Το Audi Q6 e-tron είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην Premium Platform Electric (PPE), σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη μεταμόρφωση της εταιρείας σε πάροχο premium ηλεκτροκίνησης. Το νέο μοντέλο χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακές επιδόσεις, από μεγαλύτερες δυνατότητες φόρτισης και αυξημένη αυτονομία.
Νέα αισθητική προσέγγιση
Το Q6 e-tron τοποθετείται στην premium μεσαία κατηγορία και με μήκος 4.771 χιλιοστά, πλάτος 1.993 και ύψος 1.648 χιλιοστά, προσφέρει κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το μεταξόνιο των 2.899 χιλιοστών εξασφαλίζει επίσης άφθονο χώρο για τα πόδια στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Σχεδιαστικά, το ηλεκτρικό μοντέλο διαθέτει ιδανικές αναλογίες χάρη στην πλατφόρμα Premium Platform Electric, με το μεγάλο μεταξόνιο και τους μικρούς προβόλους να δημιουργούν ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό σύνολο. Η κλειστή μάσκα Single frame σε ασημί ή γυαλιστερό μαύρο σε συνδυασμό με τα high-tech φώτα δημιουργούν ξεχωριστή εμφάνιση, ενώ το πίσω μέρος είναι μείγμα κομψότητας και δύναμης.
Το εσωτερικό του Q6 e-tron προσανατολίζεται στις ανάγκες του χρήστη. Η πανοραμική οθόνη MMI και η οθόνη επιβατών MMI σχηματίζουν μια οπτικά ξεκάθαρη ψηφιακή εικόνα, ενώ το άνετο σαλόνι ξεχωρίζει για την luxury ποιότητα και την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει 526 λίτρα αποθηκευτικού χώρου ή 1.529 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Επιπλέον 64 λίτρα αποθηκευτικού χώρου είναι διαθέσιμα στο frunk (εμπρός πορτμπαγκάζ) κάτω από το εμπρός καπό.
Πέντε υπολογιστές υψηλής απόδοσης ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του οχήματος, από τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέχρι την ημιαυτόνομη οδήγηση σε μεταγενέστερα στάδια εξέλιξης.
Το νέο Q6 e-tron διαθέτει ένα πλήρως συνδεδεμένο και ψηφιακό εσωτερικό. Η λεπτή, ελεύθερα τοποθετημένη πανοραμική οθόνη MMI έχει καμπυλωτή σχεδίαση και τεχνολογία OLED και αποτελείται από το virtual cockpit των 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI των 14,5 ιντσών. Το ψηφιακό περιβάλλον του μοντέλου περιλαμβάνει ένα νέας τεχνολογίας Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας που αντιστοιχεί σε οπτικό πεδίο με διαγώνιο περίπου 88 ιντσών. Υπάρχει επίσης ο φωνητικός «βοηθός» της μάρκας ο οποίος διαθέτει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και έχει την ικανότητα να εκπαιδεύεται στην συμπεριφορά και τις ανάγκες του χρήστη. Το νέο σύστημα infotainment χρησιμοποιεί για πρώτη φορά το Android Automotive OS ως λειτουργικό σύστημα. Το περιεχόμενο είναι πάντα ενημερωμένο χάρη στις ενημερώσεις over-the-air. Το ηχοσύστημα Bang & Olufsen Premium διαθέτει έναν ενισχυτή υψηλής απόδοσης, με 20 ηχεία και ισχύ 830 watt, με τέσσερα από αυτά τα ηχεία να είναι ενσωματωμένα στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων.
Δυνατοί κινητήρες, μεγάλη αυτονομία
Οι δυνατοί ηλεκτροκινητήρες, καθώς και μια νέας τεχνολογίας μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από δώδεκα modules και 180 πρισματικές κυψέλες με συνολική μικτή χωρητικότητα 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμη) εξασφαλίζουν αυτονομία έως 625 χιλιόμετρα. Κατά το λανσάρισμα, θα είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις με τετρακίνηση, ενώ θα ακολουθήσουν (ανάλογα με την αγορά) νέα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς, σχεδιασμένα για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία. Το Q6 e-tron έχει συνδυαστική απόδοση 388 ίππων και για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 5,9 δευτερόλεπτα. Το SQ6 e-tron με συνδυαστική απόδοση έως και 517 ίππους χρειάζεται μόλις 4,3 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα, ενώ οι μέγιστες ταχύτητές τους είναι 210 και 230 χλμ/ώρα αντίστοιχα. Χάρη στην τεχνολογία 800 volt και τη μέγιστη ικανότητα φόρτισης των 270 kW στο βασικό εξοπλισμό, το Q6 e-tron μπορεί να αποκτήσει επιπλέον αυτονομία 255 χιλιομέτρων σε μόλις δέκα λεπτά σε έναν ταχυφορτιστή DC.
Πρωτιά στην τεχνολογία φωτισμού
Με το Q6 e-tron, η Audi ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην τεχνολογία φωτισμού. Στην περίπτωση των ψηφιακών πίσω φώτων OLED δεύτερης γενιάς, τα έξι πάνελ OLED με συνολικά 360 ανεξάρτητα τμήματα δημιουργούν μια νέα εικόνα κάθε δέκα χιλιοστά του δευτερολέπτου χρησιμοποιώντας έναν ειδικά αναπτυγμένο αλγόριθμο. Στο εμπρός μέρος, η ενεργή ψηφιακή υπογραφή φωτός δημιουργείται από την αλληλεπίδραση του αλγορίθμου με δώδεκα τμήματα που χαμηλώνουν και ανεβοκατεβαίνουν. Με συνολικά έως και οκτώ ψηφιακές υπογραφές οι ιδιοκτήτες μπορούν να εξατομικεύσουν το Q6 e-tron τους ανάλογα με τις επιθυμίες τους.
Νέα ανάρτηση
Η εμπρός ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια και η πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους. Ένα ακόμα καινούργιο στοιχείο είναι ότι το τιμόνι στηρίζεται πλέον σε ένα υποπλαίσιο. Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης επιτρέπει την κατανομή της ροπής περισσότερο στον πίσω άξονα, τονίζοντας την σπορ οδηγική συμπεριφορά. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα πίσω ελαστικά είναι πιο φαρδιά από τα εμπρός.
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Το μοντέλο εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης τελευταίας γενιάς, μεταξύ των οποίων και το «adaptive driving assistant plus», που εκτός από τις τυπικές λειτουργίες ενός συστήματος διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, χρησιμοποιεί δεδομένα χαρτών υψηλής ανάλυσης και δεδομένα σμήνους από άλλα οχήματα που συγκεντρώνονται στο cloud για να βελτιώσει την ασφάλεια που προσφέρει το Q6 e-tron.
Τα Q6 e-tron quattro και SQ6 e-tron θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία από το Μάρτιο και οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2024.