Το Audi Q5 μπορεί να ζήσει και με τα ελαφρώς λιγότερα άλογα του 2λιτρου TFSI, αλλά και με τον ελαφρώς πιο «light» εξοπλισμό άνεσης. Κι αυτό, γιατί η τιμή είναι σωστή και από το πακέτο δε λείπει, ουσιαστικά, τίποτε!

Στην κατηγορία των premium μεσαίων SUV, το Audi Q5 αποτελεί μια από τις καλύτερες και πιο ολοκληρωμένες επιλογές. Στο ξεκίνημά του στα τέλη του 2008, το γερμανικό SUV μας ήρθε με κύριο μοτέρ το 2λιτρο TFSI κινητήρα των 211 ίππων.

Πλέον όμως, εδώ και λίγο διάστημα, η Audi πρόσθεσε την έκδοση του ίδιου κινητήρα με απόδοση 180 ίππων, ορίζοντας έτσι και τη φθηνότερη έκδοση στη γκάμα. Το κόστος αγοράς της έκδοσης αυτής είναι 43.800 ευρώ, με πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενώ μόνο κάποια εξεζητημένα στοιχεία θα έλεγε κανείς πως λείπουν, όπως ο διζωνικός κλιματισμός ή οι λουσάτες επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες.

Ισορροπημένο στο δρόμο και εκτός

Οδηγικά, το Q5 των 180 ίππων διατηρεί την πολύ καλή αίσθηση και των υπολοίπων εκδόσεων που οφείλεται στην καλή κατανομή των μαζών, αλλά και στη σχετικά χαμηλή θέση οδήγησης. Στις στροφές το Q5 είναι ουδέτερο, γέρνει φυσιολογικά, το δε τιμόνι του είναι αρκετά ελαφρύ, χωρίς ιδιαίτερη πληροφόρηση, αλλά χωρίς να χάνει σε ακρίβεια. Ακόμα και στην απαιτητική διαδρομή ανταποκρίνεται εξαιρετικά, επιταχύνοντας εντυπωσιακά από στροφή σε στροφή και στρίβοντας σαν καλό συμβατικό αυτοκίνητο. Ευχάριστη έκπληξη είναι η συμπεριφορά του Q5 εκτός δρόμου, αφού παρά τα ασφάλτινα ελαστικά δεν κολλάει εύκολα πουθενά, ενώ η δυναμική τετρακίνηση και το σύστημα Hill Descent βγάζουν το Q5 ασπροπρόσωπο!

Ροπάτο μοτέρ με καλή οικονομία

Η βασική διαμόρφωση του 2λιτρου TFSI της Audi είναι αυτή που συναντούμε κάτω από την αρχική έκδοση του Q5. Σε αυτή την περίπτωση, το μοτέρ αποδίδει 180 ίππους και κυρίως, 320 Nm μόλις από τις 1.500 στροφές. Με αυτό το νούμερο της ροπής, είναι λογικό το μοτέρ αυτό να εμφανίζει κορυφαία ελαστικότητα και μαζί με το σχετικά αραιά κλιμακωμένο χειροκίνητο 6ατάχυτο κιβώτιο, να δίνει τη δυνατότητα στο βαρύ γερμανικό μοντέλο να κινηθεί σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα για το είδος του αυτοκινήτου, υποβοηθούμενη βέβαια και από το σύστημα Start&Stop του κινητήρα. Το μόνο ίσως μειονέκτημα, έχει να κάνει με την υπέρ του δέοντος χαλαρή αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων που δε βοηθά στις γρήγορες αλλαγές.

Πολυτελές εσωτερικό για 5 επιβάτες

Η κορυφαία ποιότητα κατασκευής, η hi-tech αίσθηση και η πολυτέλεια είναι έκδηλες στο εσωτερικό του Q5. Το μακρύ μεταξόνιο (2.807 χλστ.) εξασφαλίζει άφθονο εσωτερικό χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ τα πίσω καθίσματα σύρονται ως και 10 εκ., εξυπηρετώντας τις εκάστοτε ανάγκες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός-Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.984
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 180/4.000 -6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 320/1.500 -3.900
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 8,5
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 210
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 8,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 195
Βάρος (κιλά) 1.710
ΜήκοςΧΠλάτοςΧΎψος (χλστ.) 4.629Χ1.880Χ1.653
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.807
Χώρος αποσκευών (λτ.) 540

*Εργοστασιακές τιμές

Εξοπλισμός-Τιμή
ESP
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγ. •/•
Αερόσακοι πλευρικοί/οροφής •/•
Ηλ. παράθυρα εμπρός/πίσω •/•
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Κλιματισμός
Ηχοσύστημα
Προβολείς ομίχλης
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή (ευρώ) 43.800

Πηγή: autotriti.gr