Πριν 130 χρόνια και συγκεκριμένα στις 29 Ιανουαρίου 1886, ο Karl Benz κατέθεσε (και κατοχύρωσε) στο Αυτοκρατορικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών του Βερολίνου την πιο σημαντική ευρεσιτεχνία της βιομηχανικής εποχής: ένα «μηχανοκίνητο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης» που αποτέλεσε την αρχική ιδέα πίσω από την εξέλιξη του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα. Σήμερα, ή μάλλον από τις 11 Ιανουαρίου 2016, η Mercedes βρίσκεται στη “Motown”, το Detroit, για να παρουσιάσει τη νέα E-Class, το αυτοκίνητο με τις τεχνολογικές καινοτομίες που –όπως ισχυρίζεται ο κατασκευαστής- θα κάνει την επανάσταση στην αυτοκίνηση για ακόμη μία φορά.
Τον παραπάνω ισχυρισμό επιβεβαιώνουν:
1. Το καινοτόμο υβριδικό σύστημα plug-in hybrid, σε συνδυασμό με τις τεχνικές ελαφράς κατασκευής και τις εξαιρετικές επιδόσεις όσον αφορά στην αεροδυναμική, που θέτουν νέα στάνταρ οικονομίας.
2. Η νέα αερανάρτηση πολλαπλών θαλάμων, η οποία εγγυάται εξαιρετική οδηγική άνεση.
Η τεράστια γκάμα καινοτομιών που διαθέτει η νέα E-Class περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας Active Lane, το οποίο καθοδηγεί τη λιμουζίνα στη λωρίδα που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Χαρακτηριστικό της «εξυπνάδας» που διαθέτει η νέα E-Class, είναι η άδεια που δόθηκε από τις Αρχές της Νevada των ΗΠΑ να κυκλοφορεί αυτόνομα στους δρόμους της Πολιτείας ώστε να κάνει τις απαραίτητες δοκιμές. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο με αυτοκίνητο παραγωγής και όχι ένα πρωτότυπο. Η Mercedes-Benz είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έλαβε τέτοια άδεια κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Τεχνολογίας (CES) του Λας-Βέγκας νωρίτερα φέτος.
Η ικανότητα επεξεργασίας των εξελιγμένων ηλεκτρικών/ ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου και η μηχανογραφική του πλατφόρμα, σε συνδυασμό με τους αισθητήρες του, επιτρέπουν ένα βαθμό αυτόνομης οδήγησης, γεγονός που δεν έχει προηγούμενο στα μοντέλα παραγωγής, καθώς το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να χρησιμοποιεί το τιμόνι, αν υποθέσουμε ότι θέλει κάποια στιγμή να το κάνει. Η λωρίδα κυκλοφορίας και η ταχύτητα του αυτοκινήτου ρυθμίζονται, ενώ το αυτοκίνητο αντιδρά στα όρια ταχύτητας και την κυκλοφορία γύρω από αυτό.
Το «έξυπνο» business σεντάν
Η δέκατη γενιά της E-Class, προσφέρει κομψές λεπτομέρειες, συναισθηματική σχεδίαση και υψηλής ποιότητας εσωτερικό. Επιπλέον, με πλήθος καινοτομιών, η άνεση και η ασφάλεια ανεβαίνουν σε ένα σαφώς ανώτερο επίπεδο ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα νέα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Σε συνδυασμό δε με το σύστημα Infotainment και τα συστήματα ελέγχου, η εμπειρία οδήγησης γίνεται πρωτόγνωρη. Το ίδιο ισχύει και για τον νέο πετρελαιοκινητήρα που σε συνδυασμό με την ελαφριά κατασκευή και τον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή, θέτουν το πρότυπο όσον αφορά την οικονομία στην κατηγορία. Επιπλέον το συγκεκριμένο μοντέλο κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση, ενώ αναβαθμίζει την οικονομία, την ασφάλεια και την άνεση, αυξάνοντας ταυτόχρονα την οδηγική ευχαρίστηση.
