Ο 18ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε στη Σιγκαπούρη, μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου από το ΑΝΤ1+ και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1.
Μεγάλος νικητής ήταν ο Λάντο Νόρις, που έκανε επίδειξη δύναμης με τη McLaren, κερδίζοντας τον αγώνα με 21 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο, Μαξ Φερστάπεν, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Όσκαρ Πιάστρι.
Στην ειδική εκπομπή «FORMULA 1 SHOW», που μεταδόθηκε από το ΑΝΤ1+, μεταξύ άλλων παρακολουθήσαμε την αποκλειστική συνέντευξη του επικεφαλής της FIΑ για τη Formula 1, Νικόλα
Τομπάζη για την επόμενη μέρα, τον Όσκαρ Πιάστρι να αναφέρεται στις ελπίδες του για πρωτάθλημα, ενώ ο Γκούντερ Στάινερ έδωσε τη δική του οπτική για το φετινό πρωτάθλημα.
Ο Λάντο Νόρις πήρε μια καθοριστική νίκη για τη συνέχεια του πρωταθλήματος, στη Μαρίνα Μπέι υπό το φως των προβολέων. Ήταν η 3η νίκη στη καριέρα του νεαρού Βρετανού, μετά από αυτές σε Μαϊάμι και Ολλανδία. Ο Μαξ Φερστάπεν ελαχιστοποίησε τις απώλειές του τερματίζοντας δεύτερος, έτσι η βαθμολογική διαφορά ανάμεσά τους, μειώθηκε στους 52 βαθμούς, ενώ απομένουν 180 βαθμοί να μοιραστούν σε 6 αγώνες (150 για τη νίκη, 24 για τα 3 Sprint και 6 για τους ταχύτερους γύρους).
Ενδεικτικό της μάχης που γίνεται είναι πως ο Ντάνιελ Ρικιάρντο κατόπιν εντολής της Red Bull, έβαλε φρέσκια μαλακή γόμα στους τελευταίους γύρους και έκανε τον ταχύτερο γύρο στερώντας τον, μαζί με
το βαθμό από τον Νόρις.
Αυτός ο βαθμός έχει μια ιδιαίτερη αξία, καθώς ο Φερστάπεν μπορεί με τη διαφορά των 52 βαθμών να είναι δεύτερος σε κάθε αγώνα (απώλεια 42 βαθμών αν κερδίζει ο Νόρις), αλλά και σε κάθε αγώνα Sprint (απώλεια 3 βαθμών αν κερδίζει ο Νόρις). Ακόμη κι αν ο Βρετανός πάρει τους 6 βαθμούς των 6 ταχύτερων γύρων στους αγώνες που απομένουν, το άθροισμα κάνει 51 και θα του λείπει ο βαθμός που του στέρησε ο Ρικιάρντο για να γίνει πρωταθλητής.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: Η εκκίνηση βρήκε τους 5 πρώτους να διατηρούν τις θέσεις τους, παρότι στιγμιαία ο Χούλκενμπεργκ πέρασε τον Πιάστρι. Ο Αυστραλός, όμως, άμεσα ανέκτησε τη θέση. Ο Νόρις εύκολα άνοιξε τη διαφορά από τον Φερστάπεν και κάποια στιγμή αυτή πλησίασε τα 30 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω, ο Ράσελ πίεζε τον Χάμιλτον, καθώς πιέζονταν από τον Πιάστρι.
Ο Αυστραλός με τη McLaren, όπως και ο Λεκλέρκ με τη Ferrari, άργησαν να μπουν στα πιτ. Ο Λεκλέρκ μπήκε στον 36 ο γύρο και ο Πιάστρι στον 38 ο γύρο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχουν πιο γρήγορο ρυθμό στο δεύτερο μέρος του αγώνα. Αμφότεροι, πίεσαν για να περάσουν τις Mercedes. Ο Πιάστρι τα κατάφερε και βρέθηκε στο 3 ο σκαλί του βάθρου.
