Γνωρίσαμε την 8η γενιά του VW Passat πριν από αρκετούς μήνες και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τον κινητήρα 1,4 λτ και 150 ίππων, σε ένα διήμερο ταξίδι από και προς την Αιδηψό, για το οποίο σας είχαμε γράψει τις εντυπώσεις μας.
Αυτή την φορά ήρθε ή ώρα να καθίσουμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης 1,6 ντίζελ με απόδοση 120 ίππων, τιμής που έχει να αντιμετωπίσει 1450 κιλά βάρους και ένα εντυπωσιακό σε μέγεθος αμάξωμα, που φαντάζει ιδιαίτερα μεγάλο στις μίζερες οικονομικά ημέρες που ζει η χώρα μας.
Εξωτερικά, αλλά και εσωτερικά δεν υπάρχει καμία αλλαγή σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, εκτός από το στροφόμετρο, όπου το κόκκινο είναι λίγο μετά τις 5000 στροφές. Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από τις συντηρητικές γραμμές του, αλλά και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Μαλακά πλαστικά και υψηλής ποιότητας υλικά, συνοδεύονται από προσεγμένο φινίρισμα και αίσθηση πολυτέλειας. Η εργονομία είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο, με εξαίρεση την ορατότητα προς τα πίσω και οι χώροι αγγίζουν το άριστα τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές.
Η διαφορά στο Passat της δοκιμής μας ήταν ο κινητήρας 1,6 TDI που εδώ αποδίδει περισσότερους ίππους από κάθε άλλο μοντέλο του ομίλου VW, δηλαδή 120 ίππους από τις 3.600-4.000 σ.α.λ με ροπή να είναι στα 25,5 χγρμ από τις 1.750-3.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός στο συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (προαιρετικά το 7άρι DSG κοστίζει 2.550 ευρώ επιπλέον) και επαρκεί απολύτως για τον όγκο και το βάρος (περίπου 1400 κιλά) της κατασκευής, καθώς επιταχύνει από 0-100 σε 10,1’’, έχει άκρως ικανοποιητικές ενδιάμεσες επιταχύνσεις (π.χ. 80-120 με 5η σε 12,8΄΄ και φτάνει στην τελική των 206χλμ/ώρα. Όλα αυτά στην λειτουργία Sport, ενώ στην επιλογή Eco ο κινητήρας γίνεται ράθυμος, αλλά σε όφελος της οικονομίας, που πέφτει έως και κάτω από τα 5,0 λτ./100 χλμ. Σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας αυτός λειτουργεί χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο ή ενοχλητικούς κραδασμούς, ανεβάζει άμεσα μέχρι τις 4500σ.α.λ. και καίει κατά μέσο όρο (στην περίπτωση των σχεδόν 1000χλμ. της δοκιμής μας), 5,5λτ/100χλμ, μακριά από τα 4,0λτ που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής, αλλά πολύ λίγο σχετικά με το μέγεθος του αμαξώματος.
Οδηγώντας το, γίνεται αμέσως σαφές πως αυτός ο κινητήρας ταιριάζει στη φύση της κατασκευής, καθώς του δίνει άνεση και σβελτάδα στα ταξίδια την ώρα που η κατανάλωση μπορεί να κρατηθεί έως και κάτω από τα 5λτ., χάρη και στη μακριά κλιμάκωση της 6ης ταχύτητας.
Το Passat με τον 1,6 TDI στρίβει με ασφάλεια και υψηλά επίπεδα πρόσφυσης χάρη και στα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει στον στάνταρ ή προαιρετικό εξοπλισμό. Σε κλειστές στροφές γέρνει σε λογικά επίπεδα και δεν δείχνει το μέγεθός του, ενώ στην πίεση εμφανίζεται υποστροφή που εύκολα ελέγχεται με άφημα του γκαζιού και λίγο άνοιγμα της τροχιάς. Από την άλλη, οι ανοιχτές στροφές είναι «βούτυρο στο ψωμί του» (παρά το ελαφρύ ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης) καθώς στρίβει με ευκολία ακόμα και όταν το κοντέρ δείχνει μεγάλα τριψήφια νούμερα, την ώρα που η ποιότητα κύλισης και η απόσβεση των όποιων κραδασμών είναι σε κορυφαίο επίπεδο. Αντίθετα, σε χαμηλές ταχύτητες, οι κακοτεχνίες των δρόμων γίνονται περισσότερο αισθητές, ενώ σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, τα φρένα είναι κορυφαία, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση.
Αυτό πάντως που εντυπωσιάζει είναι το ότι, παρά τις μεγάλες διαστάσεις του, το νέο Passat αποδεικνύεται ευέλικτο κρύβοντας τον όγκο και βάρος του, τόσο σε αστικές συνθήκες (μόνο στο παρκάρισμα καταλαβαίνεις το μέγεθός του) όσο και σε επαρχιακές διαδρομές με στροφές. Ταξιδεύει με ψηλές ταχύτητες, χωρίς οι επιβάτες (οι οποίοι διατηρούνται ξεκούραστοι ακόμα και σε μεγάλες διαδρομές) να αντιλαμβάνονται τα χιλιόμετρα και γενικά είναι ένα ισορροπημένο σύνολο.
Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και την τιμή που ξεκινά από τις 23.170 ευρώ (μόνο 2.730 ευρώ περισσότερα από το 1,4 των 125 ίππων), τότε γίνεται μια άκρως δελεαστική αγορά, παρά τα περισσότερα κυβικά, καθώς η επιπλέον άνεση μετακίνησης δεν συγκρίνεται, ενώ τα περισσότερα χρήματα σύντομα θα αποσβεστούν από τη διαφορά κατανάλωσης και τιμής μεταξύ βενζίνης και πετρελαίου.
Υπέρ
– Ποιότητα
– Κατανάλωση
– Χώροι επιβατών/αποσκευών
– Οδική συμπεριφορά
– Φρένα
– Άνεση
– τιμή
Κατά
– Συντηρητικό εσωτερικό
– Ελαφρύ τιμόνι
– Περιορισμένη ορατότητα πίσω
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Kινητήρας: 1.598 cc, 4κυλ, 16v, 2 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ
Κυβισμός (κ.εκ.) : 1.598
Ταχύτητες : 6 χειροκίνητες
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) : 120/3.600-4.000
Ροπή (χγρμ/σ.α.λ.) : 25,5/1.750-3.500
Διαστάσεις: 4.767 x 1.832 x 1.456χλστ
Βάρος: 1.400 kg
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) : 10,1’’
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) : 206
Κατανάλωση: 5,5λτ
Νίκος Τσάδαρης