Μέγεθος/Εμφάνιση
Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το μήκος του μεταξονίου της E-Class έχει αυξηθεί κατά 65 χλστ (2939/2874) και το συνολικό μήκος της κατά 43 χιλιοστά (4923/4880). Το μακρύ καπό σε συνδυασμό με τον στιλ «Coupé» σχεδιασμό της οροφής, δημιουργεί μία όμορφη σπορτίφ σιλουέτα. Το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από κοντούς προβόλους, μακρύ μεταξόνιο, μεγάλους τροχούς και ξεκάθαρες γραμμές στα πλευρά δημιουργώντας μία μοντέρνα και δυναμική εικόνα που εκφράζει απόλυτα τη φιλοσοφία της μάρκας.
Εμπρός η βασική έκδοση διαθέτει την κλασική μάσκα Mercedes με το αστέρι στο καπό, όπως και η γραμμή Exclusive. Οι γραμμές Avantgarde και AMG Line αναγνωρίζονται εύκολα από τη σπορ μάσκα του ψυγείου, με το κεντρικό, μεγάλο αστέρι της Mercedes να διακοσμεί το κέντρο του.
Πίσω, τα μονοκόμματα πίσω φώτα είναι σχεδιασμένα ως δύο μπάρες πλαισιωμένες από το αμάξωμα και προσδιορίζουν με σαφήνεια την E-Class ως το νέο μέλος της οικογένειας των λιμουζίνων Mercedes. Τα πίσω φώτα που διατίθενται στον προαιρετικό εξοπλισμό προσφέρουν μία αίσθηση αστερόσκονης, θυμίζοντας τη λάμψη ενός κινητήρα τζετ. Αυτό το «οπτικό εφέ» έχει δημιουργηθεί από την πρωτοποριακή τεχνολογία ανακλαστήρων με μία ειδικά διαμορφωμένη επίστρωση της επιφάνειας των πίσω φώτων.
Εσωτερικό/Εξοπλισμός
Το εσωτερικό αποπνέει την σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes. Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει δύο «επόμενης γενιάς» οθόνες υψηλής ανάλυσης, με μια ευρεία οθόνη διαγωνίου 12,3 ιντσών η κάθε μία. Κάτω από το κοινό τους γυάλινο κάλυμμα, οι δύο οθόνες δείχνουν σα να αιωρούνται στον αέρα, δημιουργώντας ένα κεντρικό στοιχείο που τονίζει τον οριζόντιο προσανατολισμό του εσωτερικού σχεδιασμού. Όπως το ταμπλό, έτσι και το cockpit περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη με εικονικά όργανα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, καθώς και μια κεντρική οθόνη πάνω από την κονσόλα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών σχεδιαστικών στυλ για το ταμπλό οργάνων: «Classic», «Sport» και «Progressive».
Επιπλέον, χειριστήρια αφής στο τιμόνι κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση σε ένα αυτοκίνητο. Όπως σε ένα περιβάλλον smartphone, ανταποκρίνονται με ακρίβεια σε οριζόντιες και κάθετες κινήσεις, επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει ολόκληρο το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας απλά με την ένταση των κινήσεων των δακτύλων του χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι. Ακολουθώντας τον κανόνα “τα χέρια στο τιμόνι, τα μάτια στο δρόμο», η διάσπαση της προσοχής του οδηγού είναι ελάχιστη.
Τα χειριστήρια για το σύστημα infotainment παρέχονται με τη μορφή ενός touchpad στην κεντρική κονσόλα, το οποίο μπορεί να αναγνωρίσει ακόμη και χειρόγραφα γράμματα, ενώ διατίθεται και το σύστημα φωνητικού ελέγχου Linguatronic. Υπάρχουν επίσης κουμπιά άμεσης πρόσβασης για τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών, όπως το σύστημα κλιματισμού ή για την άνετη ενεργοποίηση και απενεργοποίηση ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Νέα, έξυπνα γραφικά με απεικονίσεις υψηλής ανάλυσης και κινούμενα σχέδια, σε συνδυασμό με μια απλουστευμένη λογική, ενισχύουν ακόμα περισσότερο την πρωτόγνωρη εμπειρία χειρισμού. Ταυτόχρονα, οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα ευρύχωρο εσωτερικό που συνδυάζει την κομψότητα της πολυτελούς κατηγορίας με σπορτίφ πινελιές.
