Η Renault παρουσίασε την έκδοση υψηλών επιδόσεων, Rafale E-Tech 4×4 300 ίππων. Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, προσφέρει τα καλύτερα των δύο κόσμων (με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικό). Το βάρος δίνεται στην ηλεκτροκίνηση καθημερινά, με το Rafale E-Tech 4×4 να είναι ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων, εναρμονισμένο με την εποχή του, εξαιρετικά αποδοτικό & οικονομικό, με αυτονομία έως και 1.000 χιλιόμετρα.
Επίσης, με τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, το κορυφαίο Renault διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση, γεγονός που του εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και κράτημα στο δρόμο.
Κινητήριο σύνολο
Το κινητήριο σύνολο του Rafale E-Tech 4×4 300 ίππων χρησιμοποιεί τον κινητήρα E-Tech hybrid 200 ίππων, με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και μίας μπαταρίας με ωφέλιμη χωρητικότητα 22 kWh (400V). Αυτή η διάταξη εξασφαλίζει στο μοντέλο αυτονομία έως και 100χλμ. ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο (WLTP), ενώ η συνολική αυτονομία υπολογίζεται έως και 1.000 χλμ (ρεζερβουάρ βενζίνης 55 λίτρων).
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως συνεργάζεται με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες και την μπαταρία, αποδίδοντας συνολική ισχύ που φτάνει τους 300 ίππους. Η διαχείριση ενέργειας ρυθμίζεται συνεχώς, επιτυγχάνοντας πάντα την ιδανική αναλογία επιδόσεων/αποδοτικότητας. Το Rafale E-Tech 4×4 300 hp επιτυγχάνει συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου βάσει WLTP 0,7λ./100 χλμ (CO2 15 γρ/χλμ), παραμένοντας σε τιμές που δεν ξεπερνούν τα 5,8λ./100 χλμ (CO2 132 γρα/χλμ) ακόμα και όταν η μπαταρία είναι άδεια.
Ο θερμικός κινητήρας και οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν συνδυαστικά αποδίδοντας την πλήρη ισχύ τους, με τις ακόλουθες επιδόσεις:
-επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 6.4 δλ. (σε σχέση με τα 8.9δλ. της έκδοσης 200 hp E-Tech hybrid)
-ρεπρίζ 80 – 120 km/h σε 4.0 δλ. (σε σχέση με τα 5.6δλ. της έκδοσης 200 hp E-Techhybrid)
-1.000 μέτρα από στάση σε 26.9 δευτερόλεπτα
Με την τεχνογνωσία της Alpine
Πέρα από τον εξοπλισμό της έκδοσης Esprit Alpine που μοιράζεται με την έκδοση E-Tech hybrid 200 hp, το Rafale E-Tech 4×4 300 hp θα διατίθεται και σε μια ειδική έκδοση Atelier Alpine, ένα όνομα που θυμίζει την προηγμένη τεχνογνωσία που έφερε στη Renault η Alpine Cars.
Συγκεκριμένα, το σασί της έκδοσης Atelier Alpine έχει ρυθμιστεί και εξελιχθεί από μια ομάδα δώδεκα περίπου εξειδικευμένων μηχανικών της Alpine Cars ως εξής:
-ειδικά εξαρτήματα : αμορτισέρ, ελατήρια, bump stops, αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω και ζάντες 21 ιντσών
-αποκλειστικό σύστημα ελεγχόμενης απόσβεσης (ενεργητική ανάρτηση με κάμερα πρόβλεψης)
-συγκεκριμένες λειτουργίες ελέγχου ευελιξίας
-ειδική ρύθμιση των ECU (ηλεκτρονικών μονάδων ελέγχου), που ελέγχουν το φρενάρισμα, την αναγεννητική πέδηση, την ευστάθεια και τη διατήρηση της πορείας, αλλά και το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης
Νέα ενεργητική ανάρτηση
Το Rafale E-Tech 4×4 300 hp Atelier Alpine διαφέρει από την έκδοση Esprit Alpine χάρη στο καινοτόμο σύστημα έξυπνης αυτορυθμιζόμενης ανάρτησης, με κάμερα στο επάνω μέρος του παρμπρίζ. Αυτό το σύστημα που ονομάζεται «ενεργή ανάρτηση με κάμερα πρόβλεψης» λαμβάνει υπόψη την ταχύτητα και τις αντιδράσεις του οδηγού, ρυθμίζοντας το βαθμό απόσβεσης της ανάρτησης, όπως για παράδειγμα σε περίπτωση αύξησης της ταχύτητας ή της παρουσίας τυχόν εμποδίων στην πορεία του αυτοκινήτου.
Σύστημα ελέγχου ευελιξίας
Ειδικά για την έκδοση Rafale Atelier Alpine, το μενού «Chassis Control» στην οθόνη πολυμέσων, δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του συστήματος 4Control Advanced, το προφίλ απόσβεσης και τις γωνίες που στρέφουν οι πίσω τροχοί, με τρεις τρόπους:
-Comfort, για τις καθημερινές διαδρομές, ειδικά στην πόλη.
-Dynamic για τον ιδανικό συμβιβασμό μεταξύ ευελιξίας και απόσβεσης.
-Sport, για τέλειο κράτημα του δρόμου και οδηγική απόλαυση.
Τετρακίνηση
Με τον νέο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, το Rafale E-Tech 4×4 300 hp αποκτά μόνιμη τετρακίνηση. Η κατανομή της κίνησης σε κάθε άξονα γίνεται αυτόματα από το σύστημα E-Tech με βάση τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης που επιλέγεται μέσω των ρυθμίσεων του συστήματος Multi – Sense.
Η κατανομή της ροπής μπορεί να ποικίλλει στιγμιαία από 100% για τους μπροστινούς τροχούς (μόνον εμπροσθιοκίνητο) έως το 100% για τους πίσω τροχούς (μόνον πισωκίνητο). Γενικά, η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς προτιμάται έως τα 70 km/h, και η κίνηση στους πίσω τροχούς για υψηλότερες ταχύτητες.