Ο Sebastian Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας, ωστόσο η μεγάλη διαφορά που είχε το πρωί η Red Bull μειώθηκε στο ελάχιστο το απόγευμα.
Πρωινή περίοδος
H ομάδα της Red Bull κυριάρχησε στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Κίνας, που διεξήχθησαν σε ομιχλώδες περιβάλλον, λόγω της σκόνης που υπήρχε στην περιοχή, με τον Sebastian Vettel να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο, όντας 0,6 δλ. ταχύτερος από τον team mate του, Mark Webber. O Αυστραλός συνάντησε αργότερους συνδυασμούς στον πρώτο του γρήγορο γύρο με το δεύτερο σετ ελαστικών που χρησιμοποίησε. Ο γερμανός πρωταθλητής είχε προβάδισμα 2,1 δλ. επί του Lewis Hamilton κατετάγη 3ος με την McLaren, η οποία όμως δεν επικεντρώθηκε στους χρόνους, καθώς συνέλεγε πληροφορίες για τον καινούργιο της διαχύτη.
Παρά το προβάδισμά της, η Red Bull δεν είχε απροβλημάτιστο πρωινό, καθώς το KERS του Webber δυσλειτουργούσε και ο Αυστραλός δέχθηκε εντολή από το pit wall να μην το χρησιμοποιήσει για κάποιους γύρους… Παράλληλα, η ομάδα άλλαξε το κάλυμμα κινητήρα στο μονοθέσιο του Vettel, τοποθετώντας αυτό με την μεγαλύτερη οπή εξαγωγής ζεστού αέρα για καλύτερη απαγωγή θερμότητας, με το αντίστοιχο κόστος σε αεροδυναμική απόδοση. Οι θερμοκρασίες ήταν λίγο υψηλότερες από τις αναμενόμενες, με τον υδράργυρο να φτάνει τους 27ο Κελσίου στην ατμόσφαιρα.
Προβλήματα με το KERS αντιμετώπισε όμως και η McLaren, με το σύστημα στο μονοθέσιο του Jenson Button (4ος) να υπερθερμαίνεται. Ο Nick Heidfeld με τη Renault σημείωσε την 5η επίδοση της διαδικασίας, αλλά πρόλαβε να συμπληρώσει μονάχα 5 γύρους, καθώς πάτησε άτσαλα στο kerb της εξόδου της στροφής 10 στο 60ό λεπτό και έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, καταστρέφοντας το ρύγχος στα προστατευτικά ελαστικά. Ο Γερμανός δε μπορούσε στη συνέχεια να επιλέξει σχέση στο κιβώτιο της Renault, για να επιστρέψει στα pits. Στη Μαλαισία, η Renault παρουσίασε καινούργιο διαχύτη και εμπρός αεροτομή, ωστόσο αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει την καινούργια πίσω αεροτομή που είχε. Η ομάδα προτίμησε να περιμένει μέχρι την Τουρκία για την πίσω αεροτομή, καθώς στην Κίνα δοκιμάζει άλλες αναβαθμίσεις, ακόμα στο ήδη εντυπωσιακό σύστημα εκκίνησης της R31.
Στην 6η θέση βρέθηκε ο Felipe Massa, με τη Ferrari. Η ιταλική ομάδα δεν επικεντρώθηκε στους χρόνους (ο Fernando Alonso σημείωσε τη 12η μόλις επίδοση), αλλά στη συλλογή δεδομένων για την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου της, που διέθετε μια αναβαθμισμένη εμπρός αεροτομή, στην οποία οι μηχανικοί είχαν τοποθετήσει πράσινη φωσφορούχα μπογιά για να μελετήσουν τη ροή του αέρα καθώς περνάει από τα πτερύγιά της.
Ο Sergio Perez σημείωσε πολύ καλό χρόνο για να βρεθεί στην 7η θέση, σε αντίθεση με τον team mate του στη Sauber, Kamui Kobayashi (19ος), ο οποίος δοκίμαζε καινούργιες εξατμίσεις σήμερα. Οι rookies τα πήγαν πολύ καλά όσον αφορά τους χρόνους, αφού πίσω από τον Perez κατετάγη ο Pastor Maldonado με τη Williams. Ο Βενεζουελανός είχε ένα τετ-α-κέ στη στροφή 7, μόλις 12 λεπτά πριν το τέλος, και στην προσπάθειά του να φύγει από τη μέση, παγιδεύτηκε, καθώς το μονοθέσιό του ακινητοποιήθηκε επάνω στο kerb, με τους κινητήριους τροχούς να βρίσκονται στον αέρα… Στην άλλη Williams, o Rubens Barrichello (17ος) δοκίμαζε καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Vitaly Petrov (Renault) και o Sebastien Buemi με την Toro Rosso, η οποία σήμερα δοκίμαζε αναβαθμισμένες απολήξεις εξατμίσεων, ενώ οι Mercedes βρέθηκαν στην 11η (Nico Rosberg) και 18η (Michael Schumacher) θέση. Πολύ καλός ήταν ο χρόνος του Heikki Kovalainen, ο οποίος κατετάγη 14ος με τη Lotus. Το άλλο μονοθέσιο της ομάδας οδηγούσε ο 22χρονος Βραζιλιάνος Luiz Razia, ο οποίος είδε την εμπρός αεροτομή του να σπάει, λόγω προβλήματος στην πλήμνη ενός εκ των εμπρός τροχών. Ο Timo Glock συμπλήρωσε μονάχα 9 γύρους, έχοντας περάσει την πλειονότητα του 90λεπτου στο γκαράζ της VIrgin. Στο τέλος της διαδικασίας, ο Vitantonio Liuzzi αναγκάστηκε να παρκάρει την HRT του στην πίστα, λόγω τεχνικού προβλήματος.
Απογευματινή περίοδος
Ο Sebastian Vettel σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και στην απογευματινή περίοδο, ωστόσο η διαφορά του από τις McLaren ήταν πολύ μικρότερη. Εντούτοις, κάποιοι πιστεύουν ότι ο Γερμανός είχε πολύ περισσότερη βενζίνη στο ρεζερβουάρ της Red Bull του απ’ ότι τα μονοθέσια της βρετανικής ομάδας. Επιπλέον, τη στιγμή που ο Lewis Hamilton ανέφερε στον ασύρματο, έπειτα από τον πρώτο κιόλας γρήγορο γύρο του με τη μαλακή γόμα, ότι τα ελαστικά είχαν «τελειώσει», ο Vettel είχε τη δυνατότητα να τα κάνει να διαρκέσουν για αρκετούς γύρους παραπάνω. Ο Hamilton αναγκάστηκε να τοποθετήσει τη σκληρή γόμα στο μονοθέσιό του για τα τελευταία λεπτά της διαδικασίας.
Οι Mercedes σημείωσαν μερικούς αρκετά υποσχόμενους χρόνους, με το χρόνο Nico Rosberg να υπολείπεται μονάχα 0,25 δλ. από την καλύτερη επίδοση της ημέρας. Ο Michael Schumacher ακολούθησε τον team mate του στην κατάταξη. Στην 6η θέση κατετάγη ο Felipe Massa με τη Ferrari. Ο Βραζιλιάνος ήταν 0,8 δλ. πιο αργός από τον Vettel. Το απόγευμα δεν ήταν καλό για τη Ferrari, καθώς ένα πρόβλημα με τα υδραυλικά της 150ο Italia καθήλωσε τον Fernando Alonso (14ος) στα pits για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας. Ο Ισπανός κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα για τα τελευταία 10 λεπτά.
Εντυπωσιακό χρόνο κατάφερε να σημειώσει ο Adrian Sutil (7ος) με τη Force India, ωστόσο, στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Paul Di Resta δεν κατάφερε καν να βγει στην πίστα, λόγω ενός προβλήματος με την πίεση του καυσίμου στο μονοθέσιό του. Τον Sutil ακολούθησαν στον πίνακα των χρόνων οι δυο Renault, με τον Nick Heidfeld να καταστρέφει ακόμα ένα ρύγχος της R31, έπειτα από μια έξοδο στη στροφή 1 στο μέσο της διαδικασίας. Ο Γερμανός κατάφερε να επιστρέψει στα pits, διανύοντας κάποια απόσταση σπρώχνοντας το μονοθέσιό του(!) και κατάφερε να ξαναβγεί στην πίστα 20 λεπτά αργότερα. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι έπειτα από το ατύχημα που είχε ο Vitaly Petrov στη Μαλαισία, για αυτό το σαββατοκύριακο χρησιμοποιεί άλλο πλαίσιο, και συγκεκριμένα αυτό με το οποίο αγωνίστηκε ο Heidfeld στην Αυστραλία.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Mark Webber, o οποίος έδειξε να δυσκολεύεται λίγο περισσότερο από τον team mate του στη Red Bull το απόγευμα. Στο άλλο στρατόπεδο της εταιρίας, την Toro Rosso, ο Sebastien Buemi (13ος) ανέφερε στον ασύρματο ότι το KERS του δε λειτουργούσε. Ο Vitantonio Liuzzi πρόλαβε να σημειώσει μονάχα ένα γρήγορο χρόνο, καθώς οι μηχανικοί της HRT εργάζονταν επάνω στο μονοθέσιό του για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας. Ωστόσο, αμφότερα τα μονοθέσια της ισπανικής ομάδας κατάφεραν να κινηθούν ταχύτερα από τις Virgin. Ο Timo Glock, που ήταν τελευταίος από αυτούς που σημείωσαν χρόνο, βρέθηκε έξω από το 107% του χρόνου του Vettel.
Πηγή: 4troxoi.gr