Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, το Downtown 300 τράβηξε πολλά βλέμματα πάνω του, χάρη στις επιδόσεις του, τις μεγαλύτερες στην κατηγορία. Ωστόσο, το scooter της Kymco εκτός από τις επιδόσεις διαθέτει και πολλά άλλα χαρίσματα.

Φυσικά, οι επιδόσεις αποτελούν το κύριο χαρακτηριστικό του, ένα χαρακτηριστικό που οφείλει στον κινητήρα G5 της Kymco που το καθιστά το ισχυρότερο scooter 300 κ.εκ.. Και βλέποντας κανείς τον όγκο του Downtown, καταλαβαίνει πως αυτό το γνώρισμα δεν είναι λίγο.

Το Downtown, εκτός από ιπποδύναμη και υψηλή τελική, προσφέρει και άνεση, άφθονους αποθηκευτικούς χώρους και υψηλά επίπεδα οδικής συμπεριφοράς και ενεργητικής ασφάλειας. Και όλα αυτά συγκεντρώνονται σε μια πανέμορφη πλατφόρμα που υιοθετεί κυρίως αιχμηρά και επιθετικά στοιχεία.

Αισθητική: Μεγαλόσωμο και άγριο
Αν το Downtown θα έπρεπε να ακολουθήσει κάποιο επάγγελμα, αυτό θα ήταν του άγριου πορτιέρη σε κάποιο club, μιας και παρά το μεγάλο όγκο του, διαθέτει πολλά αιχμηρά στοιχεία. Οι γωνίες και οι έντονες γραμμώσεις, σημάδια επιθετικά και άγρια, συνδυάζονται με τις μεγάλες επιφάνειες που εξυπηρετούν κυρίως πρακτικούς σκοπούς.

Η μάσκα του Downtown είναι σίγουρα αιχμηρή και οι γωνίες δένουν αρμονικά με τον επιθετικό διπλό προβολέα. Όλη αυτή την αγριάδα μετριάζει η ψηλή ζελατίνα που βρίσκεται εκεί για να προστατεύει τον αναβάτη από τον αέρα.
Το πίσω μέρος του scooter είναι αυτό που διαθέτει μεγαλύτερες επιφάνειες και αυτά τα παραπάνω κιλάκια, χάρη στα οποία αυξάνονται αφενός μεν η άνεση του Downtown αφετέρου δε οι μεταφορικές του δυνατότητες.

Κινητήρας: Το ισχυρό χαρτί
Ο κινητήρας G5 του Downtown δε διαφέρει εντυπωσιακά σε κυβισμό από τους περισσότερους ανταγωνιστές του στα 300 κ.εκ . Τα κ.εκ. του είναι 298.9, αλλά όπως φαίνεται, είναι αρκετά για να κάνουν τη διαφορά και να χαρίσουν στο Downtown την ισχύ των 29,5 ίππων και να του δώσουν τον τίτλο του ισχυρότερου της κατηγορίας.

Το μονοκύλινδρο σύνολο λειτουργεί υποδειγματικά σε όλο το φάσμα των στροφών, από τις χαμηλές, όπου εκκινεί με ισχύ, αλλά χωρίς να τρομάζει, μέχρι τις υψηλές, όπου ακόμη και μετά τα 120 χλμ./ώρα διαθέτει αποθέματα ισχύος που θα αναγκάσουν το ταχύμετρο να δείξει 140 χωρίς να ζοριστεί. Επιπλέον, αποδεικνύεται και οικονομικό, μιας και δεν καταναλώνει περισσότερα από 4,9 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. και παραμένει στα στάνταρ της κατηγορίας.

Χώροι/Άνεση: Ευνοημένο

Η σέλα είναι αρκετά μεγάλη και άνετη, ενώ προσφέρει και στήριξη στη μέση του αναβάτη. Άνετος είναι και ο χώρος για τα πόδια, επιτρέποντας ακόμη και σε ψηλότερους αναβάτες να τα τεντώσουν με άνεση.
Κάτω από τη σέλα θα χωρέσουν δύο full face κράνη και αρκετά μικροπράγματα θα φιλοξενηθούν στο ντουλαπάκι αριστερά του τιμονιού, που όμως, δεν κλειδώνει.

Απλή οδήγηση!

Ισχυρό από χαμηλά, το scooter της Kymco δεν πρόκειται να δυσαρεστήσει ούτε με ελάχιστα χιλιόμετρα ανάμεσα σε ουρές ακινητοποιημένων αυτοκινήτων. Για την κίνηση μέσα σε μποτιλιάρισμα, απαγορευτικός δεν είναι, ούτε ο όγκος του, ούτε και οι ικανότητες του στις επιτόπιες μανούβρες.

Όταν ο δρόμος μπροστά του ανοίξει, θα ανεβάσει πρόθυμα στροφές και η βελόνα του ταχύμετρου θα ανέβει με γρήγορο ρυθμό. Επιπλέον, θα κινηθεί σταθερά και θα στρίψει με ασφάλεια, θα υιοθετήσει άνετα γρήγορους ρυθμούς και θα πλαγιάσει μέχρι κάποιο όριο που τίθεται σχετικά νωρίς από τον όγκο και το πιρούνι του.
Έξω από την πόλη, τέλος, σε κάποιο ταξιδάκι, θα κινηθεί με άνεση και το μοτέρ δεν πρόκειται να κουραστεί εύκολα.

Επιπλέον, θα παραμείνει υποδειγματικά σταθερό – με εξαίρεση τις μέρες που οι βοριάδες θα αποφασίσουν να χτυπούν αλύπητα τις μεγάλες επιφάνειές του – και θα προστατέψει αποτελεσματικά τον αναβάτη του από τον αέρα, χάρη στην ψηλή του ζελατίνα.

Τι να προσέξετε
Δεν έχουν ακουστεί συγκεκριμένα παράπονα για το Downtown 300, οπότε θα πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα τους συνηθισμένους τομείς. Γρατσουνιές και σπασμένα πλαστικά πρέπει να σας προειδοποιήσουν για ενδεχόμενο τρακάρισμα. Φροντίστε να ελέγξετε ελαστικά, φρένα (τακάκια και υγρά), τον ιμάντα μετάδοσης και τα ηλεκτρικά.

Τι να αλλάξετε
Αν και ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι άφθονος, μπορείτε να τοποθετήσετε ένα έξτρα top case. Επιπλέον, με ένα aftermarket τελικό θα μπορέσετε να δώσετε ακόμη μεγαλύτερη ισχύ στις υψηλές στροφές. Τέλος, μπορείτε να αντικαταστήσετε τα ελαστικά με καλύτερα, για βελτιωμένο κράτημα σε sport οδήγηση.

Συμπέρασμα
Το Kymco Downtown 300 μπορεί να μην ανήκει στα οικονομικότερα της κατηγορίας του, ωστόσο, επανορθώνει με ισχυρές επιδόσεις, άνεση και ικανοποιητικούς αποθηκευτικούς χώρους. Επιπλέον, διαθέτει εντυπωσιακή αισθητική και μεγάλα επίπεδα εργονομίας που θα ωφελήσουν τον αναβάτη του. Το ότι είναι, εν τέλει, το ισχυρότερο αυτή τη στιγμή στην κατηγορία του, ενώ παράλληλα παραμένει ένα άνετο GΤ scooter με αποθηκευτικούς χώρους, αποτελεί ένα μεγάλο αβαντάζ.

Πηγή: mototriti.gr