Πρόκειται για την έκδοση station wagon του Golf που ήρθε σε μια αγορά πολύ δύσκολη σε αυτή την κατηγορία, παρά το ότι δίνει την ευκαιρία σε κάποιους να αγοράσουν ποιοτικό αυτοκίνητο, με πολλούς χώρους, χαμηλό προφίλ και ελάχιστο κόστος κίνησης.
Η Ελλάδα παραμένει μικρή αγορά για τα sw (ή variant για την VW, Avant για την Audi), καθώς από τη δεκαετία του ’60 τα sw έχουν ταυτοποιηθεί με τα επαγγελματικά οχήματα μικροεργολάβων και πάσης φύσεως επιτηδευματιών.
Σε αντίθεση με την Ευρώπη και παρά τα χρόνια που έχουν περάσει, παρά τα νέα ήθη, αλλά και την καταβαράθρωση η θέση των αυτοκινήτων του τύπου της δοκιμής μας δεν έχει αλλάξει στο οδηγικό υποσυνείδητο του έλληνα καταναλωτή και η θέση τους στον πίνακα των πωλήσεων είναι εντελώς αν αντίστοιχη με τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει στις ανάγκες ενός οικογενειάρχη, ή ενός σπόρτσμαν με μεταφορικές ανάγκες του εξοπλισμού του. Κι όμως, για κάποιον που ζητά το μέγιστο από τις μεταφορικές ικανότητες ενός Golf, το Variant είναι η επιλογή που θα εκπληρώσει στο ακέραιο τις απαιτήσεις του, ενώ στην έκδοση 1.6TDI 105hp που οδηγήσαμε επιτυγχάνεται και η ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση του προϋπολογισμού για καύσιμα.
Σχεδιαστικά η διαφορά εντοπίζεται από το μέσον του αυτοκινήτου και πίσω, όπου οι σχεδιαστές αυτού του Variant, βρέθηκαν σε καλή στιγμή και πέτυχαν να «καμουφλάρουν» αισθητικά τον χώρο φόρτωσης, δημιουργώντας ένα σύνολο που δύσκολα διακρίνεται από ένα κοινό Golf, ενώ υπό κάποιες οπτικέ γωνίες, χαρακτηρίζεται έως και σπορτίφ.
Επί της ουσίας πάντως, το μήκος έχει αυξηθεί στα 4,56 μ. (αντί των 4,25 μέτρων των απλών Golf), ενώ o χώρος αποσκευών κυμαίνεται (ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων) από 605 έως 1620λτ, όγκος που μπορεί να στρέψει στο Golf Variant, ακόμα και καταναλωτές με μεταφορικές ανάγκες μεγαλύτερης κατηγορίας.
Κατά τα λοιπά, έχουμε να κάνουμε με ένα απλό Golf. Tο εσωτερικό δεν παρουσιάζει καμία διαφορά σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα, όντας σε πολύ υψηλό επίπεδο σε ποιότητα/συναρμογή υλικών και εργονομία. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν αναλλοίωτοι με τις απλές εκδόσεις, όπως επίσης και τα επίπεδα εξοπλισμού.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε ένα από τους πλέον σύγχρονους κινητήρες της αγοράς, με ικανοποιητική απόδοση και μικρή κατανάλωση καυσίμου.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με τον πετρελαιοκινητήρα με κωδικό «ΕΑ288», 1,6 λίτρων Common Rail, με απόδοση 105ίππων/3.000-4.000σ.α.λ. και ροπή 25,5χγρμ/1.500-2.750σ.α.λ. που με την τεχνολογία BlueMotion επιτυγχάνει εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου σε συνδυασμό με χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2.
Να σημειώσουμε εδώ ότι, τεχνολογία «BlueMotion» σημαίνει ότι, το αμάξωμα έχει αεροδυναμικές προσθήκες για καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,27), τα ελαστικά έχουν μειωμένη αντίσταση στην κύλιση, ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος για οικονομία καυσίμου, το κιβώτιο έχει πιο μακριές σχέσεις, ενώ υπάρχουν συστήματα Start/Stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.
Τα παραπάνω επιβεβαιώθηκαν με τον καλύτερο τρόπο στα περισσότερα από 1.000 χλμ. της δοκιμής μας, όπου η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,5 λίτρα/100χλμ. παρά το ότι πολλά από αυτά τα χιλιόμετρα έγιναν με τρία άτομα και γεμάτο χώρο αποσκευών.
Στα χιλιόμετρα αυτά η γενικότερη παρουσία του Variant στον δρόμο ήταν απροβλημάτιστη καθώς σε κάθε διάσταση της οδικής του συμπεριφοράς υπερίσχυαν άνεση, η στιβαρότητα του πλαισίου και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Τι άλλο μπορεί να ζητήσει επιπλέον από ένα Golf αυτής της σειράς, στην ελληνική αγορά του σήμερα; Μα, σβελτάδα. Αυτό το οποίο δεν έχει το Variant με τους 105 ίππους, παρά το σύγχρονο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο λιπαίνεται με λάδι υψηλότερης ρευστότητας για μειωμένες τριβές.
Οδηγώντας -ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους- πρέπει να κάνεις κινήσεις με πρόβλεψη, προκειμένου να προσπεράσεις με ασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα πρέπει το δεξί πόδι να αγγίξει πάτωμα, προκειμένου το βαρύ αμάξωμα να μεταβάλλει σύντομα την κινητική του κατάσταση.
Σε περίπτωση πάντως λάθους, τα φρένα είναι σε θέση να διορθώσουν άμεσα και να ακινητοποιήσουν σε πολύ μικρές αποστάσεις, ενώ δεν κουράζονται στη συνεχή χρήση.
Πάντως ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα γραμμικός στην απόδοσή του, με αρκετά αποθέματα δύναμης μετά τις 1600-1700σ.α.λ., σχετικά αθόρυβος και ελάχιστα τραχύς στην λειτουργία του.
Με λίγα λόγια το Golf Variant στην έκδοση με τον κινητήρα 1.6TDI, είναι μία άκρως ενδιαφέρουσα εκδοχή που έχει σαν ουσιαστικό αντίπαλο μόνο την ελληνική νοοτροπία για τα αυτοκίνητα στέισον βάγκον. Χωρίς να χάνει σε τίποτα από το κλασικό Golf, είναι άνετο και σίγουρο για πέντε επιβάτες, ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο, με πρόσθετο ατού την αυξημένη πρακτικότητα του χώρου αποσκευών αλλά και την οικονομία καυσίμου.
Έτσι, αν ανήκετε σε αυτούς που ιεραρχούν ψηλά τα παραπάνω προσόντα, αυτό είναι το Golf που πρώτο πρέπει να αναζητήσετε στον κατάλογο της Kosmocar.
Η τιμή του από 19.690 ευρώ με απόσυρση.
Υπέρ
Χώροι αποσκευών
Ποιότητα κατασκευής
Οδική συμπεριφορά
Οικονομία καυσίμου
Κατά
Σβελτάδα
Τιμή
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.562×1.799×1.481 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.630 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 424- 1.439 λίτρα
Βάρος: 1.400 κιλά
Κινητήρας: Diesel 1598κ.εκ.
Ισχύς: 105ίπποι/4000σ.α.λ.
Ροπή: 25,5χγρμ./1500-2750σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6άρι, μηχανικό
0-100: 11.2’’
Τελική ταχύτητα: 193χλμ/ώρα
Φρένα: Δίσκοι εμπρός/πίσω
Κατανάλωση δοκιμής: 5,5λτ/100χλμ Νίκος Τσάδαρης