Τα μικρότερα αυτοκίνητα είναι δημοφιλή σε μεγάλες πόλεις με πυκνή κυκλοφορία και περιορισμένους χώρους στάθμευσης. Ωστόσο, ο ενθουσιασμός ακόμα και των πιο ένθερμων οπαδών μικρών αυτοκινήτων μπορεί να εξανεμιστεί μέσα σε πολύωρο μποτιλιάρισμα. Μετά από ατελείωτες αλλαγές με 1η – 2η σχέση οι οδηγοί συχνά αποζητούν την πολυτέλεια ενός αυτόματου κιβωτίου.
Τα αυτόματα κιβώτια που επιλέγουν τη σωστή σχέση χωρίς παρέμβαση του οδηγού είναι πολύ άνετα και εύχρηστα. Ωστόσο, το κόστος τους είναι συχνά δυσβάσταχτο για τους περισσότερους οδηγούς μικρότερων οχημάτων. Η διαφορά στην τιμή μεταξύ μοντέλων με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο μπορεί να είναι μερικές χιλιάδες ευρώ.
Ευτυχώς, οι οδηγοί μικρών αυτοκινήτων δεν χρειάζεται να απαρνηθούν εντελώς αυτή τη μικρή πολυτέλεια. Ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο, βασισμένο σε χειροκίνητο με αυτοματοποιημένο σύστημα αλλαγών σχέσεων, είναι μία προσιτή, αποδοτική εναλλακτική πρόταση έναντι ενός συμβατικού αυτόματου για μικρά ή συμπαγή μοντέλα.
Αν και τα αυτοματοποιημένα μηχανικά κιβώτια δεν μπορούν να φτάσουν τα κορυφαία επίπεδα άνεσης των πλήρως αυτόματων, εν τούτοις προσφέρουν αισθητά μεγαλύτερη άνεση από τα χειροκίνητα του είδους λόγω των αυτόματων αλλαγών σχέσεων, αλλά και χαμηλότερη κατανάλωση.
Η τελευταία γενιά αυτοματοποιημένων μηχανικών κιβωτίων όπως το Easytronic 3.0 της Opel, είναι ιδιαίτερα προηγμένη, προσφέροντας αφενός βελτιωμένες αλλαγές και ευκολία στην οδήγηση, αφετέρου βελτιστοποιημένες λειτουργίες όπως «creep» και «launch».
Συγκριτικά με προηγούμενα κιβώτια του είδους, το Easytronic 3.0 εντυπωσιάζει με τις ομαλότερες αλλαγές σχέσεων και την αμεσότητα απόκρισης. Εκτός από το αυτόματο πρόγραμμα, το Easytronic 3.0 διαθέτει και μηχανικό πρόγραμμα αλλαγών μέσω απλής κίνησης του επιλογέα.
Η ευρεία κλιμάκωση των πέντε σχέσεων μειώνει τις στροφές του κινητήρα βελτιώνοντας επίπεδα ήχου, κυρίως στις υψηλότερες ταχύτητες. Το «Creep» mode για ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα είναι παρόμοιο με ενός αυτόματου κιβωτίου, ενώ η ειδική λειτουργία start/stop επιτρέπει άμεση εκκίνηση και επιτάχυνση.
Για βέλτιστη οικονομία καυσίμου, το Easytronic 3.0 επιλέγει αυτόματα την πιο αποδοτική σχέση και συνδυάζεται με την τεχνολογία Start/Stop που μειώνει την κατανάλωση ακόμα περισσότερο κυρίως σε αστικές περιοχές. Σε συνδυασμό με το Easytronic 3.0, το νέο Astra 1.0 ecoFLEX είναι ένα από τα πιο αποδοτικά βενζινοκίνητα οχήματα της κατηγορίας του, καταναλώνοντας μόλις 4,2 lit / 100 km (96 grams CO2/km) στο μικτό κύκλο NEDC.
Η Opel προσφέρει επίσης το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο Easytronic 3.0 με την οικογένεια μικρών μοντέλων της Adam και Corsa, καθώς και με το νέο Astra, το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016.
Νίκος Τσάδαρης