Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αγοράζουν αποκλειστικά ιαπωνικά αυτοκίνητα. Δεν τους ενδιαφέρει το ιταλικό design, η γαλλική άνεση ή η γερμανική ποιότητα. Επιμένουν σε ένα βασικό κριτήριο: θέλουν η χώρα προέλευσης του αυτοκινήτου τους να είναι ιαπωνική.

Ο λόγος είναι απλός: τα made in Japan μοντέλα θεωρείται πως έχουν την υψηλότερη αξιοπιστία. Ακόμα και αν έχουν φτιαχτεί στην Τουρκία ή την Ινδία, το κύρος του ιαπωνικού ονόματος είναι για πολλούς αρκετό. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που τα περισσότερα από αυτά εμφανίζουν και μια πολύ καλή τιμή μεταπώλησης.

Έχοντας ακριβώς αυτή τη μερίδα του αγοραστικού κοινού κατά νου, ετοιμάσαμε ένα θέμα που καταπιάνεται με 4 από τα πιο αξιόλογα και δημοφιλή μικρομεσαία hatchback μοντέλα. Λόγος γίνεται για το high tech Honda Civic, το σπορτίφ Mazda3, το δυναμικό Mitsubishi Lancer Sportback και το best seller Toyota Auris.

Honda Civic

Μπορεί η νέα (9η) γενιά του Honda Civic να παρουσιάστηκε στην τελευταία έκθεση της Φρανκφούρτης, αλλά ταπεινή γνώμη του γράφοντος είναι πως το μοντέλο που διατίθεται ακόμα «στέκεται» πολύ καλά, ειδικά μετά την ανανέωση που δέχθηκε, κατά την οποία τοποθετήθηκε νέα εμπρόσθια μάσκα, ενώ το εσωτερικό απέκτησε λυχνία ένδειξης αλλαγής σχέσης.

Εκεί επικρατούν οι καθαρές γραμμές, οι hi-tech καινοτομίες, η σπορ ατμόσφαιρα και η τολμηρή αισθητική. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, το φινίρισμα προσεγμένο και η εργονομία καλή. Συγκριτικό πλεονέκτημα του Civic αποτελεί ο χώρος αποσκευών των 455 λίτρων.

Οδηγικά, η «σφιχτή» ρύθμιση της ανάρτησης που δεν κουράζει τους επιβαίνοντες, το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης και το στιβαρό πλαίσιο είναι τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου, δίνοντας στον οδηγό την ευκαιρία να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, προσφέροντάς του την ανάλογη ασφάλεια.

Η γκάμα των κινητήρων εκκινεί από τα 1,4 λτ. και τους 100 ίππους (κατανάλωση 5,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 135 γρ./χλμ.), ενώ η επόμενη επιλογή είναι στα 1,8 λτ. και τους 140 ίππους (κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 152 γρ./χλμ.). Φυσικά υπάρχει και η εκρηκτική Type R των 201 ίππων.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 17.400 ευρώ (16.640 ευρώ με απόσυρση), ενώ υπάρχει έκπτωση 1.500 ευρώ, καθώς και προνομιακή τιμή (150 ευρώ) για το ετήσιο service. To Type R το συνοδεύει έκπτωση ύψους 4.000 ευρώ.

Μazda3

Το τελευταίας γενιάς Mazda3 είναι συνολικά καλύτερο από το προγενέστερο μοντέλο. Η εικόνα στο εσωτερικό του Mazda3 είναι σύγχρονη, ενώ η ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης ικανοποιεί. Οι χώροι επαρκούν για 4 ή 5 άτομα μέσου ύψους, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει όγκο 340 λίτρων και διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Οδηγικά, τώρα, το στιβαρό πλαίσιο και η καλορυθμισμένη ανάρτηση, καθιστούν το Mazda3 ευχάριστο και ιδιαίτερα ασφαλές. Η ανάρτηση διαθέτει σφιχτή ρύθμιση, ώστε να αποδίδονται τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του στησίματός του στο δρόμο, ενώ η συμπεριφορά του Mazda3 είναι ουδέτερη, με προβλέψιμα χαρακτηριστικά ακόμη και υπό συνθήκες έντονης πίεσης.

Το βασικό μοτέρ είναι χωρητικότητας 1,6 λίτρων και αποδίδει 105 ίππους, ενώ ζητά 6,3 λτ. βενζίνης ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 149 γρ./χλμ. CO2. Η επόμενη επιλογή είναι 2λιτρη και έχει ισχύ 151 ίππων, ενώ δε διαφέρει αισθητά από τη μικρή έκδοση σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση (6,8 λτ./100 χλμ.) και στους ρύπους CO2 (159 γρ./χλμ.).

Όσοι επιζητούν εκρηκτικές επιδόσεις, μπορούν να στραφούν στην έκδοση MPS των 2,3 λτ. και των 260 υπερτροφοδοτούμενων ίππων.

