Το Mega Truck, ένα φορτηγό μήκους 25,25 μέτρων και μέγιστης χωρητικότητας 60 τόνων, έκανε το πρώτο του ταξίδι στους ισπανικούς αυτοκινητόδρομους στη διαδρομή μεταξύ Palau-solità i Plegamans (Βαρκελώνη) και Martorell.

Το παρθενικό αυτό ταξίδι πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή της Seat ως επικεφαλής του project, καθώς και των Grupo Sesé, Cimalsa, Grupo Carreras, Tecnicarton & SF Consultants.

Οι εταιρείες αυτές εργάζονται από κοινού στη CIAC Logistics Commission από τον Ιούνιο 2015 και επιμελούνται τη διεξαγωγή πιλοτικών δοκιμών με στόχο την παρουσίαση της βιωσιμότητας μεγάλων φορτηγών και την υποστήριξη τακτικής χρήσης τους. Το φορτηγό είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες που καταγράφουν παραμέτρους της διαδρομής, ιδίως σε σχέση με θέματα ασφάλειας (πέδηση, ευελιξία, αντοχή μηχανικών στοιχείων κ.λπ.).

Κατά την παρουσίαση στο εργοστάσιο της Seat στο Martorell, ο διευθυντής Logistics της Seat, Enric Martí, τόνισε: «Είμαστε πολύ περήφανοι ως επικεφαλής αυτής της πρωτοποριακής πρωτοβουλίας στην Ισπανία, η οποία θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα των διαδικασιών logistics στο εργοστάσιο στο Martorell. Η επιτυχία αυτού του πιλοτικού προγράμματος μας κάνει αισιόδοξους και ως εκ τούτου αναμένουμε να καλύψουμε τρεις διαδρομές στην ιβηρική χερσόνησο με το mega truck τους επόμενους μήνες».

Το Mega truck που κατασκευάστηκε από τη Scania στο εργοστάσιο της Seat στο Martorell, είναι κλειδί για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας.

Η CIAC Logistics Commission υποστηρίζει ότι η χρήση των mega trucks αποφέρει εξοικονόμηση 22% στο κόστος logistics και σημαντική μείωση της τιμής του τόνου κάθε μεταφερόμενου εμπορεύματος. Σημειώνουμε πως δύο mega trucks ισοδυναμούν με τρία συμβατικά. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο πρόεδρος της CIAC Vicenç Aguilera «αυτή η εξοικονόμησης του κόστους, εκτός του ότι επηρεάζει άμεσα τόσο το προμηθευτή όσο και τον κατασκευαστή, ωφελεί περαιτέρω το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς και τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας».

Η χρήση των mega trucks οδηγεί επίσης στην εξοικονόμηση ενέργειας και στη προστασία του περιβάλλοντος, όπως τη μείωση των εκπομπών CO2 και ρύπων κατά 14% λόγω της κυκλοφορίας λιγότερων φορτηγών στους δρόμους.

Μετά από αυτό το πρώτο ταξίδι οι υποστηρικτές του συγκεκριμένου project θα συνεχίσουν να εργάζονται για την τακτική χρήση των mega trucks στους ισπανικούς δρόμους. Επί του παρόντος μπορούν να ταξιδέψουν μόνο με άδεια που χορηγείται από το National Department of Traffic (Catalan or Basque traffic departments). Στην Ευρώπη, η κυκλοφορία των mega truck επιτρέπεται στη Σουηδία, Φιλανδία, Δανία, Κάτω Χώρες, Πορτογαλία και σε ορισμένες περιοχές της Νορβηγίας.

sgdsg

Νίκος Τσάδαρης