Η Audi προχώρησε σε μια εκτεταμένη αναβάθμιση του S3 το οποίο βρίσκεται στην αγορά σε δύο εκδόσεις (Sportback και Sedan) με την έναρξη του β΄ τριμήνου της χρονιάς.

Η αυξημένη απόδοση, ο κατανεμητής ροπής (torque splitter) και άλλα τεχνολογικά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν εντυπωσιακές επιδόσεις και ακόμη πιο σπορ συμπεριφορά.

Εξωτερικά, το ανανεωμένο S3 ξεχωρίζει από την επιθετική εμπρός όψη, τον σπορ διαχύτη και το σύστημα εξάτμισης Performance με τετραπλές απολήξεις.

Ο 2.0 TFSI με 333 ίππους

Με 333 ίππους και 420 Nm (2.100 έως τις 5.500 σ.α.λ.) ροπής, το S3 είναι πιο ισχυρό από ποτέ. Ο 2.0 TFSI έχει αυξήσει την ισχύ του κατά 23 ίππους με μεγαλύτερη ροπή κατά 20 Nm και αποτέλεσμα καλύτερες επιδόσεις. Το S3 επιταχύνει από 0 έως τα 100 km/h σε 4,7 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h.

Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν πιο σπορ ρύθμιση και το Stronic των 7 σχέσεων επιτρέπει μια πιο άμεση εμπλοκή, χάρη στην αυξημένη πίεση της σύμπλεξης. Επιπλέον, όταν το κιβώτιο ταχυτήτων είναι στη θέση D, ο χρόνος αλλαγής των σχέσεων υπό πλήρες φορτίο έχει μειωθεί στο μισό και οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται υπό μερικό φορτίο, κάτι που διασφαλίζει καλύτερη απόκριση.

Μόνιμη τετρακίνηση quattro & κατανεμητής ροπής

Στο νέο RS3 είναι διαθέσιμος και ο κατανεμητής ροπής (torque splitter), αυξάνοντας τόσο την πρόσφυση όσο και το κράτημα. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών.

Με νέα λειτουργία dynamic plus

Το Audi drive select προσφέρει έξι ξεχωριστές λειτουργίες για ένα ευρύ φάσμα οδηγικών εμπειριών – από έμφαση στην άνεση έως την εξαιρετικά δυναμική οδήγηση. Εκτός από τα γνωστά προφίλ (auto, comfort, dynamic, individual και efficiency), το νέο S3 περιλαμβάνει τη νέα λειτουργία dynamic plus, η οποία εξασφαλίζει ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα δυναμικής οδήγησης. Για το σκοπό αυτό, ο κατανεμητής ροπής στέλνει όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα και στον πίσω τροχό που βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά κατά τη διάρκεια μιας στροφής, με αποτέλεσμα μία μικρή τάση υπερστροφής. Το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC) είναι αυτόματα ενεργό στη λειτουργία sport. Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν επίσης ρυθμιστεί ειδικά για τη λειτουργία dynamic plus. Σε σύγκριση με τη λειτουργία dynamic, το ρελαντί του 2.0 TFSI έχει αυξηθεί κατά 200 σ.α.λ. στις 1.300 σ.α.λ. για να βελτιωθούν περαιτέρω οι επιδόσεις. Η απόκριση του γκαζιού είναι ακόμη πιο άμεση. Εκτός από τις πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων, το κιβώτιο συμβάλλει επίσης στην αύξηση της δυναμικής οδήγησης με πιο αργές αλλαγές προς τα πάνω και πιο γρήγορες αλλαγές προς τα κάτω.

Βελτιώσεις στην ανάρτηση

Τα ψαλίδια με τα πιο άκαμπτα έδρανα και τα νέα έδρανα άξονα που επιτρέπουν μεγαλύτερο αρνητικό κάμπερ των τροχών εξασφαλίζουν βελτιωμένη απόκριση του τιμονιού και αυξημένο πλευρικό έλεγχο, κάτι που συνεπάγεται μεγαλύτερη πρόσφυση και πιο δυναμικό κράτημα στις στροφές. Το βελτιωμένο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης βοηθά το S3 να στρίβει με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια. Ειδικά στη μεσαία επιλογή, το σύστημα διεύθυνσης, έχει μεγαλύτερη ακρίβεια γύρω από την ευθεία του, γεγονός που βελτιώνει και άλλο τον έλεγχο. Με τη sport ανάρτηση S το πλαίσιο είναι χαμηλωμένο κατά 15 χλστ. Το ίδιο ισχύει και για την προαιρετική sport ανάρτηση S προσαρμοζόμενης απόσβεσης, η οποία έχει ρυθμιστεί ειδικά για το torque splitter και τις αντίστοιχες λειτουργίες Audi drive select. Επίσης, έχει υιοθετηθεί μια νέα γενιά του ηλεκτρονικού συστήματος ESC. H λειτουργία ελέγχου κατανομής της ροπής (wheel-selective torque control), η οποία φρενάρει ελαφρώς και επιλεκτικά τους τροχούς στο εσωτερικό της στροφής, έχει επίσης εξελιχθεί περαιτέρω, όπως και η προοδευτικότητα της πρόσφυσης και της επιβράδυνσης.

Νέα ελαστικά για ζάντες 19 ιντσών

Το νέο S3 εξοπλίζεται στάνταρ με ζάντες 18 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 225/40. Προαιρετικά διατίθενται δύο ελαστικά performance διαστάσεων 235/35 για ζάντες 19 ιντσών, συμπεριλαμβανομένων ελαστικών performance με καλύτερη συμπεριφορά στο στεγνό οδόστρωμα και κατά το φρενάρισμα.

