Η απόδοση αυτή έχει αναδειχθεί σε ιδανικό νούμερο όσον αφορά στα μικρά μοντέλα, αφού τους χαρίζει τόσο ικανοποιητικές επιδόσεις (επομένως ξεκούραστο ταξίδι) ενώ την ίδια στιγμή η κατανάλωση καταφέρνει να μείνει χαμηλά. Πρόκειται για τα Skoda Fabia 1.2 TSI, Seat Ibiza 1.2 TSI και Peugeot 207 1.4 95ps.

Peugeot 207 1.4 (95PS)

Στο εύλογο χρονικό διάστημα της συμπλήρωσης τριών ετών από το λανσάρισμά του, το Peugeot 207 δέχεται μια μικρή, αισθητική κυρίως ανανέωση, ώστε να συνεχίσει την κορυφαία εμπορική πορεία του στις ευρωπαϊκές αγορές (πρώτο σε πωλήσεις επιβατικό το 2007 και δεύτερο το 2008). Παράλληλα, πιστή στο πνεύμα της εποχής, η Peugeot προχώρησε και σε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων σε όλη την γκάμα, υιοθετώντας ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και επεμβαίνοντας στη λειτουργία των κινητήρων.

Στο εσωτερικό του 207 οι χώροι επαρκούν για τη μεταφορά 4 ενηλίκων. Στο εμπρός κάθισμα λοιπόν υπάρχει αρκετός χώρος τόσο για τα κεφάλια, όσο και για τους ώμους του οδηγού και του συνοδηγού. Στο πίσω τμήμα, ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών είναι αρκετός, ενώ αυτός για τον αέρα και τους ώμους ικανοποιητικός για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών, από την πλευρά του, προσφέρει καλή χωρητικότητα 270 λίτρων, η οποία αυξάνεται στα 923 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Το ανανεωμένο 207 δεν περιλαμβάνει αλλαγές στη ρύθμιση της ανάρτησης αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα μηχανικά του μέρη, με αποτέλεσμα να διατηρεί ένα συνολικά ισορροπημένο χαρακτήρα στο δρόμο, συνδυάζοντας την άνεση με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,4 λτ., αποδίδει 95 ίππους, και έχει κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα με ρύπους στα 140 γρ./χιλιόμετρο. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 12,1 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 185 χ.α.ω. Η τιμή για την έκδοση με τον κινητήρα των 95 ίππων ξεκινά από τα 15.010 ευρώ.

Seat Ibiza 1.2 TSI

Λίγο-πολύ αναμενόμενη ήταν η κίνηση της Seat να τοποθετήσει το μικρό αλλά θαυματουργό κινητήρα 1,2 TSI και στο Ibiza. Όπερ και εγένετο λοιπόν και το Ibiza δέχθηκε τη μεταμόσχευση του 8βάλβιδου, τούρμπο και με άμεσο ψεκασμό καυσίμου κινητήρα με τους 105 ονομαστικούς ίππους.

Το εσωτερικό του… downsized Ibiza 1,2 ΤSI δε διαφέρει σε τίποτα από τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις, γεγονός που μεταφράζεται σε σύγχρονη αισθητική, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, στιβαρότητα και προσεγμένη εργονομία (εξαιρείται αυτή του ηχοσυστήματος).

Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και η μοναδική ένσταση αφορά στον αέρα για τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 292 λίτρων είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και ικανοποιεί τόσο με το σχήμα, όσο και με το άνοιγμά του.

Χωρίς αμφιβολία, ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα του Ιbiza είναι η οδική του συμπεριφορά. Το 1,2 ΤSI δεν αποτελεί εξαίρεση, ωστόσο το βασικό χαρακτηριστικό της έκδοσης αυτής είναι και η άνεση. Η ανάρτηση είναι κατάλληλα ρυθμισμένη ώστε να απορροφά με τον καλύτερο τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, γεγονός που οδηγεί σε ελαφρά υποστροφή στο όριο. Κάθε αντίδραση όμως είναι προβλέψιμη και απόλυτα ελεγχόμενη.
Όπως και να έχει, η άνετη ανάρτηση, σε συνδυασμό με τη σωστή ηχομόνωση, βοηθά ώστε τα ταξίδια να είναι μια ευχάριστη εμπειρία. Παρά τις κάποιες κλίσεις, δεν παρουσιάζονται τάσεις πλεύσης του αμαξώματος, εμπνέοντας ασφάλεια ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

Ο 1,2 TSI κινητήρας των 1,2 λτ., αποδίδει 105 ίππους, και έχει κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα με ρύπους στα 124 γρ./χιλιόμετρο. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 9,8 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 190 χ.α.ω. Η τιμή ξεκινά από τα 13.690 ευρώ.

Skoda Fabia 1.2 TSI

Αρκετά διακριτική είναι η αισθητική ανανέωση που έγινε στο αμάξωμα της Fabia πριν από λίγο καιρό, η οποία αφορά στο εμπρόσθιο τμήμα και καθόλου στο πίσω. Πιο συγκεκριμένα, μεγάλωσαν τα φωτιστικά σώματα προσφέροντας παράλληλα καλύτερο φωτισμό, στο καπό τα νεύρα είναι πιο αιχμηρά, οι νέοι ευμεγέθεις προβολείς ομίχλης ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας, ο προφυλακτήρας απέκτησε πιο δυναμική όψη και η πλατύτερη μάσκα έγινε πιο “γωνιώδης”.

Επίσης, λόγω της διαφορετικής σχεδίασης του εμπρός προφυλακτήρα, αυξήθηκε το συνολικό μήκος του αμαξώματος κατά 8 χλστ., φτάνοντας ακριβώς στα 4,0 μ. Μικρής έκτασης είναι και οι αλλαγές που έγιναν στο εσωτερικό, με νέας σχεδίασης πίνακα οργάνων, τιμόνι που προέρχεται από τα υπόλοιπα μοντέλα της Skoda, διαφορετική εμφάνιση στις μονάδες κλιματισμού και ηχοσυστήματος, ενώ νέες είναι και οι υφασμάτινες επενδύσεις.
Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού ανήκουν η πολύ καλή εργονομία, οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και η βολική -σχετικά ψηλή- θέση οδήγησης, όπως και οι άνετοι χώροι για 4 επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους (315 λίτρα).

Ο turbo κινητήρας των 1,2 λτ., για ακόμα μία φορά αποσπά πολύ καλές κριτικές ως προς τη γραμμικότητά του, το τράβηγμα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές και τα συνολικά θετικά του χαρακτηριστικά, συνδυάζοντας παράλληλα τις σβέλτες επιδόσεις με την περιορισμένη κατανάλωση βενζίνης.
Αποδίδει 105 ίππους, και έχει κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα με ρύπους στα 124 γρ./χιλιόμετρο. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 10,1 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 191 χ.α.ω. Η τιμή της στην έκδοση με τον κινητήρα 1.2 TSI ξεκινά από τα 12.890 ευρώ.

Πηγή: autotriti.gr