενήσει το Arona, το νέο compact crossover της μάρκας. Επιπλέον στο εργοστάσιο στο Martorell κατασκευάζεται το Leon καθώς και το Audi Q3.
«Το να είσαι η πρώτη μάρκα που χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου VW αποτελεί ορόσημο για εμάς και για το εργοστάσιο στο Martorell. Η τεχνολογία αυτή μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία καθώς μας δίνεται η δυνατότητα να χτίσουμε διαφορετικά μοντέλα και τύπους αμαξωμάτων πάνω στην ίδια πλατφόρμα. Επιπλέον, συγκεντρώνοντας όγκο παραγωγής σε μία ενιαία κατηγορία, τώρα με το Ibiza και αργότερα με το Arona και το Audi A1, θα αυξηθεί ο όγκος αγορών από εθνικούς προμηθευτές και θα ενισχυθεί η βοηθητική βιομηχανία», δήλωσε ο Luca de Meo.
Με πάνω από 5,4 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1984, το Ibiza είναι το πιο εμβληματικό και το best-seller μοντέλο της Seat. Το νέο Ibiza αντικατοπτρίζει την κορύφωση της φάσης εξυγίανσης της μάρκας και την αρχή μίας νέας περιόδου ανάπτυξης η οποία συμπίπτει με την χρονική περίοδο που η ισπανική εταιρία εφαρμόζει τη μεγαλύτερη επιθετική προϊοντική πολιτική στην ιστορία της.
Ο Luca de Meo, καλωσόρισε τον Πρόεδρο της Κυβέρνησης της Καταλονίας Carles Puigdemont κατά τη πρώτη του επίσκεψη στο εργοστάσιο στο Martorell.
Μαζί με τον Jordi Baiget, Minister of Business and Knowledge και τους δημάρχους του Martorell, Abrera and Sant Esteve de Sesrovires, καθώς και πολλά στελέχη της εταιρείας, πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Design Center, μία μοναδική στο είδος της εγκατάσταση στην Ισπανία, ενώ τους παρουσιάστηκε το μέλλον της στρατηγικής της μάρκας και τα επερχόμενα μοντέλα της
Οι επισκέπτες στη συνέχεια πήγαν στο Assembly Workshop 10, όπου ο Carles Puigdemont κάθισε στο τιμόνι του νέου Ibiza συνοδευόμενος από το Πρόεδρο της Seat, ξεναγήθηκαν στους χώρους παραγωγής του Ibiza και έριξαν μία σύντομη ματιά στις τελευταίες καινοτομίες που εφαρμόζει η εταιρεία σε όρους βιομηχανίας 4.0, όπως smart glasses ή αυτόνομα ρομπότ, στα πλαίσια της δέσμευσης της εταιρείας να γίνει το Martorell ένα «έξυπνο» εργοστάσιο.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο Luca de Meo, υπογράμμισε το νέο στάδιο ανάπτυξης που έχει ξεκινήσει η μάρκα με τα νέα μοντέλα της και τα οικονομικά αποτελέσματα που επιβεβαιώνουν τη πορεία προς μία βιώσιμη κερδοφορία. Η φίρμα πρόσφατα παρουσίασε τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της, με λειτουργικά κέρδη ρεκόρ 143 εκατομμύρια ευρώ. Το λανσάρισμα τεσσάρων νέων μοντέλων μεταξύ 2016 και 2017 είχε ως αποτέλεσμα ρεκόρ επενδύσεων και δαπανών R&D, που το προηγούμενο έτος ανήλθαν σε περισσότερο από 850 εκατομμύρια ευρώ.
Η Seat είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της ισπανικής οικονομίας και κατέχει ηγετική θέση στο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας που σήμερα αντιπροσωπεύει περίπου το 1% του ΑΕΠ της Ισπανίας και πάνω από 4% του ΑΕΠ της Καταλονίας. Πέρυσι, η εταιρεία εξήγαγε περισσότερα από 7 δις ευρώ σε αξία εμπορευμάτων, ποσοστό πάνω από 10% του συνόλου των εξαγωγών της Καταλονίας. Με περισσότερους από 14.000 εργαζόμενους, η εταιρία είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης και δημιουργεί έξι παράλληλες θέσεις εργασίας για κάθε μία κύρια θέση εργασίας.
Νίκος Τσάδαρης