Τα υψηλής ποιότητας υλικά περιλαμβάνουν ξύλο, ενώ η χρήση αυθεντικών υλικών συνεχίζεται και στις δερμάτινες επενδύσεις των θυρών καθώς και στη μεσαία γραμμή για επιλεγμένες γραμμές εξοπλισμού. Ένα ακόμη σαφές χαρακτηριστικό της Mercedes, είναι η υψηλής ποιότητας εμφάνιση και αίσθηση που προέρχεται από τη σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια και την ποιοτική συναρμογή.
Για τον εσωτερικό φωτισμό χρησιμοποιείται αποκλειστικά η τεχνολογία LED, που διασφαλίζει τη διάρκεια, την οικονομία και την εξοικονόμηση ενέργειας. Το ίδιο ισχύει και για τον φωτισμό περιβάλλοντος που περιλαμβάνεται σε διάφορες γραμμές εξοπλισμού. Με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα από 64 χρώματα, προσφέρει απεριόριστες ευκαιρίες για εξατομίκευση. Προσφέρει φωτεινές πινελιές σε διακοσμητικά στοιχεία, την κεντρική οθόνη, το ντουλαπάκι συνοδηγού στην κεντρική κονσόλα, τις χειρολαβές, τα εμπρός και πίσω μαρσπιέ, τις θήκες στις πόρτες, στην κονσόλα της οροφής αλλά και στα ηχεία tweeter (εάν το όχημα είναι εξοπλισμένο με το ηχοσύστημα Burmester high-end 3D surround).
Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της νέας E-Class είναι τα καθίσματά της, με την εργονομία και την άνεση που προσφέρουν στα μακρινά ταξίδια, ενώ διατίθενται σε ξεχωριστό σχεδιασμό για κάθε γραμμή εξοπλισμού. Ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό σε αυτήν την κατηγορία είναι το πακέτο «Heat Comfort», με το οποίο θερμαίνονται εκτός από τα καθίσματα, τα υποβραχιόνια στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα.
Το πίσω κάθισμα στη νέα E-Class διατίθεται με τρεις διαφορετικές επιλογές διαίρεσης της πλάτης κατά 40% – 20% – 40% , ενώ το κεντρικό πίσω υποβραχιόνιο είναι μία θήκη για μικροαντικείμενα καθώς και δύο πτυσσόμενες ποτηροθήκες. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για την τοποθέτηση θήκης ενός τάμπλετ για τους πίσω επιβάτες.
Κινητήρες
Η νέα E-Class διατίθεται με την επιλογή δύο κινητήρων: η E 200 με έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1991 κ.εκ., και η E 220 d με έναν ολοκαίνουριο 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1950 κ.εκ..
Η πιο ισχυρή έκδοση πετρελαιοκινητήρα διαθέτει έναν 6κύλινδρο κινητήρα με προηγμένη τεχνολογία καυσαερίων SCR, με ισχύ 258 ίππους και μέγιστη ροπή 63,2 χγρμ.
Μοντέλο | Κυβισμός.εκ. | Ισχύς | Ροπή | 0-100
σε δευτ |
Καταναλωση | Εκπομπές Ρύπων |
E 200
|
1991 | 184 | 30,6 | 7.7
|
5.9
|
132
|
E 220 d
|
1950 | 195 | 40,8 | 7.3 | 3.9 | 102 |
E 350 d | 2987 | 258 | 63,2 | 5.9 | 5.1 | 133 |
Όλοι οι κινητήρες της νέας E-Class διαθέτουν τη λειτουργία ECO start/stop. Οι βενζινοκινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων EU 6, ενώ ο νέος 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας OM 654 έχει ήδη ρυθμιστεί ώστε να συμμορφώνεται με τα μελλοντικά όρια RDE.