Μεγαλύτερα δισκόφρενα

Το νέο S3 διαθέτει μεγαλύτερους αεριζόμενους δίσκους φρένων εμπρός, οι οποίοι είναι διάτρητοι. Έχουν διάμετρο 357 χλστ και πλάτος 34 χλστ, καθώς έχουν κατά 4 χλστ αυξημένο πάχος σε σχέση με πριν. Οι εμπρός δαγκάνες δύο εμβόλων είναι επίσης καινούργιες. Βελτιώνουν περαιτέρω την απόδοση της πέδησης, μαζί με τα μεγαλύτερα τακάκια και τη μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής των δίσκων, οι οποίοι έχουν σημαντικά υψηλότερη θερμική χωρητικότητα και συνεπώς και μεγαλύτερη ικανότητα πέδησης.

Σχεδίαση

Στο νέο S3 η εξαγωνική, χωρίς πλαίσιο, μάσκα Single frame είναι αισθητά πιο επίπεδη και φαρδιά, πλαισιωμένη μεγάλες, πλευρικές εισαγωγές αέρα και το εντυπωσιακό εμπρός σπόιλερ.

Ο νέος πίσω προφυλακτήρας συνοδεύεται από νέο διαχύτη και διπλές απολήξεις εξάτμισης, οι οποίες είναι από τιτάνιο στο προαιρετικό σύστημα εξάτμισης Performance.

Επιπλέον στην χρωματική παλέτα έχουν προστεθεί νέα μεταλλικά χρώματα, όπως το District Green, το Ascari Blue και το Progressive Red, ενώ το Daytona Gray διατίθεται και σε ματ φινίρισμα.

Τα 24 στοιχεία pixel που απαρτίζουν τα φώτα ημέρας στους προβολείς LED και Matrix LED είναι τώρα τοποθετημένα στο άνω άκρο και σε τρεις σειρές.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετές αλλαγές – από τη σχεδίαση του επιλογέα ταχυτήτων και τους αεραγωγούς μέχρι τα διακοσμητικά υφασμάτινα ένθετα και το νέο εσωτερικό φωτισμό.

Το στάνταρ πακέτο εσωτερικού φωτισμού Ambient plus στο S3 προσθέτει στυλ στον αποθηκευτικό χώρο μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, στις πόρτες και στο χώρο των ποδιών. Η  κεντρική κονσόλα και οι ποτηροθήκες διαθέτουν πλέον φωτισμό περιγράμματος. Ένα νέο σχεδιαστικό στοιχείο αφορά τις εμπρός πόρτες και συγκεκριμένα το υφασμάτινο πάνελ τους που διαμορφώθηκε με λέιζερ 300 φορές. Τα πέντε τμήματά του έχουν κρυφό φωτισμό στο πάνελ της πόρτας. Τα διαφορετικά μεγέθη των στοιχείων δημιουργούν μια δυναμική φωτεινή δέσμη, η οποία είναι επίσης εμφανής κατά το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό των S3 διαθέτει σκούρα χρώματα με μερικές ασημένιες πινελιές. Η μαύρη επένδυση οροφής, τα αλουμινένια πεντάλ, τα φωτιζόμενα μαρσπιέ με ένθετα αλουμινίου με το λογότυπο S και οι εσωτερικές επενδύσεις σε στυλ αλουμινίου τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα υποβραχιόνια με τεχνητό δέρμα και ο διζωνικός κλιματισμός είναι στάνταρ. Το flat-bottom sport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων διαθέτει νέα επιχρωμιωμένα paddles. Τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα παρέχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Εκτός από τις μικροΐνες Dinamica, διατίθεται μία νέα τεχνητή επένδυση για τα διακοσμητικά ένθετα, καθώς και λεπτομέρειες από αλουμίνιο και ανθρακονήματα. 

Ενσωμάτωση apps και ondemand λειτουργιών

Το S3 είναι ψηφιακά διασυνδεδεμένο χάρη στις πολυάριθμες υπηρεσίες συνδεσιμότητας, τις ondemand λειτουργίες και το appstore. Διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό virtual cockpit 10,25”, οθόνη αφής 10,1΄΄, ψηφιακή ραδιοφωνική λήψη DAB+ και επαγωγική φόρτιση smartphone. Πέρα από τις δύο εμπρός θύρες φόρτισης USB-C στην κεντρική κονσόλα, στάνταρ είναι και δύο επιπλέον θύρες για τους πίσω επιβάτες.

Άλλα προαιρετικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το σύστημα πλοήγησης MMI plus, μαζί με το πλήρες σύνολο συνδεσιμότητας και την πρόσβαση στο Audi app store, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών απευθείας στην οθόνη του αυτοκινήτου. Οι επιλεγμένες εφαρμογές εγκαθίστανται στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του S3 – χωρίς αυτός να χρειάζεται κάποια παρέμβαση του χρήστη μέσω του smartphone. Οι χρήστες μπορούν επίσης να αλληλοεπιδρούν με τις εφαρμογές τους μέσω φωνητικών εντολών. Οι ondemand λειτουργίες εξασφαλίζουν υψηλό βαθμό ευελιξίας. Ακόμη και μετά την αγορά του αυτοκινήτου μπορούν συνολικά να προστεθούν online πέντε μεμονωμένες λειτουργίες infotainment και άνεσης μέσω της εφαρμογής my Audi.