Η Nissan ανακοίνωσε την έναρξη των πωλήσεων του 2017 GT-R Nismo στην αγορά της Ιαπωνίας, μαζί με την ειδική έκδοση «Track Edition» που παρουσιάστηκε στις 11 Ιουλίου.
Το 2017 GT-R Nismo διαθέτει ένα ξεχωριστό στυλ που αντανακλά την μακροχρόνια αγωνιστική φιλοσοφία του θρυλικού αγωνιστικού οίκου της φίρμας. Έχει αναρίθμητες τεχνολογίες, εμπνευσμένες από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με γνώμονα τη βελτίωση της απόδοσής του μέσω της εξαιρετικής αεροδυναμικής, της ανάρτησης, των συστημάτων μετάδοσης αλλά και κίνησης, δημιουργώντας ένα απόλυτα ισορροπημένο μηχάνημα οδήγησης που είναι έτοιμο να βγει τόσο στο δρόμο, όσο και στην πίστα!
Όπως και στο στάνταρ μοντέλο, το νέο GT-R Nismo διαθέτει ένα νέο προφυλακτήρα, με τη διαφορά ότι είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα και φτιαγμένος με την παράδοση και την ακρίβεια που χαρακτηρίζει τους Takumi, όπου τα στρώματα φύλλων από ίνες άνθρακα επικαλύπτονται με χειρουργική ακρίβεια, προκειμένου να επιτευχθεί ο ιδανικός βαθμός ακαμψίας.
Οι εισαγωγές του αέρα έχουν σχεδιαστεί με σκοπό αφενός την βέλτιστη ροή του γύρω από το αυτοκίνητο και αφετέρου για την παροχή υψηλού επιπέδου κάθετης δύναμης. Συνολικά, το νέο σχήμα του αυτοκινήτου παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής της Nissan μέχρι σήμερα, κάτι που με την σειρά του προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Εκτός από την εξωτερική εμφάνιση, το GT-R Nismo έχει μια εντυπωσιακής αισθητικής καμπίνα. Το επανασχεδιασμένο ταμπλό, το τιμόνι και το κεντρικό υποβραχιόνιο έχουν επένδυση από υψηλής ποιότητας δέρμα Alcantara. Το ταμπλό στο κέντρο έχει βελτιωθεί και απλοποιηθεί χάρη στις αναβαθμισμένες λειτουργίες πλοήγησης και με μια διευρυμένη οθόνη αφής 8 ιντσών που διαθέτει μεγάλα εικονίδια που απλοποιούν την χρήση της στο έπακρο.
Μια νέα εντολή ελέγχου στην οθόνη της κεντρικής (από ανθρακονήματα) κονσόλας, επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό, χωρίς καν να χρειάζεται ο οδηγός να αγγίζει την οθόνη. Πρόκειται για ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που έρχεται να λύσει τα χέρια σε αυτούς που ταξιδεύουν με υψηλές ταχύτητες. Μοναδικά στο Nismo GT-R είναι και τα δερμάτινα Recaro bucket καθίσματα με ανθρακονήματα, που συμπληρώνονται από τις σχεδιαστικές πινελιές του κόκκινου Alcantara.
Η τετρακίνηση έχει επίσης αναβαθμιστεί, εν μέρει χάρη και στο σημαντικά ενισχυμένο σασί του. Η ενισχυμένη δομή του αμαξώματος επέτρεψε στους μηχανικούς να προχωρήσουν σε περαιτέρω βελτιώσεις και ρυθμίσεις στην ανάρτηση, όπου σε συνδυασμό με την αύξηση της κάθετης δύναμης του αυτοκινήτου, έχει ως αποτέλεσμα τον εξαιρετικά βελτιωμένο χειρισμό του. Απτή απόδειξη των παραπάνω αποτελούν οι βελτιωμένοι χρόνοι σλάλομ του μοντέλου, αλλά και η αυξημένη απόδοσή του στις στροφές (κατά περίπου 2%, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο).
Το ειδικό Bilstein DampTronic ρυθμιζόμενο σύστημα οδήγησης του GT-R, εκμεταλλεύεται πολλαπλές πληροφορίες από τα συστήματα του αυτοκινήτου και παρέχει τις απαραίτητες κάθετες δυνάμεις, αλλά και υψηλό επίπεδο ελέγχου σε μια ποικιλία συνθηκών οδήγησης. Καθοριστικό ρόλο έχουν και τα ειδικά αμορτισέρ της Nismo που είναι ρυθμισμένα για να μεταφέρουν με τον καλύτερο τρόπο τη δύναμη του κινητήρα twin-turbo V6 3.8 λίτρων, η οποία μεταφράζεται στο θηριώδες μέγεθος των 600ίππων, πάνω στον δρόμο.
Ο κινητήρας, γνωστός και ως «VR38DETT», είναι το αποτέλεσμα της τεχνογνωσίας που έχει αποκτήσει ο βελτιωτικός οίκος από τη συμμετοχή της σε πολυάριθμες εκδηλώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, σε όλο τον κόσμο. Συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και διαθέτει ένα ζεύγος υπερσυμπιεστών υψηλής ροής και μεγάλης διαμέτρου, που συναντώνται και στο GT3. Όπως και στην βασική έκδοση του μοντέλου, κάθε κινητήρας συναρμολογείται στο χέρι από την αρχή μέχρι το τέλος, σε έναν ειδικό «αποστειρωμένο» χώρο με σχολαστικά εκπαιδευμένους τεχνικούς, ενώ μια πλάκα αλουμινίου προστίθεται στο μπροστινό μέρος του κάθε κινητήρα, που δείχνει το όνομα του τεχνίτη Τakumi που τον δημιούργησε.
Παρά την πιο αγωνιστική προδιάθεσή του, το 2017 GT-R Nismo διαθέτει ως σύνολο καλύτερη ισορροπία από ό, τι πριν, αποτελώντας ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πραγματική οδηγική απόλαυση τόσο σε έναν ορεινό ασφάλτινο δρόμο, όσο και σε μια αγωνιστική πίστα.
Νίκος Τσάδαρης