Νέος 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας
Ο νέος, 2λιτρος 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σηματοδοτεί τη γέννηση μίας νέας γενιάς κινητήρων της Mercedes και ανοίγει νέους ορίζοντες στην οικονομία. Επιπλέον, είναι πιο κοντός και πιο συμπαγής από τον προκάτοχό του χάρη στη μειωμένη διάσταση των κυλίνδρων (90 χλστ αντί για 94 χλστ). Παρ’ όλο που έχει χαμηλότερο κυβισμό από τον προηγούμενο κιντήρα, μειωμένο κατά δύο λίτρα περίπου, ο νέος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 195 ίππους και η μεικτή κατανάλωσή του είναι μόλις 3,9 λίτρα / 100 χλμ, που σημαίνει εκπομπή μόλις 102 γρ. ρύπων / χλμ, τιμή που μέχρι σήμερα μόνο σημαντικά μικρότερα οχήματα μπορούσαν να πετύχουν.
Επιπλέον, η 4κύλινδρη μονάδα διαθέτει ενιαίο στάδιο υπερσυμπίεσης και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Τόσο η κεφαλή του κυλίνδρου και ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ η Mercedes ανέπτυξε την επιφανειακή επίστρωση Nanoslide, η οποία μειώνει αποτελεσματικά την τριβή μεταξύ της επιφάνειας του κυλίνδρου και του χαλύβδινου εμβόλου.
Kιβώτιο εννέα ταχυτήτων
Όλα τα μοντέλα που θα λανσαριστούν στην αγορά θα είναι εξοπλισμένα με το νέο 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC. Το κιβώτιο αυτό επιτρέπει τη γρήγορη αλλαγή ταχυτήτων και τις χαμηλές στροφές του κινητήρα, γεγονός που έχει ευεργετική επίδραση στα επίπεδα απόδοσης και θορύβου.
Αναρτήσεις
Η ανάρτηση της νέας E-Class προσφέρει ευελιξία και οδηγική απόλαυση σε δρόμους με στροφές, ενώ προσφέρει το υψηλότερο επίπεδο άνεσης στην κατηγορία της. Τα σεντάν διατίθενται με χαλύβδινες αναρτήσεις στον βασικό τους εξοπλισμό και σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις αυτές, διατίθενται τρία συστήματα ανάρτησης Direct Control με σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης:
– Ανάρτηση Comfort
– Άνετη ανάρτηση Avantgarde με σπορ χαρακτήρα, χαμηλωμένη κατά 15 χλστ
– Σπορ ανάρτηση με προσαρμοζόμενη ρύθμιση απόσβεσης, χαμηλωμένη κατά 15 χλστ, η οποία αντικαθιστά την κλασική σπορ ανάρτηση
Εναλλακτικά, η νέα E-Class μπορεί να εξοπλιστεί με αερανάρτηση πολλαπλών θαλάμων, όντας το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει αυτή την επιλογή. Πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος είναι οι τρεις θάλαμοι διαφορετικού μεγέθους στα στελέχη του πίσω άξονα και δύο στα στελέχη του εμπρόσθιου άξονα, που καθιστούν δυνατό τον έλεγχο της αερανάρτησης, σε τρία στάδια. Με τον τρόπο αυτό, οι επιβάτες απολαμβάνουν τη μαλακή ανάρτηση και μία αίσθηση οδηγικής ευστάθειας καθώς αυξάνεται η ταχύτητα.
Επιπλέον, η ιδιαίτερα ευαίσθητη και γρήγορη ανταποκρινόμενη αερανάρτηση πολλαπλών θαλάμων Air Body Control διαθέτει κυκλική αυτό-ανύψωση για μέγιστη οδηγική άνεση, ακόμη και με το όχημα φορτωμένο. Ελέγχει το ύψος ανάλογα με την ταχύτητα και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου στον αυτοκινητόδρομο, χαμηλώνοντας για παράδειγμα το ύψος του οχήματος. Όταν πρόκειται για οδήγηση σε ανώμαλους ή βοηθητικούς δρόμους , η απόσταση από το έδαφος μπορεί επίσης να αυξηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού στον αριστερό διακόπτη ρύθμισης ύψους.
