Η φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης σηματοδοτεί μία πολύ ιδιαίτερη χρονιά για τη Seat, κυρίως γιατί η 5η γενιά του Ibiza, του best-seller μοντέλου της ισπανικής μάρκας με πάνω από 5,4 εκατομμύρια πωλήσεις, θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο της.
Αυτό είναι ένα ακόμη βήμα στη πορεία της μεγαλύτερης προϊοντικής πολιτικής που εφαρμόζει η ισπανική εταιρία η οποία ξεκίνησε με το λανσάρισμα του πρώτου SUV της μάρκας, του Ateca και συνεχίζεται με το ανανεωμένο Leon. Τώρα είναι η σειρά του νέου Ibiza να ολοκληρώσει την ενίσχυση των τριών βασικών πυλώνων της μάρκας. Επίσης, νέα μοντέλα πρόκειται σύντομα να λανσαριστούν, όπως το compact crossover Arona στα τέλη της χρονιάς. Η εταιρεία έχει εισέλθει στο πέμπτο συνεχόμενο έτος αύξησης των πωλήσεων, σημειώνοντας μάλιστα τον Ιανουάριο αύξηση κατά 16,5% σε σχέση με το 2016.
H 5η γενιά Ibiza
Η 5η γενιά του Ibiza έχει δημιουργηθεί στη Βαρκελώνη και διαθέτει τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας του Ομίλου VW, την πλατφόρμα MQB-A0 (Modular Quer Baukasten) που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στη κατηγορία. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο που διατηρεί το νεανικό πνεύμα, τον δυναμισμό, την λειτουργικότητα και την άνεση, χρησιμοποιώντας μία νέα, σπορ σχεδίαση συμβατή με το πνεύμα της μάρκας.
Το νέο Ibiza περιλαμβάνει συστήματα που έχουμε ήδη δει στο Leon και στο Ateca, τα οποία δεν συναντούμε στην κατηγορία του (Front Assist και Adaptive Cruise Control ACC, μεταξύ άλλων), καθώς και ασύρματο φορτιστή και ενισχυτή σήματος GSM. Επιπλέον, είναι 100% συνδεδεμένο χάρη σε τρεις επιλογές: Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link. Την τεχνολογία αυτή μπορεί κανείς να απολαύσει -για πρώτη φορά- μέσα από μία ενσωματωμένη οθόνη αφής 8-ιντσών.
SeatT Leon Cupra
Το ταχύτερο μοντέλο στην ιστορία της ισπανικής μάρκας, το Leon Cupra, θα παρουσιαστεί επίσης στο περίπτερο της Seat. Αν και όλοι θα μιλάνε για τον κινητήρα των 300 ίππων με 380 Nm μέγιστη ροπή και με επιτάχυνση από 0 – 100 χιλιόμετρα σε 4,9 δευτερόλεπτα, αξίζει πάνω από όλα σημειωθεί πως το Leon Cupra θα είναι πλέον διαθέσιμο και με 4Drive Total Traction system στην έκδοση ST σε συνδυασμό με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
To μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε τρεις διαθέσιμες εκδόσεις: την πεντάθυρη, την SC coupe και το οικογενειακό ST.
Δίπλα του θα υπάρχει ένα ακόμη θεαματικό μοντέλο σε γκρι ματ χρώμα, με ανθρακονήματα στο εσωτερικό και χάλκινες αισθητικές λεπτομέρειες τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του. Πρόκειται για την έκδοση Leon Cupracer Evo 17, την αγωνιστική έκδοση που θα λάβει μέρος στους αγώνες TCR International Series την φετινή χρονιά. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις (με DSG και με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων) και εξοπλίζεται με κινητήρα 350 ίππων (20 περισσότερους ίππους από την έκδοση του 2016) και ροπή 420 Nm.
Για τη νέα σεζόν, έχουν γίνει βελτιώσεις όπως, στα φρένα (συμπεριλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου) με την εξέλιξη ενός ABS και ESC που βελτιώνει την αίσθηση και το χειρισμό. Το Leon Cupracer Evo 17 είναι προσθιοκίνητο με ηλεκτροϋδραυλικό μπλοκέ διαφορικό VAQ, φρένα με 378χλστ εμπρόσθιους δίσκους με 6πίστονες δαγκάνες και 272χλστ πίσω. Η κατανομή της πέδησης και της αντιστρεπτικής δοκού μπορούν να ρυθμιστούν, καθώς επίσης η γωνία camber και η σύγκλιση της εμπρός ανάρτησης (McPherson) καθώς και το ύψος και η camber της πίσω ανάρτησης (πολλαπλοί σύνδεσμοι).
Νίκος Τσάδαρης