Ο Λεκλέρκ πέρασε τον Χάμιλτον, που είχε μπει νωρίς στα πιτ γιατί εκκίνησε με τη μαλακή γόμα (17ος γύρος) και υπέφερε από τη φθορά του σετ σκληρής γόμας που χρησιμοποιούσε. Πλησίασε τον Ράσελ και κόλλησε πίσω του στους τελευταίους γύρους, αλλά δεν μπόρεσε να τον περάσει, καθώς ο Βρετανός έπαιξε άριστη άμυνα.
Αντίστοιχα, ο Χάμιλτον κρατήθηκε μπροστά από τους δύο Ισπανούς, τον Σάινθ και τον Αλόνσο, που έδωσε πολύτιμους βαθμούς (4) στην Aston Martin. Τόσο ο Ράσελ όσο και ο Χάμιλτον, ήταν εξαντλημένοι μετά το τέλος του αγώνα, σε τέτοιο σημείο που δεν μπόρεσαν να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους απέναντι στους δημοσιογράφους.
Ο Χούλκενμπερκ έδωσε δύο βαθμούς στη Haas μπροστά από τον Σέρτζιο Πέρεζ με την άλλη Red Bull, που ακόμη μια φορά απογοήτευσε. Ο Ρικιάρντο αναδείχτηκε «Οδηγός της ημέρας» από το κοινό.
Σ’ αυτό συνετέλεσε η φήμη ότι θα είναι ο τελευταίος του αγώνας με την Red Bull και κατ’ επέκταση στη Formula 1.
Οι οπαδοί του θέλησαν μ’ αυτό τον τρόπο να δείξουν τη στήριξή τους. Ο συμπαθής Αυστραλός, κατάφερε να σημειώσει την ύστατη στιγμή τον ταχύτερο γύρο. Βέβαια, δεν πήρε βαθμό για τον ταχύτερο γύρο, καθώς ήταν εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας, τον στέρησε όμως από τον Νόρις,
προσφέροντας πολύτιμη βοήθεια στον Φερστάπεν.
Ο Ρικιάρντο έμεινε αρκετή ώρα στο μονοθέσιο από τη στιγμή που το σταμάτησε στα πιτ, σαν να το αποχαιρετούσε. Σε σχετική ερώτηση απάντησε ότι ήταν εξαντλημένος και είχε έντονα συναισθήματα.
Η τελική κατάταξη του 18ου Grand Prix στη Σιγκαπούρη έχει ως εξής:
Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Λάντο Νόρις, τόνισε: «Το μονοθέσιο ήταν υπέροχο. Μπορούσα να πιέσω, πετούσα σε όλο τον αγώνα και στο τέλος μπορούσα απλά να χαλαρώσω. Οπότε ήταν ένας
ωραίος αγώνας. Παρ’ όλα αυτά, είμαι λίγο κουρασμένος. Δεν είναι ότι πιέζεις υπερβολικά, μερικές φορές μπορεί να είναι ότι απλά χαλαρώνεις πολύ. Ίσως ήταν λίγο και από τα δύο, δεν ξέρω τι είναι. Ήταν δύσκολο εκεί έξω, εύκολο να μπλοκάρουν τα ελαστικά, όπως το έπαθα. Δεν ήθελα να έχω προβάδισμα ενός δευτερολέπτου, ήθελα να έχω το μεγαλύτερο δυνατό προβάδισμα. Διασκέδασα, πήρα το μέγιστο των βαθμών και επίσης είναι ωραίο να έχουμε τον Όσκαρ στο βάθρο – οδήγησε καλά σήμερα, οπότε ήταν μια καλή μέρα και για την ομάδα».
Τα μονοθέσια δίνουν το επόμενο ραντεβού στο Όστιν της Αμερικής, την Κυριακή 20 Οκτωβρίου στις 22:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ και ετεροχρονισμένα στον ΑΝΤ1. Μη χάσετε στιγμή!