Η αερανάρτηση πολλαπλών θαλάμων συμπληρώνεται από ένα συνεχούς λειτουργίας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης κραδασμών, το οποίο προσαρμόζει την απόσβεση σε κάθε τροχό ανάλογα με τις τρέχουσες συνθήκες οδήγησης και τις συνθήκες στο δρόμο πλήρως αυτόματα κατά την εκτέλεση ελιγμών αποφυγής ή οδήγηση σε κακό οδόστρωμα. Ως εκ τούτου, το σύστημα παρέχει εξαιρετική οδηγική άνεση και άψογη δυναμική οδηγική συμπεριφορά.
Επιλέον, ο διακόπτης Dynamic Select στο κόκπιτ επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη ρύθμιση που προτιμά από τις τέσσερις επιλογές που του δίνονται σχετικά με το Air Body Control: “Comfort”, “ECO”, “Sport” και “Sport +”. Η πρόσθετη επιλογή «Individual» επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώνει το όχημα ανάλογα με τις δικές του προτιμήσεις.
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Τα νέα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας της E-Class ενισχύουν περαιτέρω την ασφάλεια, την άνεση και την υποστήριξη του οδηγού.
Το Active Brake Assist, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό και είναι σε θέση να προειδοποιήσει τον οδηγό για επικείμενο κίνδυνο πρόσκρουσης, να παρέχει ακριβώς το σωστό επίπεδο υποστήριξης κατά τη διάρκεια της έκτακτης πέδησης, και εάν είναι απαραίτητο, να ενεργοποιήσει την πέδηση αυτόματα. Εκτός από την πιο αργή κίνηση του προπορευόμενου οχήματος & τα σταματημένα οχήματα, μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πεζούς που διασχίζουν την επικίνδυνη ζώνη μπροστά από το όχημα.
Επιπλέον, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τόσο το ρυθμιζόμενο Attention Assist, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για έλλειψη προσοχής και υπνηλία, όσο και το Crosswind Assist, το οποίο μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά τον οδηγό με την άμβλυνση των συνεπειών των ισχυρών ανέμων και να εμποδίσει το όχημα να παρασυρθεί εκτός δρόμου.
Τα κυριότερα σημεία του προαιρετικού πακέτου Driver Assistance τα οποία καθιστούν την E-Class την πιο έξυπνη λιμουζίνα στην κατηγορία της περιλαμβάνουν τα:
DRIVE PILOT: Ένα σύστημα ορόσημο στην πορεία προς την αυτόνομη οδήγηση από τη Mercedes-Benz. Όπως το Distance Pilot DISTRONIC, το καινοτόμο σύστημα μπορεί να διατηρεί αυτόματα τη σωστή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, αλλά και να τα ακολουθεί με ταχύτητες έως 210 km/h. Αυτό διευκολύνει τον οδηγό, ο οποίος δεν χρειάζεται να επεμβαίνει πατώντας το πεντάλ φρένου ή γκαζιού στο εύρος λειτουργίας του DRIVE PILOT, ενώ υποστηρίζεται σημαντικά και στη διεύθυνση του αυτοκινήτου. Ακόμη ένα μοναδικό χαρακτηριστικό του συστήματος είναι ότι στις ταχύτητες πάνω από 130km/h μπορεί να συνεχίσει να παρεμβαίνει δραστικά λαμβάνοντας υπόψη τα οχήματα που κινούνται στο συγκεκριμένο περιβάλλον και τον χώρο, ακόμη και εάν οι γραμμές δεν είναι διακριτές, όπως για παράδειγμα σε έναν δρόμο όπου εκτελούνται έργα. Επομένως το σύστημα κάνει την οδήγηση ευκολότερη ιδιαίτερα σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης. Ακόμη ένα χαρακτηριστικό το οποίο διευκολύνει τον οδηγό σε τέτοιες καταστάσεις είναι η επιμηκυμένη λειτουργία επανεκκίνησης, η οποία επιτρέπει την αυτόματη επανεκκίνηση του αυτοκινήτου 30 δευτερόλεπτα μετά τη στάση που ενεργοποίησε το Pilot DISTRONIC.
Σε συνδυασμό με το σύστημα COMAND Online, η λειτουργία Speed Limit Pilot μπορεί να προσαρμόσει αυτόνομα την ταχύτητα του οχήματος εντός των ορίων τα οποία μπορούν να ανιχνευτούν από τις κάμερες ή αναφέρονται στο σύστημα πλοήγησης, π.χ. 50 χλμ/ώρα σε κατοικημένες περιοχές ή 100 χλμ/ώρα σε επαρχιακούς δρόμους. Οι πρόσθετες καινοτομίες του DRIVE PILOT περιλαμβάνουν, για πρώτη φορά, το Active Lane-change Assistant. Λειτουργώντας με βάση τα ραντάρ και κάμερα, αυτό το σύστημα βοηθά τον οδηγό όταν αλλάζει λωρίδες σε δρόμους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας ώστε να μπορεί να κατευθύνει το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας που επιλέγεται από τον οδηγό – σε περίπτωση προσπέρασης, για παράδειγμα. Μόλις ο οδηγός έχει δηλώσει για τουλάχιστον δύο δευτερόλεπτα ότι θέλει να στρίψει, το Active Lane-change Assistant βοηθά στην κατεύθυνση του τιμονιού στην παρακείμενη λωρίδα εάν ανιχνεύσει ότι η λωρίδα είναι άδεια.
Active Brake Assist με λειτουργία cross-traffic: Σε σύγκριση με τη βασική έκδοση, το σύστημα έχει επεκτείνει τα όρια ταχύτητας σε σχέση με τα άλλα οχήματα και τους πεζούς. Επιπλέον, μπορεί να ανιχνεύσει κίνηση διέλευσης σε κόμβους, και αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, ενεργοποιεί την πέδηση αυτόνομα. Για πρώτη φορά, μπορεί επίσης να ανιχνεύσει επικίνδυνες καταστάσεις στο τέλος της ουράς της κυκλοφοριακής συμφόρησης, όπου δεν υπάρχει περιθώριο για ελιγμούς και να ξεκινήσει την αυτόνομη πέδηση πολύ νωρίτερα απ’ότι συνήθως σε τέτοιες καταστάσεις. Κατά συνέπεια, είναι δυνατόν να αποφευχθούν πλήρως τα ατυχήματα σε ταχύτητες μέχρι 100 χλμ/ώρα ή να μειωθεί σημαντικά η σοβαρότητα των ατυχημάτων σε ταχύτητες πάνω από αυτό το επίπεδο.
Καινοτόμο Σύστημα Υποβοήθησης Οδήγησης: Αυτό το νέο σύστημα συμπληρώνει ιδανικά τη λειτουργία ανίχνευσης πεζών Active Brake Assist. Όταν ο οδηγός εσκεμμένα ή ενστικτωδώς εκτελεί έναν ελιγμό σε μια επικίνδυνη κατάσταση, η λειτουργία αυτή μπορεί να βοηθήσει με τον ακριβή υπολογισμό της ροπής διεύθυνσης για να υποστηρίξει την κίνηση του τιμονιού. Αυτό βοηθά τον οδηγό να αποφύγει τον πεζό με έναν ελεγχόμενο τρόπο, ενώ στη συνέχεια διευκολύνει την ευθυγράμμιση του οχήματος έως ότου η κατάσταση να διευθετηθεί με ασφάλεια.
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης: Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης στο νέο πακέτο Driver Assistance περιλαμβάνουν επίσης τα ήδη υπάρχοντα συστήματα τα οποία έχουν εξελιχθεί περαιτέρω όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας τους και τους αισθητήρες που χρησιμοποιούν. Το Active Lane Keeping Assist μπορεί να σταματήσει τον οδηγό από άσκοπη αλλαγή λωρίδας, επεμβαίνοντας διορθωτικά με μονόπλευρη εφαρμογή των φρένων, ακόμη και στην περίπτωση των διακεκομμένων γραμμών και τον κίνδυνο της σύγκρουσης, π.χ. με όχημα που κινείται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ή κατά τη διάρκεια οχημάτων που προσπερνούν γρήγορα την E-Class. Το Active Blind Spot Assist μπορεί τώρα να προειδοποιεί για τον κίνδυνο πλευρικής σύγκρουσης σε τυπικές συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη σε χαμηλές ταχύτητες και, όπως και πριν, να παρέμβει διορθωτικά την τελευταία στιγμή για να αποτραπεί μια σύγκρουση σε ταχύτητες πάνω από 30 χλμ/ώρα. Το PRE-SAFE PLUS μπορεί να προστατεύσει από τις συγκρούσεις με οχήματα που ακολουθούν.
Επιπλέον, η γκάμα εξοπλισμού της νέα E-Class περιλαμβάνει:
– Remote Parking Pilot: Για πρώτη φορά, το σύστημα αυτό επιτρέπει στο όχημα να κινείται μέσα και έξω από γκαράζ και χώρους στάθμευσης από απόσταση, χρησιμοποιώντας ένα smartphone app, που επιτρέπει στους επιβάτες να έχουν εύκολη πρόσβαση στο αυτοκίνητο, ακόμη και αν ο χώρος είναι πολύ περιορισμένος.
– Επικοινωνία Car-to-X: Πρόκειται για την διαδικτυακή σύνδεση car-to-car, που τώρα έφτασε η στιγμή για να μπει στη γραμμή παραγωγής η λύση Car-to-X. H Mercedes θέτει τη νέα E-Class στην κυκλοφορία με επικοινωνία Car-to-X, επεκτείνοντας τη λειτουργία Live Traffic Information. Η αρχή της λειτουργίας είναι ότι, όλα τα οχήματα που συμμετέχουν στο Car-to-X επικοινωνούν τακτικά με μία ενημερωτική πλατφόρμα δηλώνοντας τη θέση τους και λαμβάνουν μηνύματα σχετικά με το εκάστοτε περιβάλλον τους. Οι άκρως επίκαιρες πληροφορίες σχετικά με τις κυκλοφοριακές συνθήκες ή πιθανή ολισθηρότητα των δρόμων εμφανίζονται στην προβολή χαρτών του COMAND Online. Έτσι, ο οδηγός προειδοποιείται οπτικά ή/και ηχητικά σχετικά με πιθανούς κινδύνους.
– PRE-SAFE impulse side: Το σύστημα αυτό είναι μέρος του πακέτου Driving Assistance PLUS. Αν επίκειται μία πλευρική σύγκρουση , κινεί τον οδηγό ή τον συνοδηγό μακριά από την επικίνδυνη ζώνη σε μια πλάγια κατεύθυνση για προληπτικούς λόγους. Για να γίνει αυτό, τα πλαϊνά μαξιλάρια των πολυλειτουργικών καθισμάτων γεμίζουν με αέρα για να παρέχουν πιο σταθερή στήριξη μέσα σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου, αυξάνοντας έτσι την απόσταση μεταξύ των επιβατών και της πόρτας και, ταυτόχρονα, μειώνοντας τις δυνάμεις που επενεργούν στους επιβαίνοντες.
– PRE-SAFE Sound: Αυτό το σύστημα βασίζεται στα ανθρώπινα αντανακλαστικά στο εσωτερικό του αυτιού, που ονομάζεται αντανακλαστικό του αναβολέα. Το PRE-SAFE Sound εκπέμπει ένα σύντομο ηχητικό σήμα παρεμβολής μέσω του ηχοσυστήματος του αυτοκινήτου, αν ο κίνδυνος της σύγκρουσης ανιχνεύεται. Αυτό το σήμα μπορεί να προκαλέσει το φυσικό αντανακλαστικό και να προετοιμαστούν τα αυτιά των επιβατών για τoν αναμενόμενο ήχο του ατυχήματος.
