Τη μετεγκατάσταση μιας μονάδας παραγωγής της Ford, γεγονός που επιβεβαίωσε και η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, απέτρεψε ο νεοεκλεγέντας πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ. «Μόλις έκλεισα το τηλέφωνο με τον φίλο μου τον Μπιλ Φορντ, τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Ford, που μου γνωστοποίησε ότι θα διατηρήσει τη μονάδα του Λίνκολν στο Κεντάκι – όχι στο Μεξικό», έγραψε στον λογαριασμό του στο Twitter ο Τραμπ. Κεντρικό θέμα της προεκλογικής εκστρατείας του ήταν άλλωστε η επιστροφή των αμερικανικών εργοστασίων στις ΗΠΑ.
Just got a call from my friend Bill Ford, Chairman of Ford, who advised me that he will be keeping the Lincoln plant in Kentucky – no Mexico
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) November 18, 2016
Η μονάδα συναρμολόγησης του Λούισβιλ παράγει τα οχήματα Lincoln MKC και Ford Escape. Η εταιρεία, στο πλαίσιο της συμφωνίας της με το πανίσχυρο συνδικάτο UAW, το 2015, πέτυχε να εξασφαλίσει τη μετεγκατάσταση της παραγωγής των μικρών αυτοκινήτων πόλης στο Μεξικό, όμως δεν είχε αποφασιστεί κάτι συγκεκριμένο για την παραγωγή των Lincoln MKC. «Ήταν κάτι παραπάνω από πιθανό να αναλάβει (την παραγωγή) η μονάδα του Καουτιτλάν στο Μεξικό» είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο η εκπρόσωπος της εταιρείας Κριστίν Μπέικερ. «Επιβεβαιώσαμε στον εκλεγμένο πρόεδρο ότι η παραγωγή του μικρού SUV της μάρκας Lincoln, που σήμερα συναρμολογούνται στο Λούισβιλ, θα παραμείνει στο Κεντάκι» αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας. Η απόφαση αυτή θεωρείται νίκη για τον Τραμπ, ο οποίος είχε βάλει στο στόχαστρο τις αμερικανικές εταιρείες που μεταφέρουν τις μονάδες παραγωγής τους σε άλλες χώρες – οι δύο κυριότεροι στόχοι του ήταν η Ford και η Apple. Είχε απειλήσει μάλιστα ότι θα επιβάλλει φόρο εισαγωγής 35% για τα οχήματα που κατασκευάζονται στο Μεξικό και κατόπιν εισάγονται στις ΗΠΑ. Το μήνυμά του φαίνεται ότι είχε απήχηση αφού πολλές Πολιτείες με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία, οι οποίες κατά παράδοση ψήφιζαν το Δημοκρατικό Κόμμα, όπως το Μίσιγκαν και το Ουισκόνσιν, σε αυτές τις εκλογές τάχθηκαν με τους Ρεπουμπλικάνους και τον οδήγησαν στη νίκη. «Ελπίζουμε ότι ο εκλεγμένος πρόεδρος Τραμπ και το νέο Κογκρέσο θα εφαρμόσουν πολιτικές που θα έχουν στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας στις ΗΠΑ ώστε να καταστεί δυνατή η διατήρηση της παραγωγής αυτοκινήτων εδώ», προειδοποιεί ωστόσο η Ford στην ανακοίνωσή της.