Η τιμή εκκίνησης του Mazda3 είναι τα 17.900 ευρώ, ενώ –ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού- ισχύουν οι εξής εκπτώσεις: έως 1.400 ευρώ για το 1,4, 3.000 ευρώ για το 2,0 και 4.500 ευρώ για το MPS.

Mitsubishi Lancer Sportback

Σχεδιαστικά η έκδοση Sportback διαφέρει αισθητά από την τετράθυρη εκδοχή, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος, ενώ εμπρός και αυτό το Lancer παρουσιάζει αγριεμένη όψη μέσω της μάσκας «Jet Grille», που συναντάμε σε όλη την οικογένεια του Lancer.

Το εσωτερικό του δε διαφέρει σε σχέση με την υπόλοιπη σειρά του Lancer, παρουσιάζοντας όμορφο διάκοσμο, με σπορτίφ προεκτάσεις και καλή ποιότητα κατασκευής, παρά τη χρήση σκληρών σε υφή πλαστικών. Οι χώροι είναι καλοί για 4 ή για 5 επιβάτες, με το χώρο για τα κεφάλια των πίσω να απαιτεί κάποιες παραχωρήσεις από άτομα άνω του μέσου ύψους. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 344 λίτρων και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Στο δρόμο το Lancer Sportback παρουσιάζεται σταθερό σε υψηλές ταχύτητες, με τη σφιχτή ανάρτηση να συνδράμει στην καλή συμπεριφορά του και σε δρόμο με στροφές, περιορίζοντας ελαφρώς τα επίπεδα άνεσης των επιβατών. Στο όριο παρουσιάζει ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης, ακόμα και με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας M-ASTC απενεργοποιημένο. Το σύστημα διεύθυνσης έχει τεχνητή αίσθηση σε βάρος, ωστόσο είναι άμεσο, ενώ τα φρένα έχουν μέτρια απόδοση αλλά καλή αίσθηση.

To μοντέλο διατίθεται στη βασική του έκδοση με νέο MIVEC κινητήρα Euro 51,6 λίτρων απόδοσης 117 ίππων, ο οποίος έχει μέση κατανάλωση 5,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 137 γρ./χλμ. Η επόμενη επιλογή είναι στα 1,8 λίτρα (143 PS) και έχει κατανάλωση 7,9 λτ./100 χλμ. και ρύπους CO2 188 γρ./χλμ.

Η τιμή της βασικής έκδοσης είναι τα 16.860 ευρώ (15.723 ευρώ με απόσυρση), ενώ υπάρχει και επιπλέον έκπτωση ύψους 2.000 ευρώ.

Toyota Auris

Το Auris είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της ελληνικής αγοράς, ενώ συνολικά στην κλάση των μικρομεσαίων, με 2.229 ταξινομήσεις για το 1ο 8μηνο του έτους, είναι δεύτερο. Κατά την τελευταία του ανανέωση, το μικρομεσαίο Toyota απέκτησε πιο σύγχρονη εμφάνιση, καλύτερη οδική συμπεριφορά, πλουσιότερο εξοπλισμό και αναβαθμισμένη ποιότητα.

Ύστερα από το facelift, συνολικά η εικόνα του εσωτερικού έγινε πιο ευχάριστη και σύγχρονη, με κυρίαρχο στοιχείο την «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, αν και ο αέρας για τα κεφάλια κρίνεται οριακά επαρκής. Επίσης, το πορτ μπαγκάζ των 354 λίτρων, βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Βελτιωμένο παρουσιάζεται το ανανεωμένο Auris και σε οδική συμπεριφορά και οδηγικά χαρακτηριστικά, αφού τροποποιήθηκαν οι ρυθμίσεις της ανάρτησης και η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης. Με την τοποθέτηση νέων ελατηρίων και πιο σφιχτών αμορτισέρ μειώθηκαν οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και έγινε πιο σταθερό και στην ευθεία σε υψηλότερες ταχύτητες, εμπνέοντας περισσότερη σιγουριά σε οδηγό και επιβάτες.

Στη βάση της γκάμας συναντάμε το Dual VVT-I μηχανικό σύνολο των 1.329 κ.εκ. των 100 ίππων, το οποίο διαθέτει σύστημα Stop & Start. Η κατανάλωσή του είναι 5,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 136 γρ./χλμ. Η επόμενη επιλογή είναι στα 1,6 λτ. (132 PS), ένα μοτέρ που ζητά 6,6 λτ. βενζίνης ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 152 γρ./χλμ. CO2. Υπάρχει και diesel έκδοση στα 1,4 λτ. με απόδοση 90 ίππους (κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 128 γρ./χλμ.).

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η υβριδική έκδοση 1,8 HSD, η οποία έχει κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 89 γρ./χλμ.

H τιμή εκκίνησης είναι στα 15.550 ευρώ (14.590 ευρώ με απόσυρση), ενώ υπάρχει και έκπτωση έως και 1.920 ευρώ (1.000 ευρώ για το 1,6).

Πηγή: autotriti.gr