Η Seat έκλεισε το 2015 σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Οι πωλήσεις του προηγούμενου έτους έσπασαν το φράγμα των 400.000 αυτοκινήτων για πρώτη φορά από το 2007 (400.037 αυτοκίνητα, +2,4% σε σχέση με το 2014). Το νούμερο αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 25% σε σχέση με τις πωλήσεις του 2012 (321.000 αυτοκίνητα). Οι πωλήσεις της χρονιάς που μόλις ολοκληρώθηκε αποτελούν για τη Seat το καλύτερο αποτέλεσμα των τελευταίων 8 ετών.
Ο πρόεδρος της φίρμας, Luca de Meo, παρέδωσε τα ετήσια αποτελέσματα της εταιρείας στα πλαίσια της πρώτης συνάντησης «Encuentros Seat» για το 2016 υπό το τίτλο «Ποιότητα: παράγοντας επιτυχίας της ισπανικής βιομηχανίας».
Η αύξηση των πωλήσεων είναι αποτέλεσμα της σημαντικής βελτίωσης που σημειώθηκε στην Ισπανία (77.200 αυτοκίνητα, +14,3%), στην Ιταλία (15.900 αυτοκίνητα, +22,1), στη Γερμανία για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά (87.800 αυτοκίνητα, +3,8%) καθώς και στην επιτυχημένη αγορά του Μεξικού (24.100 αυτοκίνητα, +13,2%), η οποία αποτελεί πια τη τέταρτη μεγαλύτερη αγορά για την Seat στον κόσμο. Επιπλέον η μάρκα πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα όλων των εποχών σε χώρες όπως η Ελβετία, η Τσεχία, η Δανία, η Τουρκία, το Ισραήλ, το Μαρόκο και η Τυνησία.
Αναφορικά με τα μοντέλα, οι πωλήσεις του Leon αυξήθηκαν κατά 4,4% (σύνολο 160.900 αυτ/τα) και έτσι αυτό βρέθηκε και πάλι στη κορυφή των πωλήσεων της μάρκας. Το Alhambra σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση (17,2%) και πέτυχε το δεύτερο καλύτερο αποτέλεσμα πωλήσεων στην ιστορία του (27.000 αυτ/τα). Το Ibiza σημείωσε επίσης άνοδο πωλήσεων, με αύξηση κατά 2,4% που αντιστοιχεί συνολικά σε 153.600 αυτοκίνητα.
Η αύξηση των πωλήσεων, καθώς και η επιτυχία του Audi Q3, οδήγησε στην αύξηση της παραγωγής στο εργοστάσιο στο Martorell κατά 7,8% (σύνολο παραχθέντων αυτοκινήτων: 477.077), κατακτώντας τα υψηλότερα επίπεδα από το 2001. Στο εργοστάσιο στο Martorell κατασκευάζονται τα περισσότερα αυτοκίνητα στην Ισπανία και η υπερσύγχρονη μονάδα καταγράφει ανάπτυξη για έκτη συνεχόμενη χρονιά. Μεταξύ των ετών 2009 και 2015, ο όγκος παραγωγής αυξήθηκε κατά 60%.
Ο Luca de Meo τόνισε πως «το highlight της νέας χρονιάς θα είναι το λανσάρισμα του πρώτου SUV στην ιστορία της εταιρείας. Το SUV πρόκειται να γίνει ο τρίτος σημαντικός πυλώνας της μάρκας, μαζί με το Leon και το Ibiza, και θα μας δώσει τη δυνατότητα της αντιπροσώπευσης στη ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία τα τελευταία χρόνια».
Νίκος Τσάδαρης