Μετά τη Citroen και την Peugeot, από τον Ιούνιο και η Opel θα δημοσιεύει τιμές κατανάλωσης στον κύκλο δοκιμών WLTP, που βασίζεται σε πιο ρεαλιστικές καθημερινές συνθήκες οδήγησης, ενώ από τον Αύγουστο θα εφαρμόζει τεχνολογία επιλεκτικής αναγωγής καυσαερίων (SCR) σε νέα οχήματα diesel σε σύγκριση με προδιαγραφές RDE για NOx.

Η Opel ανέλυσε λεπτομερώς τη στρατηγική της που επιδιώκει μεγαλύτερη διαφάνεια, αξιοπιστία και απόδοση, όπως ανακοίνωσε τον περασμένο Δεκέμβριο. Από φέτος το καλοκαίρι, η εταιρία θα κάνει το επόμενο βήμα προκειμένου να βελτιώσει τη διαφάνεια και να είναι σύννομη με τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Ξεκινώντας με το Astra από τον Ιούνιο (και επιπλέον των επίσημων τιμών κατανάλωσης και εκπομπών CO2), η Opel θα δημοσιεύει αποτελέσματα κατανάλωσης από διαφορετικά οδηγικά στυλ όπως έχουν καταγραφεί στις δοκιμές WLTP. Επιπλέον, θα εφαρμόσει μία πρωτοβουλία για μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου NOx, μέσω επιλεκτικής αναγωγής καυσαερίων SCR (Selective Catalytic Reduction) σε νέα οχήματα diesel από τον Αύγουστο και μετά. Πρόκειται για ένα ενδιάμεσο βήμα με σκοπό τη συμμόρφωση με τη λεγόμενη RDE νομοθεσία (Real Driving Emissions) που θα τεθεί σε ισχύ από το Σεπτέμβριο του 2017.

Η γερμανική εταιρία προτίθεται να προσφέρει στις Ρυθμιστικές Αρχές στρατηγικές χαρτογράφησης κινητήρα που θα μπορούν να λειτουργήσουν σαν βάση διαλόγου υπέρ της πρόληψης.

Τα αποτελέσματα αυτά, που θα απεικονίζουν ένα εύρος κατανάλωσης με χαμηλή και υψηλή τιμή, θα προσφέρονται αρχικά για το M.Y. 2016 Astra και θα δημοσιεύονται σε αποκλειστικό, ξεχωριστό ιστότοπο της Opel, πετυχαίνοντας μεγαλύτερη διαφάνεια. Οι τιμές που ορίζονται στον κύκλο WLTP θα δημοσιεύονται και για άλλα μοντέλα προς το τέλος της χρονιάς.

Σύμφωνα με τα σχέδια της Ε.Ε., ο «Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης» (NEDC) θα αντικατασταθεί από το 2017 με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές του «Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure» (WLTP). Το WLTP είναι απαραίτητο να διατηρήσει τυποποιημένα, αναπαραγώγιμα και συγκρίσιμα αποτελέσματα.

Επιπλέον, (όπως ανακοίνωσε το Δεκέμβριο) η Opel αναλαμβάνει δράση και σε ό,τι αφορά τις εκπομπές NOx για να βελτιώσει τους κινητήρες Euro 6 diesel SCR εν όψει των μελλοντικών προδιαγραφών του RDE. Το RDE είναι το υπό ρεαλιστικές οδηγικές συνθήκες πρότυπο που συμπληρώνει τις τρέχουσες μεθόδους δοκιμών και μετρά τα καυσαέρια ενός οχήματος κατευθείαν στο δρόμο.

Η βελτιωμένη εκδοχή Euro 6 SCR θα αρχίσει να εφαρμόζεται σε νέα οχήματα από τον Αύγουστο του 2016. Επίσης, στα πλαίσια των ενεργειών για την ικανοποίηση των πελατών, θα περιλαμβάνεται μία εθελοντική δοκιμή με τη συμμετοχή πελατών, 57.000 οχημάτων Euro 6 SCR που κυκλοφορούν ήδη στους ευρωπαϊκούς δρόμους (Zafira Tourer, Insignia και Cascada). Η δραστηριότητα θα ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2016.

opel1

Νίκος Τσάδαρης