«Είναι φανταστικό να έχεις ένα τέτοιο φύλακα άγγελο», σχολιάζει η Charlotte Tyson για την υπηρεσία προσωπικής συνδεσιμότητας και υποστήριξης OnStar που λανσάρισε η Opel τον Αύγουστο του 2015. Η Charlotte κατάγεται από την Αγγλία και ήταν από τους πρώτους οδηγούς στην Ευρώπη που είχαν την ευκαιρία να βιώσουν πώς αντιδρά αυτόματα η υπηρεσία OnStar σε μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Τον περασμένο Οκτώβριο, πηγαίνοντας στο σπίτι μιας φίλης, ενεπλάκη σε μετωπική σύγκρουση με άλλο αυτοκίνητο. Με το που ενεργοποιήθηκαν οι αερόσακοι του Corsa της, οι αισθητήρες του οχήματος αυτόματα ειδοποίησαν ένα σύμβουλο OnStar (τον φύλακα άγγελο της Charlotte) ο οποίος επικοινώνησε με τις ομάδες διάσωσης, ενώ παρέμεινε μαζί της στο τηλέφωνο μέχρι να φτάσει η βοήθεια στον τόπο του ατυχήματος.
Η αυτόματη απόκριση σε περίπτωση σύγκρουσης είναι ένα από τα πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά του συστήματος Opel OnStar, που κάνει την οδήγηση πιο άνετη και διασφαλίζει άριστη συνδεσιμότητα. Η μοναδική υπηρεσία που χρησιμοποιεί φιλικούς συμβούλους αντί ψυχρές μηχανές μπορεί επίσης να ξεκλειδώνει πόρτες από απόσταση, να κατεβάζει προορισμούς απευθείας στο αυτοκίνητο, να αποστέλλει emails για την κατάσταση του οχήματος και να προσφέρει ένα 4G/LTE Wi-Fi hotspot. Λιγότερο από 9 μήνες μετά το λανσάρισμά του, το σύστημα Opel OnStar έχει ήδη καταγράψει περίπου 1,5 εκατομμύριο διαδράσεις με πελάτες που επικοινωνούν μέσω τηλεφώνου, εφαρμογής κινητού ή του μπλε μπουτόν της υπηρεσίας OnStar. Σήμερα, το ένα στα δύο νέα Opel που πωλούνται στην Ευρώπη, εφοδιάζεται με OnStar.
«Αυτά τα απίστευτα νούμερα αποδεικνύουν ότι η υπηρεσία Opel OnStar σημειώνει τρομερή επιτυχία! Σε λιγότερο από ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα, η προσωπική μας υπηρεσία συνδεσιμότητας και υποστήριξης τείνει να γίνει χρήσιμος βοηθός για κάθε οδηγό επιβατικού μοντέλου Opel που θέλει να την έχει στο πλάι του», εξηγεί η Tina Müller, διευθύντρια Μάρκετινγκ του Opel Group. «Η γενιά των smartphone είναι περιχαρής με το 4G LTE Wi-Fi Hotspot, ενώ λειτουργίες όπως η Υπηρεσία Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης παρέχουν στους μεγαλύτερους σε ηλικία την ασφάλεια και προστασία που επιθυμούν ενώ οδηγούν».
Δημοφιλέστερη υπηρεσία είναι η εφαρμογή κινητού myOpel, την οποία περίπου 700.000 πελάτες με smartphone έχουν ενεργοποιήσει μέχρι σήμερα. Τα πιο δημοφιλή χαρακτηριστικά της εφαρμογής μέχρι τώρα είναι κλείδωμα/ξεκλείδωμα θυρών, online εντοπισμός οχήματος και ενεργοποίηση κόρνας του οχήματος και φώτων αλάρμ. Οι πελάτες μπορούν επίσης να έχουν πρόσβαση σε σημαντικά δεδομένα όπως κατάσταση λαδιού ή πίεση ελαστικών, να στέλνουν προορισμούς στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου και να διαχειρίζονται το ενσωματωμένο Wi-Fi hotspot, που επιτρέπει τη σύνδεση μέχρι επτά συσκευών μέσα και γύρω από το όχημα.
Από πέρσι που λανσαρίστηκε η Opel OnStar έχει λάβει περίπου 300.000 κλήσεις από πελάτες και έχει στείλει πάνω από 150.000 μηνιαία emails διάγνωσης οχήματος. Στο ίντερνετ, οι πελάτες έχουν συνδεθεί στη σελίδα Opel OnStar περίπου 300.000 φορές.
Η υπηρεσία Opel OnStar βοηθά επίσης τους ιδιοκτήτες οχημάτων και την αστυνομία σε περίπτωση κλοπής ενός οχήματος. Με την υπηρεσία Εντοπισμού Κλεμμένου Οχήματος, η OnStar μπορεί να συνεργάζεται στενά με την αστυνομία για την ταχεία και ασφαλή ανάκτηση του αυτοκινήτου και την επιστροφή στο νόμιμο ιδιοκτήτη του. Η λειτουργία του μπλοκαρίσματος ανάφλεξης (Ignition Block) επιτρέπει στην OnStar να στέλνει ένα σήμα στο όχημα που εμποδίζει τον κινητήρα να πάρει εμπρός μόλις γίνει αναφορά κλοπής του.
Χάρη στην OnStar, 15 κλεμμένα αυτοκίνητα έχουν εντοπιστεί και επιστραφεί στους ιδιοκτήτες τους μέχρι σήμερα, ακόμα και εκτός συνόρων! Το Astra του Dominik Gamel κλάπηκε στην Αυστρία. Αυτός αμέσως ανέφερε την κλοπή στην αυστριακή αστυνομία και την υπηρεσία OnStar, που εντόπισε το αυτοκίνητο στη γειτονική Ουγγαρία. Σε συνεργασία με την αστυνομία και των δύο χωρών, η υπηρεσία OnStar βοήθησε στην ανάκτηση του αυτοκινήτου και την επιστροφή στο νόμιμο ιδιοκτήτη του μέσα σε 24 ώρες. «Όταν μου έκλεψαν το Astra ήμουν πολύ στενοχωρημένος, θυμάται ο Dominik. «Νόμιζα ότι δεν το θα έβλεπα ξανά. Είμαι ευγνώμων στην OnStar που το έφερε πάλι σε μένα!»
Η υπηρεσία Opel OnStar διατίθεται με όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα Opel. Προσφέρεται σε πελάτες σε Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία και Ελβετία και σαν Vauxhall OnStar στο Ηνωμένο Βασίλειο. Θα ακολουθήσουν άλλες 18 χώρες μέχρι τον Αύγουστο του 2016.
Στην Ελλάδα, η υπηρεσία OnStar θα είναι διαθέσιμη από φέτος το φθινόπωρο.
Νίκος Τσάδαρης