Όταν μια αγορά σημειώνει άνοδο μετά από 21 μήνες, τότε δικαιολογημένα αισθάνεσαι αισιόδοξος. Ας δούμε τους πρωταθλητές των πωλήσεων στην κατηγορία των SUV.

Volkswagen Tiguan

Από αρχές Σεπτεμβρίου ήρθε στη χώρα μας το ανανεωμένο VW Tiguan, ωστόσο οι πωλήσεις Ιανουαρίου-Αυγούστου αφορούν στο προγενέστερο μοντέλο. Αυτό λοιπόν, από πλευράς εμφάνισης φέρνει πολλά κοινά στοιχεία με το μεγαλύτερο Tοuareg, κυρίως μάλιστα στο πίσω μέρος αφού διατηρεί τις ίδιες σχεδόν γραμμές και όγκους, απλά σε σμίκρυνση.

Στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή. Ειδικά το αφρώδες υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό και των επενδύσεων των εμπρός θυρών, κερδίζει τις εντυπώσεις. Ακόμη και τα μέρη όπου υπάρχουν σκληρά πλαστικά, διακρίνονται για το φινίρισμα και την προσεκτική τους συναρμογή. Όσον αφορά στους διαθέσιμους χώρους, αυτοί είναι άνετοι για 4 επιβάτες, για τη μεταφορά όμως 5 ενηλίκων θα απαιτηθούν κάποιες παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 360 λίτρα.

Ένα από τα πλεονεκτήματα του VW Tiguan είναι η σταθερότητα που επιδεικνύει ακόμη και στις πιο απαιτητικές ασφάλτινες διαδρομές, αλλά και η αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς που δίνει στον οδηγό του. Πρόκειται για αυτοκίνητο σταθερό και ακλόνητο στην ευθεία, ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, ενώ σε δρόμο με στροφές, η άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης και του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας χαρίζουν ουδετερότητα. Το τιμόνι διαθέτει καλή πληροφόρηση και αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι αρκετά αποτελεσματικά.

Το Volkswagen Tiguan ήταν σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) πρώτο στις πωλήσεις 8μήνου με μερίδιο αγοράς 21,78 %.

Skoda Yeti

Με ποσοστό 16,88% το Skoda Yeti πήρε τη δεύτερη θέση στις ταξινομήσεις της περιόδου Ιαν-Αυγ., σύμφωνα πάντα με τον ΣΕΑΑ. Η σχεδίαση του μοντέλου είναι μοντέρνα και ελκυστική, παραπέμποντας σε SUV λόγω του ψηλού και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος αμαξώματός του. Η έκδοση με τον 1,2 TSI κινητήρα παράγεται μόνο με κίνηση στους εμπρός τροχούς και όχι με 4κίνηση, όπως συμβαίνει στην έκδοση με το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων και τους 160 ίππους. Οι δύο αυτές εκδόσεις εξωτερικά είναι ίδιες, τόσο σε διαστάσεις όσο και σε εμφάνιση, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στην ύπαρξη του λογότυπου TSI 4×4 στην πόρτα του χώρου αποσκευών (στο Yeti 1.8 TSI 4×4).

Μεταξύ των θετικών γνωρισμάτων του Yeti είναι σίγουρα ο τρόπος με τον οποίο πατάει στο δρόμο, όπου συνδυάζει με επιτυχία την άνεση και τη σταθερότητα. Έτσι, στις ευθείες και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του δεν εμπνέει κάποια ανησυχία στον οδηγό του, ο οποίος παράλληλα είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα στις στροφές. Σε αυτή την περίπτωση, το Yeti χαρακτηρίζεται για την ουδετερότητά του, αφού τα υποστροφικά ή υπερστροφικά φαινόμενα είναι σχεδόν ανύπαρκτα.

Το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα περιορισμού ολίσθησης των κινητήριων τροχών (TCS) ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Επιπλέον, η πληροφόρηση και η αμεσότητα που προσφέρει το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι καλές, ενώ τα φρένα ακινητοποιούν έγκαιρα το αμάξωμα. Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από τα 18.090 ευρώ.

Dacia Duster

Το Duster αποτελεί το πιο πρόσφατο μοντέλο της Dacia. Στο σύνολό του, αποτελεί μια πάρα πολύ καλή πρόταση για αυτό που κοστίζει και τα καταφέρνει πολύ καλά τόσο σε διαδρομές εντός δρόμου δείχνοντας μια αξιοπρεπέστατη οδική συμπεριφορά, όσο και εκτός ακόμη και στη δικίνητη έκδοση. Το SUV της Dacia παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό και ασφαλές, ενώ πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει η ανάρτηση η οποία είναι μεν προσανατολισμένη προς την άνεση, ωστόσο δεν αφήνει το αμάξωμα να παίρνει παρά ελεγχόμενες και πολύ λογικές κλίσεις. Aυτή η λεπτομέρεια σε συνδυασμό με το καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης και το ενισχυμένο πλαίσιο δείχνουν ότι οι μηχανικοί της φίρμας έχουν κάνει αρκετά καλή δουλειά.

