Με την τιμή της αμόλυβδης να ανεβαίνει, η χρήση εναλλακτικών καυσίμων και ειδικά του υγραερίου φαίνεται ότι είναι η βέλτιστη λύση. Μάθετε όλα όσα χρειάζεστε πριν καταφύγετε στην οποιαδήποτε μετατροπή.
H μείωση των εξόδων που απαιτούνται για τη χρήση των οχημάτων αλλά και των εκπομπών ρύπων, είναι οι κύριοι άξονες δράσης που χαρακτηρίζουν την εποχή μας. Για το σκοπό αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου να δώσουν λύσεις επί των συγκεκριμένων ζητημάτων, ανταποκρινόμενες στα καλέσματα της εποχής.
Μεταξύ αυτών των λύσεων συμπεριλαμβάνεται και το υγραέριο ως εναλλακτική μορφή καυσίμου, αφού τα βασικά χαρακτηριστικά του ανάγονται στην τιμή του (που βρίσκεται περίπου στο μισό της αμόλυβδης βενζίνης) και στους μικρότερους ρύπους που παράγονται κατά την καύση του. Γι’ αυτούς τους λόγους, το υγραέριο (Autogas) κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, τόσο σε επίπεδο εταιρειών αυτοκινήτων (αφού οι περισσότεροι κατασκευαστές πλέον διαθέτουν εργοστασιακά συστήματα), όσο και σε επίπεδο after market μετατροπών (η τελευταία κατηγορία είναι και η πιο διαδεδομένη).
Στην Ελλάδα, η «γνωριμία» μας με το συγκεκριμένο τύπο καυσίμου μετρά ελάχιστο χρονικό διάστημα, σε σχέση με άλλες χώρες όπου η παρουσία υγραεριοκίνητων μοντέλων αριθμεί ήδη αρκετές δεκαετίες. Με βάση τις εκτιμήσεις της αγοράς, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν πάνω από 15 εκατομμύρια οχήματα που χρησιμοποιούν υγραέριο (τα μισά περίπου από αυτά βρίσκονται στην Ευρώπη), με τη ζήτηση να παρουσιάζει αυξητικές τάσεις.
Στο αφιέρωμά μας, θα έχετε την ευκαιρία να διαβάσετε όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν στην εγκατάσταση και στη χρήση υγραερίου, αλλά και να δείτε τα σημεία όπου θα πρέπει να δείχνετε ιδιαίτερη προσοχή.
Παρόλο που πλέον υπάρχει έντονη κινητικότητα, το δίκτυο ανεφοδιασμού με υγραέριο, χρίζει περαιτέρω ανάπτυξης. Ακόμα, τον τελευταίο καιρό έχει εμπλουτιστεί σημαντικά το δίκτυο εγκαταστατών κιτ υγραεριοκίνησης.
Βασικά χαρακτηριστικά του υγραερίου
Παρόλο που είναι άοσμο και άχρωμο, περιλαμβάνει οσμογενείς ουσίες ώστε να γίνεται εύκολα αντιληπτή οποιαδήποτε διαρροή.
Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε οκτάνια (περίπου 110).
Η χημική του σύσταση αποτελείται από δύο υδρογρονάνθρακες (προπάνιο και βουτάνιο).
Έχει υψηλή θερμοκρασία ανάφλεξης, 450-510 β. C (έναντι 257 β. C της βενζίνης).
Δεν περιέχει μόλυβδο και συνεπώς δε βλάπτει τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα.
Ο ανεφοδιασμός γίνεται σε συνθήκες πολύ υψηλής πίεσης και μετέπειτα μειώνεται με ειδικά εξαρτήματα.
Πηγή: autotriti.gr