Ο 7ος αγώνας του πρωταθλήματος της Formula 1, διεξάγεται στη θρυλική πίστα της Εμιλία Ρομάνια στην Ίμολα και θα μεταδοθεί ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 19 Μαΐου, στις 16:00 στο ΑΝΤ1+ και ετεροχρονισμένα στις 16:45 στον ΑΝΤ1.

Τα μονοθέσια της Formula 1 πατούν γκάζι στην Ίμολα, την Παρασκευή 17 Μαΐου και το Σάββατο 18 Μαΐου, με τις ελεύθερες και τις κατατακτήριες δοκιμές, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+.

Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί, μετά από ένα ταξίδι 8 μηνών ανά τον πλανήτη, επιστρέφουν στην Ευρώπη με το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια. Η τελευταία φορά που είχαμε αγώνα επί Ευρωπαϊκού εδάφους ήταν και πάλι στην Ιταλία, στη Μόντσα, πέρυσι. Φέτος, η Formula1 έχει ταξιδέψει σε Μέση Ανατολή, Αυστραλία, Άπω Ανατολή και Αμερική, για τους πρώτους 6 αγώνες. Στους 4 εξ’ αυτών έχει κερδίσει η Red Bull με τον Φερστάπεν, η Ferrari κέρδισε με τον Σάινθ στην Αυστραλία και στον τελευταίο αγώνα στο Μαϊάμι, κέρδισε η αναβαθμισμένη McLaren με τον Νόρις. Το πρωτάθλημα έρχεται στην Ευρώπη για δύο μοναδικές παραστάσεις, την Κυριακή 19 Μαΐου, στην Ίμολα και την Κυριακή 26 Μαΐου, στο Μονακό.

Η ιστορία της θρυλικής πίστας της Ίμολα, είναι γεμάτη με τραγωδίες, διενέξεις, συγκλονιστικές μονομαχίες και φυσικά, είναι η έδρα των Ferrari. Έχει μήκος 4.909m, φτιάχτηκε πίσω στη δεκαετία του 1950 και φιλοξένησε για πρώτη φορά επίσημα το Grand Prix, το 1980. Από την επόμενη χρονιά και μέχρι το 2006, βρίσκονταν στο πρόγραμμα ως Grand Prix Αγίου Μαρίνου. Το 1988, μετά το θάνατο του Έντσο Φεράρι, η πίστα μετονομάστηκε σε «Autodromo Enzo e Dino Ferrari». Το 1994, το Grand Prix σημαδεύτηκε από τον αδόκητο χαμό δυο οδηγών: Του Ρόναλντ Ράτσενμπεργκερ και του Άιρτον Σένα. Φέτος, συμπληρώνονται 30 χρόνια από τον χαμό τους. Η πίστα επανήλθε στο πρόγραμμα το 2020 ως Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια. Η περιοχή αποτελεί γενέτειρα του CEO της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο άτυχος Μάικλ Σουμάχερ, με 7 νίκες. Το 2020, κέρδισε ο Λιούις Χάμιλτον και τα δυο επόμενα χρόνια, ο Μαξ Φερστάπεν. Από τους υπόλοιπους οδηγούς που θα εκκινήσουν στον αγώνα της Κυριακής, έχει κερδίσει και ο Φερνάντο Αλόνσο το 2005. Πέρυσι, ο αγώνας ακυρώθηκε λόγω των πλημμυρών που έπληξαν την περιοχή.

Ο φετινός αγώνας θα είναι το 4ο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια. Ο Έντσο Φεράρι την αποκαλούσε μικρό Νίρμπουργκρινγκ. Η πίστα δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητική για τα ελαστικά. Η άσφαλτος είναι σχετικά λεία, η τελευταία φορά που έγιναν εργασίες ασφαλτόστρωσης στο 70% του μήκους ήταν το 2011. Με ένα φορτωμένο πρόγραμμα δράσης στην πίστα, που περιλαμβάνει αγώνες F1, F2, F3 και Porsche Supercup, η επιφάνεια του οδοστρώματος προσφέρει ένα καλό επίπεδο πρόσφυσης, που θα αυξάνεται όσο περισσότερο τρέχουν τα μονοθέσια.

Η πίστα αποτελείται από 19 στροφές (10 αριστερές και 9 δεξιές) και μια σημαντική διαφορά υψομέτρου 30 μέτρων από το ψηλότερο σημείο στο χαμηλότερο. Επίσης, είναι αρκετά στενή και υπάρχει μόνο μία ζώνη Drag Reduction System (DRS), καθιστώντας τις προσπεράσεις πολύ δύσκολες. Επομένως, οι κατατακτήριες δοκιμές θα παίξουν σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα του αγώνα. Ποτέ δεν έχει κερδίσει κάποιος, εκκινώντας χαμηλότερα από την 5η θέση. Σε 19 από τις 20 περιπτώσεις έχει κερδίσει ο οδηγός, που εκκινούσε από την 1η σειρά.

Δεδομένου ότι η χρονική επιβάρυνση για αλλαγή ελαστικών είναι από τις μεγαλύτερες τις χρονιάς, θεωρητικά βέλτιστη στρατηγική είναι αυτή του ενός πιτ στοπ. Υπάρχει πιθανότητα πάνω από 70% για αυτοκίνητο ασφαλείας. Πρόσφατα, έγιναν κάποιες μικρές τροποποιήσεις στην πίστα, όπως η επαναφορά της αμμοπαγίδας στην έξοδο της Acque Minerali, και αυτό θα κοστίσει σε όποιον φύγει από την πίστα, σε εκείνο το σημείο.

Αναλυτικά οι μεταδόσεις του Grand Prix της Ίμολα σε ΑΝΤ1+ & ΑΝΤ1: