Ο Sebastian Vettel ξεκίνησε με ιδανικό τρόπο τη σεζόν υπεράσπισης του στέμματός του, διατηρώντας τον έλεγχο του αγώνα καθ’ όλη τη διάρκεια του GP Αυστραλίας, αν και όχι με την ευκολία που συνιστούσε το προβάδισμα της Red Bull στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Lewis Hamilton κατάφερε να παραμείνει στη δεύτερη θέση μέχρι την καρό σημαία, παρά το γεγονός ότι το εμπρός μέρος του πατώματος του μονοθεσίου του είχε αποκολληθεί και έξυνε το έδαφος από το μέσο το αγώνα. Μένει να διαπιστωθεί αν η McLaren θα περάσει τον τεχνικό έλεγχο μετά τον αγώνα, αν και ο διευθυντής της ομάδας, Martin Whitmarsh δεν ανησυχούσε για αυτό. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Vitaly Petrov, ο οποίος ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο τη δεύτερη σεζόν του στη Renault, γευόμενος για πρώτη φορά σαμπάνια στη Formula 1.

O Fernando Alonso έσωσε την ημέρα του τερματίζοντας στην 4η θέση με την απογοητευτική, δεδομένων των χειμερινών ενδείξεων, Ferrari, έπειτα από μια κακή εκκίνηση στην οποία στριμώχτηκε στην εξωτερική της 1ης στροφής και έπεσε 9ος. Η Ferrari επέλεξε στρατηγική τριών pit stop για την αντεπίθεση του Alonso και ο Ισπανός έφτασε πολύ κοντά στον Petrov στους τελευταίους γύρους, αλλά δεν του είχε απομείνει αρκετή ώρα για να επιτεθεί. Απογοητευτικός ήταν ο αγώνας που έκανε και ο τοπικός ήρωας Mark Webber, ο οποίος αναγκάστηκε να παρκάρει τη Red Bull του μόλις πέρασε τη γραμμή τερματισμού στην 5η θέση. Ο Αυστραλός έφθειρε πολύ πιο γρήγορα τα ελαστικά του από τον team mate του, Vettel και αναγκάστηκε να ακολουθήσει στρατηγική τριών pit stop, σε αντίθεση με τους τρεις πρώτους.

Ο Jenson Button κατάφερε να δει την καρό σημαία στην 6η θέση, παρά το γεγονός ότι αναγκάστηκε να εκτίσει ποινή διέλευσης από το pit lane, όταν προσπέρασε παράνομα τον Felipe Massa στο 12ο γύρο, κόβοντας δρόμο. Ο αλυτάρχης του αγώνα δεν έδωσε κάποια συμβουλή στη McLaren όταν το pit wall της βρετανικής ομάδας επικοινώνησε μαζί του έπειτα από το συμβάν, και ο Button δεν επέστρεψε τη θέση στον Βραζιλιάνο. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να τιμωρήσουν τον Bρετανό, o οποίος όμως κατάφερε να ανακάμψει και να πάρει αρκετούς βαθμούς.

Eντυπωσιακό ήταν το ντεμπούτο του Sergio Perez στη Formula 1, καθώς ο μόλις 21 ετών Μεξικανός κατάφερε να τερματίσει 11 δλ. μπροστά από τον team mate του στη Sauber, Kamui Kobayashi, αποδεικνύοντας παράλληλα, ότι τα ελαστικά της Pirelli είχαν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν στρατηγική ενός pit stop. Ωστόσο, η κατάληξη δεν ήταν τόσο ρόδινη για τη Sauber, καθώς αμφότερα τα μονοθέσιά της αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα του αγώνα, λόγω παράβασης τεχνικών κανονισμών, σχετικά με το σχεδιασμό του (κινητού) flap της πίσω αεροτομής της C31. Η ομάδα δήλωσε στη FIA την πρόθεσή της να εφεσιβάλλει την απόφαση των αγωνοδικών.

Τo γεγονός αυτό προώθησε τον Felipe Massa στην 7η θέση. O Βραζιλιάνος συνέχισε, όπως και τις προηγούμενες δυο ημέρες, να αντιμετωπίζει δυσκολίες με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του και αναγκάστηκε να μπει στα pits για τελευταία φορά μόλις 11 γύρους πριν την καρό σημαία, γεγονός που του επέτρεψε να σημειώσει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Sebastien Buemi με την Toro Rosso, καθώς ο Ελβετός δεν είχε τη δυνατότητα να υπερασπιστεί την 9η -τότε- θέση στους τελευταίους γύρους από τον Massa, που διέθετε φρέσκα ελαστικά. Με την ακύρωση των Sauber, ο Buemi προωθήθηκε στην 8η θέση, ενώ βαθμολογήθηκαν αμφότερες οι Force India, με τον Paul Di Resta να αποσπά τον τελευταίο διαθέσιμο βαθμό της ημέρας στο ντεμπούτο του στη Formula 1. Αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν, αφότου δέχθηκαν χτυπήματα από αντιπάλους τους που προκάλεσαν ζημιές στα μονοθέσιά τους.

Πηγή: 4troxoi.gr