Το Duster τα καταφέρνει πολύ καλά και εκτός δρόμου, ακόμα και σε περισσότερο σκληρές συνθήκες, αφού η απόσταση που έχει το αμάξωμά του από το έδαφος είναι 210 χλστ. και διαθέτει αρκετά μικρούς προβόλους. Η γωνία ράμπας που ανακοινώνει για το μοντέλο της η Dacia είναι οι 23 μοίρες, ενώ για τη γωνία προσέγγισης είναι 30 μοίρες και για τη γωνία αποχώρησης είναι 36 μοίρες. Μικρό «ψεγάδι» αποτελεί η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων που θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Στο εσωτερικό (ικανοποιητικό σε ποιότητα) θα καθίσουν άνετα 4 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι 475 λίτρα (φτάνει έως τα 1.636 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).

Τέλος, από πλευράς κινητήρων η δικίνητη έκδοση διατίθεται με ένα βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, απόδοσης 105 ίππων. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 11,5 δλ., ενώ η κατανάλωση του είναι τα 7,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Η τιμή της δικίνητης έκδοσης Ambiance ξεκινά από τις 13.990 ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ το Dacia Duster κατέχει το 13,84% του μερίδιου στην κατηγορία του από την αρχή του έτους.

Suzuki SX4

Έχοντας ως βασικά χαρακτηριστικά του τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του, το μικρομεσαίο SX4 δέχτηκε τις απαραίτητες επεμβάσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό (τον Οκτώβριο του 2009), όπως επίσης στον κινητήρα και στο αμάξωμά του. Πιο αναλυτικά, εξωτερικά υπάρχουν: επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και μάσκα, ζάντες αλουμινίου διαφορετικής αισθητικής, διαφορετικά πλαϊνά προστατευτικά αμαξώματος, αλλά και δισκόφρενα στον πίσω άξονα.
Στο εσωτερικό οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο νέο πίνακα οργάνων, που δε φέρει καμία σχεδόν ομοιότητα με εκείνον του προηγούμενου μοντέλου.

Πλέον, ο υπολογιστής ταξιδίου έχει «μεταφερθεί» στο κέντρο του πίνακα οργάνων, ενώ στο επάνω μέρος του ταμπλό (εκεί, δηλαδή, που στο προηγούμενο μοντέλο βρισκόταν η οθόνη του υπολογιστή ταξιδίου) έχει τοποθετηθεί ένα μεγάλο ηχείο. Στην κεντρική κονσόλα παραμένουν οι επενδύσεις αλουμινίου, με τη διαφορά ότι τα χειριστήρια του κλιματισμού και η οθόνη του έχουν ανασχεδιαστεί.

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο κινείται με σταθερότητα (με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους να κάνουν την εμφάνισή τους), ενώ και σε πιο απαιτητικά κομμάτια με κλειστές στροφές, οι κλίσεις είναι περιορισμένες. Στα εκτός δρόμου τμήματα, το ιαπωνικό crossover δεν δείχνει να δυσανασχετεί, ακόμη και με τα ασφάλτινα ελαστικά.

Από πλευράς μηχανικού συνόλου, το ενδιαφέρον του 1,6 επικεντρώνεται στην αύξηση της ιπποδύναμης κατά 13 ίππους, με αυτήν πλέον να ανεβαίνει στους 120 ίππους, ενώ το σημαντικό είναι ότι επιτεύχθηκε μείωση στην κατανάλωση με αυτή να πέφτει στα 6,2 λτ./100 χλμ. Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από τα 15.720 ευρώ, ενώ σύμφωνα με το ΣΕΑΑ απέσπασε μερίδιο 9,42% στην κατηγορία του για την περίοδο Ιανουάριος-Αύγουστος 2011.

Mini Countyman

Στο Mini Countryman το νούμερο 4 έχει την τιμητική του, αφού είναι 4κίνητο, το μήκος του ξεπερνά τα 4 μέτρα και έχει 4 πλαϊνές πόρτες. Η εξωτερική του εμφάνιση συνάδει με τη σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας, όντας προσεγμένο στην λεπτομέρεια. Ομοίως, το εσωτερικό φωνάζει… Mini με την ποιότητα των υλικών να είναι πολύ καλή, ενώ αναφορικά με τους χώρους, άνετα θα χωρέσουν 4 επιβάτες με τις αποσκευές. Να σημειώσουμε πως ο χώρος αποσκευών ξεκινά στα 350 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων αυτός φτάνει τα 1.170 λίτρα.

Στο δρόμο, το «μικρό» της Mini διακρίνεται για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, κάτι δηλαδή που συμβαίνει και με τις υπόλοιπες εκδόσεις, αφού έχει «καρτίστικη αίσθηση, στιβαρό πλαίσιο, πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι και ισχυρούς κινητήρες. Για την ακρίβεια, το μοντέλο εφοδιάζεται με τρία σύνολα βενζίνης και 2 πετρελαίου.

Τέλος, να σημειώσουμε πως αναφορικά με το σύστημα 4κίνησης, σε φυσιολογικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται σε ποσοστό 50-50. Στην περίπτωση που η κεντρική μονάδα ελέγχου ευστάθειας ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης τότε εμπλέκονται μέσω ηλεκτρομαγνητικού πολύδισκου συμπλέκτη και οι τροχοί του πίσω άξονα, σε ποσοστό ακόμα και 100%.

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ το Countryman κατέχει το 7,82% της κατηγορίας του από την αρχή του χρόνου. Η τιμή του ξεκινά από 22.950 ευρώ για το 1.6 Countryman One.

Πηγή: autotriti.gr