– Προβολείς MULTIBEAM LED υψηλής ανάλυσης, ο καθένας με 84 αυτόνομα LED υψηλής απόδοσης, φωτίζουν αυτόματα το δρόμο με την αξεπέραστη μέχρι σήμερα ακρίβεια ελεγχόμενης κατανομής του εξαιρετικά έντονου φωτός, χωρίς να τυφλώνονται οι οδηγοί στο αντίθετο ρεύμα. Αυτό συμβαίνει γιατί το πλέγμα που χρησιμοποιείται επιτρέπει τη διανομή του φωτός του αριστερού και του δεξιού προβολέα ξεχωριστά και προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του δρόμου γρήγορα και δυναμικά. Όλες οι λειτουργίες του Intelligent Light System στη χαμηλή και μεγάλη σκάλα λειτουργίας μπορούν πλέον να απεικονίζονται καθαρά ψηφιακά και για πρώτη φορά χωρίς μηχανικούς ενεργοποιητές. Στις λειτουργίες αυτές συμπεριλαμβάνεται, για πρώτη φορά παγκοσμίως, μια αμιγώς ηλεκτρονική εφαρμογή ενεργού φωτισμού.
– Ψηφιακό κλειδί (Digital Vehicle Key): Αυτό το σύστημα αδειοδότησης χρησιμοποιεί την τεχνολογία Near Field Communication και επιτρέπει στο smartphone του οδηγού να χρησιμοποιηθεί ως κλειδί του οχήματος.
– Άκαμπτο, αλλά ελαφρύ αμάξωμα: Το εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα αποτελεί τη βάση για τον εύκολο χειρισμό του αυτοκινήτου, τα εκπληκτικά χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών, καθώς και ένα πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Για να επιτευχθεί αυτό, οι μηχανικοί επέλεξαν ένα αμάξωμα με ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό αλουμινίου και υπερ- ανθεκτικού χάλυβα, από τον προκάτοχό του. Τα μπροστινά φτερά, το καπό, το καπό του χώρου αποσκευών, και μεγάλα τμήματα των εμπρός και πίσω άκρων είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Αυτή η ελαφριά σχεδίαση μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και καθιστά τον χειρισμό του οχήματος εύκολο και σπορτίφ.
– Ενάντια στον άνεμο: Η αεροδυναμική απόδοση είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τις εξαιρετικές επιδόσεις της νέας E-Class, η οποία ανεβάζει τον πήχη με ένα συντελεστή οπισθέλκουσας/ ρεκόρ (cd value) 0,23. Για να επιτευχθεί αυτό, οι ειδικοί της αεροδυναμικής έπρεπε να βελτιστοποιήσουν πολλές λεπτομέρειες και να εφαρμόσουν νέες ιδέες. Για παράδειγμα, το σύστημα Airpanel Advanced shutter, διαθέσιμο για τους περισσότερους κινητήρες στην εξοπλιστική γραμμή Exclusive και στα βασικά μοντέλα, ανοίγει τη μάσκα του ψυγείου με ρυθμιζόμενες γρίλιες όταν απαιτείται επιπλέον ψύξη και επιπλέον διαθέτει ένα δεύτερο χώρισμα στην εισαγωγή αέρα κάτω από την πινακίδα κυκλοφορίας για την περαιτέρω βελτίωση της συνολικής απόδοσης του συστήματος. Πλέον η εξελιγμένη αεροδυναμική ελαχιστοποιεί τον θόρυβο του ανέμου και διασφαλίζει ότι η νέα E-Class είναι πιο αθόρυβη ακόμα και από κάποια οχήματα που ανήκουν στην κατηγορία των υπερ-πολυτελών οχημάτων.
Τέλος, όσον αφορά τις τιμές της E-Class στην Ελληνική αγορά διαμορφώνονται ως εξής (σε παρένθεση οι τιμές με απόσυρση):
Ε200: €53.600 (€50.800)
Ε220 d: €55.950 (€53.150)
E350 d: €72.000
Νίκος Τσάδαρης